Bölüm 22

48 1 0
                                    



Bölüm 22


Vera'nın eli omzumda bir sıcaklık hissettirdi. "Buna asla tanık olmak zorunda kalmamalıydın, Jesabel üzgünüm," o kadar alçak sesle konuştu ki onu zar zor duyabildim.

Tek yapabildiğim başımı sallamaktı. Nathan'ın dizi benimkinin yanında düzensizce kıbırdıyordu, neredeyse endişeli bir enerjiyle titriyordu. Alfred yirmi dakika önce ayrılmıştı. Şimdi Nate'in oturma odasındaki pelüş kanepelerin etrafında oturuyorduk, sehpanın yanında içtiğimiz birkaç fincan kahve soğuyordu.

Vera kahvaltı olarak bir tabak bisküvi ikram etmişti. Hâlâ az önce olanları kafamda canlandırmaya çalışıyordum. Alfred korkutucu, bir adamdı. Ve tek istediğim eve gitmekti. Yine de Nathan'ı yalnız bırakma düşüncesi beni ürpertti ve beni kanepeye çiviledi. Babasının yüzünü görmek onun içini kemirdiğini biliyordum.

"Sorun değil," diye fısıldadım. Konuşurken sesim çatlamıştı. "Anlıyorum. Bu senin için de büyük bir şok olmuş olmalı."

"Haklısın," diye yanıtladı, olması gerekenden daha olgun geliyordu. Şu anda çok ama çok yorgun görünüyordu. Vera karamel dalgaları ve parlak gözleriyle her zaman çok güzel olmuştu ama o anda güzel ve mükemmel olmanın onu pek ilgilendirmediğini anlayabiliyordum. Yatağa girip ağlayarak uyumaktan başka bir şey istemiyordu. Elimi onun elinin üstüne koydum. Televizyon açıldı, kimse haberleri takip ediyormuş gibi bile yapmadı. Sonuçta bu çok hassas bir konuydu.

Vera bakışlarını kaçırdı ve önündeki dev ekrana boş gözlerle baktı. Yüzü okunamaz hale geldi. "Alfred bir ziyaret için durduğunda, bunun arkasında her zaman bir mantık vardır. Bu durumda sebebin ne olabileceğini size söyleyemem."

Alfred'in heybetli profili zihnimde bir kez daha su yüzüne çıktı - ve hem net hem de ürkütücü olan bu tehditkar sözlerden kurtulmak zordu.

"Buraya bulmaya geldiğim şeyi buldum." Gözlerimi kapattım, bu kelimelerin gitmesini diliyordum.

"Ve sanırım... tüm boşanma süreci, işleri çok daha zorlaştırdı." İçini çekti. "Bazen hâlâ devam edip etmeyeceğimi merak ediyorum."

"Gerçekten mi? Neden öyle?" Kim bir megalomanla evli kalmak ister ki? "Bana döndü ve ifadesindeki acı ve kasvet beni parçaladı.

"Çünkü Alfred olmasaydı, Fransa'yı asla terk edemezdim."

Kolunu şimdi sıkıca belime dolamıştı, gözleri dikkatle yeniden odaya giren annesini izliyordu. Onun bu farklı tarafını ilk kez görüyordum.

Derin bir sessizlik sonrası,

"Artık ona ne kadar aşık olduğumu itiraf etmekten utanıyorum. Benim gözümde o bir tür Tanrı gibiydi - uhrevi ve yenilmezdi. Onun diğer tarafı, çok acımasız tarafı beni tamamen kör etmişti. Yakasında ruj izleri olan kör bir sarhoş olarak yatak odama tırmandığı her seferinde omuz silktim. Onun yanında olduğum için gelmiş geçmiş en şanslı kadın olduğumu düşündüm. Ne kadar salakmışım." Dedi Vera, gözleri geçmişe açılan bir portala bakıyor gibiydi.

Nathan öfkeyle, "Bu çok saçma, anne," diye sözünü kesti. "Alfred'i kimse böyle sevemez. Hiç kimse onu sevemez. O bir canavar." Trans halinden çıktı ve hem hüzünlü hem de biraz huysuz bir şekilde ona baktı. "Bitireyim, Nathan."

Hikayesini göğsünden atmaya çaresizce ihtiyacı varmış gibi görünüyordu. "Babama benimle evlenip evlenemeyeceğini sormuştu. Bu herkes için tam bir şok olmuştu ve ben bile şaşırmıştım. Babam kabul etmiş ve geri kalanı çok hızlı gerçekleşmişti. Sadece birkaç hafta sürdü. Düğün kocaman bir Paris katedralinde yapıldı. Tanımadığım yüzlerce kişi katılmıştı ve o güne dair hatırladığım tek şey, dev beyaz bir gelinlik yumağına tıkılıp koridorda annemle birlikte yürümemdi."

Yanan Yalancı MumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin