Bölüm 15Şuan, buna suçlu bir zihnin ürünü diyebilirsiniz. Ancak yüzündeki korkunç bir morluk, uzaktan bakıldığında kolaylıkla birçok farklı açıdan gözüküyordu - ışığa bağlı olarak, biri onu bir doğum lekesi sanacak kadar koyu renkliydi. Bunu sana neden söylüyorum? Çünkü bu önemliydi hemde oldukça önemliydi.
Liz Johnson şu anda karşımda oturuyordu ve kapşonlusunun altından morarmış bir gözü saklamaya çalışıyordu.
Okul danışmanı, "Bayanlar, burası güvenli bir yer," diye devam etti, odada etrafına bakındı ve ona bakan yüzlerle göz teması kurdu. "Ve bugün bizi bu güvenli alana topladım çünkü ele alınması gereken bazı önemli sorunlar var. Hepimiz için zor birkaç ay oldu. Okul, bunların zorlu zamanlar olduğunun farkında ve her birinizin şunu bilmesini istiyoruz: Şu anda iyi olmamanız sorun değil. Hepiniz anladınız mı?"
Onaylayan bazı mırıltılar vardı. Kadınlar Alanı, okul danışmanı tarafından gerçekleştirilen yeni bir girişimdi - her hafta gruptaki kız öğrencileri bir daire şeklinde oturup duygularını dile getirmesi için bir araya getiriyordu - Jenny ve Rob'a ne olduğunu asla ortaya çıkaramama kaygısı, başgösteren bir kaygı seliydi. Çok sevdiğimiz bir dostumuzu sebepsiz yere kaybetmenin acısı vardı.
Danışman Bayan Hargreaves devam etti.
"Bugünün oturumu toplumsal cinsiyete dayalı şiddet etrafında odaklanacak. Şimdi, bu alanda belirli bir konu hakkında konuşmaktan çekiniyorsanız, asla ama asla buna zorlanmayacağınızı söylemek isterim. Bu bazıları için tetikleyici bir konu, şimdi bu odadan ayrılmak isteyen varsa bu sorun değil."
Sessizlik.
Akranlarıma gergin bir şekilde baktım, birinin ayağa kalkıp dışarı çıkmaya karar vermesini bekledim. Liz Johnson, bakışlardan kaçınarak başını eğdi. Görünmez gibi davranıyordu. Yine de oturmaya devam etti. Merakla yanıp tutuşarak dikkatimi doğrudan onun üzerinde tutmadan edemedim. Yüzüne ne olmuştu?
Bayan Hargreaves elinde tuttuğu dosyayı açarak birkaç kağıt parçası çıkardı. Kağıtların bir yüzünü bizden sakladı ve onları göğsüne yakın tuttu. Derme çatma çemberimizin ortasında durarak:
"Bu biraz yüz kızartıcı olabilir, bu yüzden şimdiden özür dilerim. Bu görüntüleri hepinize göstermem için bana izin verildi."
İlk görüntüyü ortaya çıkardı, derin bir komada olan, saçlarına kan bulaşmış ve yüzü kesik olan bir kız. Hepimiz topluca nefesimizi tuttuk.
Bayan Hargreaves'in ifadesi ciddiydi.
"Bu genç kadın taciz kurbanıydı. O ve erkek arkadaşı bir barda tartışmışlardı. Henüz on dokuz yaşındaydı ve ailesiyle arasında sorunlar vardı, o sırada erkek arkadaşı ile yaşıyordu. Konuştuğumuzda, kendisini taciz eden kişiyle aynı yatakta uyumaktan başka yatacak yeri yokmuş gibi hissettiğini açıklamıştı."
Daha sonra, biri diğeri kadar acı dolu olan ikinci bir resim ortaya çıkardı. Kanlı, yırtık bir yüz.
"Bu kadın otuzlu yaşlarının sonundaydı, ilkinden çok daha büyüktü, ancak bu onun saldırıya uğramasını engellememişti. Ondan on bir yaş büyük kocası, onu kendi çocuklarının önünde acımasızca dövmüştü. Bulunduğu zaman, neredeyse ölüme yaklaşmıştı."
Yüzlerimizde ki şoku, korkuyu ve mide bulantısı duygularını görerek kolektif tepkilerimizi sessizce ölçtü.
"Artık daha fazla göstermeyeceğim sanırım... Bunlar her gün okula giden, çalışan ve çok normal hayatları olan kadınlardı. Sevdikleri ve güvendikleri, yıllardır tanıdıkları insanlardı onlara bunu yapanlar. Saldırı girişimlerinin çoğu, büyük ölçüde rastgele ve tahmin edilemez olmasının aksine, birbirini iyi tanıyan insanlar arasında meydana geldiği artık yerleşik bir gerçektir.."
Liz Johnson, fotoğraflardan, Bayan Hargreaves'in sözlerinden uzaklaştı. Sonra yüzünü gizlemek için saçını kullanarak tamamen arkasını döndü. Yüzüme tokat gibi inmişti. Elimde değildi, aynı gaddarlıkların Liz'in başına da gelebileceğini hayal etmeye başladım. Ya da Jenny'nin başına nasıl gelmiş olabilirdi. Benim gibi kızların buna benzer bir kadere maruz kalabileceği bir dünyada yaşıyor olmamız beni özüne kadar korkuttu.
"Bunun herkesin başına gelebileceğini bilmenizi istiyorum. Arkadaşlarınızın ve ailenizin, sınıf arkadaşlarınızın, sokakta yanından geçtiğiniz insanların başına gelebilir. Bu tür şiddetler orantısız bir şekilde kadınların başına geliyor. Genellikle marjinalize edilmiş ve güçlü konumlarda olmayan ve harekete geçmek için çok az kaynağa sahip olanların. İşte bu yüzden, iyi ve güvende olduklarından emin olmak için hayatınızdaki kadınları kontrol etmek önemlidir."
Yetkili bir yerden gelen Bayan Hargreaves, "Ve özel hayatınızda sizi derinden rahatsız eden, birileriyle ilgili konuşmak isteyeceğiniz şeyler oluyorsa ne zaman isterseniz gelin. Söyledikleriniz kesinlikle gizli tutulacaktır."
Okul şiddete karşı sert önlemler alıyordu, ancak önleyici çabalarının hepsi boşunaydı. Çok geç oldmuştu. Jennifer Hockley olduğunuzu hayal edin. Pek çok arkadaşı olan güzel, canlı bir genç kız. Güzel bir ev ve garantili güzel bir gelecek. Çok ve çok para... Böylesine genç bir yaşta dünyayı ayaklarınızın altında hayal edin, sadece bunu anlayabilecek seçilmiş birkaç kişiyle paylaşabileceğiniz bir dünya. Dünyanın Ericson'ları, Lincoln'leri ve Blight'ları. Halkın meraklı bakışlarının ardında kendinizin gizli bir versiyonunu geliştirebileceğiniz, diğer zengin, güzel insanlardan oluşan yakın, sıkı sıkıya bağlı bir çevre...
O kadar zengin olmayanlar, onlar kadar mükemmel olmayanlar, seçkinlerin mikro kozmosunu muhtemelen anlayamayanlar... Bu aşırı bireyciliğin getirdiği can sıkıntısı, yalnızlık duygularını hayal etmeye çalışın. Dünyada şimdiye kadar acı çekmiş, acı ve kayıp hissetmiş tek kişi olduğunuz duygusu. Varlığınızın yükünü paylaşmak için güvenebileceğiniz tek kişi, en az sizin kadar berbat durumda olan biriydi.
"Lizzy!" Nathan, Kadınlar Alanı seansının bitmesini kapının yanında bekliyordu, endişeli ve gergindi. Tabii beni beklememesi dışında...Omuzlarımı aşağı indirdim ve hayal kırıklığımı saklamaya çalıştım. Bunun yanlış olduğunu biliyordum ama kendime engel olamadım, onların etkileşimini yakalayacak kadar uzun süre oyalandım.
"Ne istiyorsun Nate?" Lizzy'nin genellikle yüksek, kendine güvenen sesi anormal derecede alçaktı. Tereddütlü. Korkunç.
"Sürekli bu söylentileri duyuyorum, hey, iyi misin? Sana ne oldu?"
"Ben iyiyim. Git buradan."
"Bunu sana o mu yaptı?" Nathan, bu söylediğini konuşmaları dinleyen kulaklardan saklamaya çalışarak kısaca fısıldamıştı. "Bu benim hatam mı? Bana söyleyebilirsin."
Liz onu uzaklaştırdı.
"Siktir git. Yapmamalıydım. Onu kızdıracağını bilseydim tüm o eski ekran görüntülerini görmene izin vermezdim. Biri ona söyledi."
"Pezevenk!" Dişlerinin arasından söylemişti. "O nerede? Burada mı?"
Burnunu yeninin içine çekerken,
"Siktirip gitti, Nate," diye bağırdı Liz. "Bu sabah arabamda beni köşeye sıkıştırdı, sonra gitti. Lütfen artık benden bir şey isteme. Sana yardım etmek istemiyorum."
"Liz, ben çok üzgünüm-" Kendini ondan ayırdı, hızlı adımlarla yürüdü ve gözden kaybolana kadar sola döndü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yanan Yalancı Mum
AventuraJesabel profesyonel bir yalancı. Tek arkadaşı gizemli bir şekilde ortadan kaybolunca doğal olanı yapar. Gerçeklerini dünyadan saklıyor. Hiçbir uyarıda bulunmadan, hayal edebileceğinden çok daha tehlikeli ve ölümcül bir yalan ağına atılır. Yanında si...