Bölüm 4Zoe Darren'ın suratına yumruk atmak gerçekten kötü bir fikirdi. Annem, Zoe'nin babasından oldukça ürkütücü bir telefon almıştı ve babası bir saat boyunca anneme dava açmakla ilgili tehditler savurmuştu. Ama kasabadaki herkes Darren ailesinin boşboğaz olduğunu biliyordu. Kendileri oldukça vasat olsalar bile varlıklı kesime çok sıkı uyum sağlamaya çalışırlardı.
Size biraz Alistair'den bahsedeyim. Burası emekli olmak ya da zengin, varlıklı, güzel çocuklarını sakin, sevgi dolu bir toplulukta büyütmek isteyen zengin, varlıklı, güzel insanlarla dolu bir kasabaydı. Ne yazık ki onlar için işler her zaman broşürlerde göründüğü gibi olmuyor dışarıdan Alistair, her Ken ve Barbie'nin hayalindeki aile banliyösüydü. Tatlı, yeşil çimenler ve uzun, büyük, çok katlı binalar. Süslü arabalar ve gülen yüzler. Baktığınız her yerde renkli yaylar ve parıldayan güneş ışığı. Ancak içeriden o kadar da mükemmel görünmüyordu.
Burası ikiyüzlülüğün derinleştiği bir yerdi ve zenginler için dokunulmaz kalabilecekleri yerdi. Alistair, büyük, kalın, sahte bir çizgiyle sorunsuz bir şekilde bölünmüştür. Hattın bir tarafında, istedikleri her şeye sahip ve her şekilde istediklerine sahip olabileceklerine inanan zenginler yaşıyordu. Hattın diğer tarafında, normal insanca davranan ve konuşan, ortalama işçi sınıfı yaşıyordu. Başka bir deyişle - pislik değillerdi.
Bu kasabaya ilk geldiğinizde ve tüm insanlarıyla temas kurduğunuzda, elit çevreler arasında koşanlar için önemli olan tek bir şey vardı - o da ne kadar para kazandığınızdı. Eğer multi-milyoner türde bir kral olsaydınız, o zaman zenginler sizi kollarını açarak küçük, özel çevrelerine memnuniyetle davet ederlerdi. Ama bundan daha azına sahip olsaydınız vahşilerin arasına karışmanız için sizi kovarlardı.
Robbie'ye söylediklerim kısmen yalandı; annemin amcası gerçekten hiç ölmedi ve evini ona asla teslim etmemişti. Annemin amcasının kendi çocuğu yoktu ve burada yaşayan insanlara daha fazla tahammül edemeyince evinin bakımını anneme devretmeyi seçmişti. Şimdi günlerini eski bir at çiftliğinde sıkıntı içindeki batılı küçük hanımlar hakkında romanlar yazarak geçiriyordu.
Tamam, yalan söylüyorum. Amca yok. Annem, ikiz erkek kardeşi dışında neredeyse hiçbir akrabasıyla görüşmedi. Kaçmayı göze alabilmek için on dokuz yaşından beri para biriktiriyordu. Kötü, kötü bir yerden uzaklaşmak ve hiçbir zaman kötü bir şey olmamış gibi görünen bir yerde yaşamak.... Burası her zaman onun hayalindeki ev olmuştu. Ken ve Barbie cenneti. Pis zenginler, platin kredi kartlarıyla tanrıları sikiyormuş gibi her sosyal etkinliği ve her turistik yeri yöneterek kendilerini topluluğun liderleri gibi göstermişlerdi. Arkadaş çevrelerinden olmayan herkesin arkasından acımasızca konuşuyorlardı.
Çünkü hey, süslü arabalar ve gösterişli aletler artık bir anlam ifade etmeyi bıraktıktan sonra, onların zamanlarını doldurmalarını başka nasıl bekleyebilirdiniz ki?
Ortalama halkın çoğu, örneğin Darren'lar gibi, umutsuzca sosyal saflara tırmanmaya çalışır ve yalnızca çok azı bunu başarır. Aksi takdirde, hepsi sonsuz, kısır bir döngüydü. Alistair tam da böyleydi. Arası yoktu. Zengindin ya da değildin. Biz kesinlikle değildik.
Yüksek, tiz bir ses evin içinde çınladı. "Bakıyorum!" Telefona koşarken bağırdım. Annem yatak odasındaydı.
"Merhaba?"
"Günaydın, ben Memur Cross. Polis Departmanındanım. Bir dakikası varsa Bayan Griffin ile konuşmayı umuyordum."
"Hmm, evet. Elbette,"Gözlerimi mutfak duvarlarındaki parlak yeşil karolara sabitledim, sesimin sakin kalmasını diliyordum. Polis beni çoktan sorgulamıştı. İki kere. Daha ne isteyebilirler ki? "Bayan Griffin, dünkü bir tartışmayla ilgili olarak bu sabah birkaç telefon aldık. Bana neler olduğunu kendi sözlerinizle anlatabilir misiniz?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yanan Yalancı Mum
MaceraJesabel profesyonel bir yalancı. Tek arkadaşı gizemli bir şekilde ortadan kaybolunca doğal olanı yapar. Gerçeklerini dünyadan saklıyor. Hiçbir uyarıda bulunmadan, hayal edebileceğinden çok daha tehlikeli ve ölümcül bir yalan ağına atılır. Yanında si...