Bölüm 7"Robbie benim en büyük oğlumdu," Bayan Blight'ın sesi şapelde yüksek sesle çınladı. Sesindeki duygu içimi acıttı. Duruşu sehpanın üzerine düştü, yüzü bembeyazdı ve duygusuzdu.
"Önünde parlak bir gelecek vardı. Onu büyük bir adam haline getirecek bir gelecek. Aklımda Robbie'nin benim için, kız kardeşleri için, ailesi ve toplum için ne ifade ettiğini açıklayan hiçbir kelime yok. O değerli anları kelimelere dökmeye nasıl çalışabiliriz bilmiyorum. Tek bildiğim, böylesine harika bir genç adam yetiştirme ayrıcalığına sahip olduğum için dünyanın en şanslı annesi olduğum. Tek dileğim tekrar bana dönmesi. Bu hayatta değilse de bir sonrakinde. Bugün tek çatı altında bir araya gelen herkese teşekkürler. Acımıza ortak olduğunuz için teşekkürler.Unutmayın ki hepimiz daha güçlüyüz, bu zor zamanlarda birlikte daha güçlü ve bölündüğünde daha zayıf. Teşekkürler."
Başka bir şey söylemedi ve sessizce yerine oturdu. Ayak sesleri döşeme tahtalarda yavaşça gümbürdüyordu. Odanın tamamı üzüntüyle doldu. Oğlunu böylesine anlamsız, anlaşılmaz bir şekilde kaybeden zavallı anneye başsağlığı diliyordum. Annemin kolları etrafımdaydı, parmakları hafifçe saçlarımı okşuyordu. Çöküşümden sonra, kendimi daha düzgün bir ifade ile tutmaya yetecek kadar toparlamıştım.
Aptal kafamın içinde yaşayan, bana ait olmayan o ses azarlamaya başladı.
Aptal aptal aptal. Sana kaç kez, özellikle böyle kalabalık bir ortamda asla zayıflık göstermemeni söyledim?
Zayıflık gösterdim. Hassasiyet gösterdim ve tekrar kırılganlık göstermeyi göze alamazdım. Bir yalancı olduğunuzda, insanlar savunmasızlığınıza can atıyordu. Zayıflık onlara seni yok etme gücü verirdi. Neyse ki, kimse benim zayıf düşmeme tanık olmuşa benzemiyordu
- kendi annem dışında.Sonra Bayan Hockley ayağa kalktı, yüzü umutsuzlukla örtülmüştü. Aurora Hockley burada, Alistair'de zengin bir sosyetikti ve zenginlik kaynağı
- şimdiye kadar - kasabanın en büyük gizem kaynağıydı. Kendi kızının cenazesinde bile bir çift kırmızı taban topuklu ayakkabı ve açık saçık tasarımcı kıyafetleri giymişti. Burnunun şekli, sanki yakın zamanda estetik yaptırmış gibi farklı görünüyordu. Kızının hayatta olma şansı gittikçe zayıflarken böyle olması inanılmazdı. Kürsüye ulaştı ve nazikçe boğazını temizledi."Biraz Jenny'den bahsetmek istiyorum. Küçük Jenny'mi çok sevdim. Bana başka hiçbir şeyin vermediği kadar neşe ve güç verdi,"diye çatladı sesi.
Acısını yüzünün uzun çizgileriyle süsleyişindeki bir şey, sesinin mükemmel zamanlanmış çatırtısıyla daha dik oturmamı sağladı. "O kadar güzel, zeki, mutlu bir kızdı ki. Angie'nin dediği gibi, ben de onun annesi olmaktan gurur duyuyorum. Aramanın henüz bitmediğini biliyorum. Ama eğer öyleyse... ve eğer olan buysa... Onu çok özleyeceğim. Onsuz hayat çekilmez olacak..." Hemen ardından gözyaşlarına boğuldu, histerik bir şekilde ellerinin arasında hıçkırarak ağladı. Herkes, desibeli hızla büyüyen kısık fısıltılarla patlak verdi. İri yapılı, sakallı bir adam, teselli edilemez Aurora Hockley'in koltuğuna dönmesine yardım etmek için hızla yanına gitti.
Çok hareketsiz bir şekilde oturdum.
Profesyonel bir şekilde yalan söyleyen biri olarak, sadece zorunlu yalan söyleyen biri gibi saçmalamakla kalmıyor, aynı zamanda da zayıflığımı her an gösterebilecek gibiydim -şuan. Kurumuş gözlerim içgüdüsel olarak Aurora'ya odaklandı ve aklımda kıkırdayan bir düşünce vardı.
Yalancı.
Anmanın geri kalanı da benzer şekilde geçti. Ebeveynler ve büyükanne ve büyükbabalar, kardeşler ve kuzenler ve amcalar, Alistair topluluğu ile paylaşılan kederi ifade ederek teker teker methiyelerini söylediler. Gerçek, gerçek bir keder. Tüm bunlara neredeyse hiç dikkat edemiyordum. Odanın dikkati yavaşça Jenny nin annesinden uzaklaştı ve bir sonraki kederli konuşmacıya doğru kaydı.
Yerinde oturdu, gözleri parladı ve diğerlerinin konuşmasını hevesle izledi. Boş bir yüz. Bacak bacak üstüne atmış, ayağından zıplamaya meyilli huzursuz sivri bir topuk. Hatta bir noktada, kiraz kırmızısı rujunun hâlâ yerinde olup olmadığını görmek için telefondaki yansımasını bile kontrol etti.
Başka kimse fark etmemiş gibiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yanan Yalancı Mum
Phiêu lưuJesabel profesyonel bir yalancı. Tek arkadaşı gizemli bir şekilde ortadan kaybolunca doğal olanı yapar. Gerçeklerini dünyadan saklıyor. Hiçbir uyarıda bulunmadan, hayal edebileceğinden çok daha tehlikeli ve ölümcül bir yalan ağına atılır. Yanında si...