Pada tahun 968, Ivan sudahpun berumur 13 tahun.Pada itu puak Variyer sedang mengalami krisis yang berkaitan dengan Raja iaitu Raja Boesk.Dia telahpun dibunuh dengan seluruh keluarganya dan semua ketua dari kota-kota besar telahpun berpecah belah dan mengambil keputusan untuk berperang antara satu sama lain.
Pada waktu itu,Ivan menjadi salah seorang pelarian dari perang.Dia dan pakciknya berlari ke merata-rata tempat.Mereka tidak mempunyai jalan lain selain dari melarikan diri.
Tetapi mereka sampai ke kerajaan Laostana.Salah satu kerajaan yang membenarkan semua puak untuk tinggal disitu.
Disana mereka dilayan dengan begitu baik.Nolv berkerja dengan Rosmonwolf sebagai pemburu mahluk-mahluk yang mistik.Manakala Ivan diterima masuk kedalam rekrut tentera peninjau.
Pada waktu itulah,Dia berjumpa dengan Rea.Ivan telah diberikan misi untuk meninjau salah satu gua di hutan Eodi.Dia menjadi sekumpulan dengan rea.
"Hai nama aku Ivan.Nama kau apa?"Tanya Ivan.
"Nama aku Reamongo.Tapi semua orang panggil aku Rea."Katanya.
"Jadi apa misi kita?""Misi kita adalah untuk mencari apa-apa benda yang pelik yang terjadi hutan Eodi."Jelas Rea.
Ivan mengangguk tandanya dia faham tentang perihal misinya.Jadi dia berasa senang.
Mereka bertarung dengan pelbagai jenis mahluk dan berjaya untuk menyelesaikan misi mereka.Dan hubungan mereka menjadi lebih akrab.
Pada satu hari,Rea sedang berada di rumahnya.Dia sedang membaca tentang biodata-biodata mahluk yang dia pernah temui dan berlawan.Kemudian pintu rumahnya diketuk oleh Ivan.Dia pergi untuk membuka pintu.
"Haaaa Ivan.Kenapa"Tanya Rea.
"Ahh takde apa-apa.Kau sibuk tak?"
"Taklah sangat kenapa?"Tanyanya lagi.
"Kalau macam tu nak tak kita keluar lepak dekat mana-mana."Kata Ivan.Rea memikirkan sejenak tentang cadangan Ivan.Akhirnya dia bersetuju."Tapi boleh tak aku ajak yang lain."
"Yang lain???"
"Oh kau tak kenal lagi.Dua orang tak masuk pasukan peninjau satu lagi pasukan peninjau."
"yang tak masuk tu maksud kau assault corp?"Kata Ivan.
"Yahhh bolehlah"Kata Rea.
"Kalau kau nak ajak pun takpa sebab aku pun bosan jugak kalau aku sorang ja."Selepas beberapa ketika,mereka telahpun sampai ke sebuah gudang besar.Ivan mendapati bahawa gudang itu telah dibiarkan untuk jangka masa yang lama.
Rea mengajaknya untuk masuk kedalam gudang tersebut akan tetapi dia menolak."Weh aku rasa ni idea yang tak bagus."Katanya.
"Lahh diorang tengah tunggu dekat dalam."Kata Rea.
"Tak apa ka."Tanya Ivan yang masih lagi ragu-ragu.Rea terus menarik tangan Ivan dan terus berlari ke pintu gudang itu yang terkunci."Weh Reaaaa!!!!!"
Mereka berdua masuk kedalam pintu itu.Pintu itu hanyalah hologram untuk mengelakkan orang lain untuk masuk.Ivan menarik nafas lega untuk tidak terjadi apa-apa.
"Eh Rea kau bawa orang baru ke?"Kata min.
"haah aku rasa baik aku bawa dia jumpa korang."Kata Rea.
"Oh macaam tu ke."Kata Izz."Ivan,Orang yang pakai baju hitam tu Izz.Dari pasukan peninjau."
"Hi"Kata Izz
"Hi"Balas Ivan
"Yang pendek pakai baju hijau ni Man"kata Rea.
"DAH KAU JANGAN PANGGIL AKU PENDEK!"
"Hahahahaha"Gelak Ivan.
"Yang pakai baju ungu tu Min.Ko jangan buat dia marah.Kalau kau buat dia bagi marah ko yang nahas.
"Baik"Kata Ivan.Selepas dari hari itu mereka setiap hari akan datang melepak di situ.Tetapi sekarang dia berseorangan.
"……"
"Dengan riak muka macam tu mesti kau ada orang kau rindukan."Kata Reimir.
"Haih.Kau betul."Keluh Ivan.
"Aku pun pernah ditinggalkan kawan sendiri."
'?'
"Aku paham perasaan kau.Tidur lah aku akan berjaga malam ni."Katanya lagi.
"Ok."Sementara itu di kawasan Rea."Wohhhhhh"Kata Rea yang terliur melihat makan yang telahpun siap dihidang.
"Heh itu masakan aku tu."Kata Izz dengan penuh bangganya.
"Eh ye ke?"Kata Rea.
"Tak.Aku yang buat semua."Kata Jess.
'Fuhhhh nasib bukan Izz yang masak.'Bisik Rea.
"Mmm? Kau ada cakap apa-apa ke Rea.?"
"Tak.Kau salah dengar kot."
YOU ARE READING
IDENTITI : DUNIA BARU
FantasyKisah yang menceritakan pengembaraan sekumpulan lelaki yang bernama Reamongo, Izz , Ivan, Man dan Min untuk menyelesaikan konflik yang dicetuskan oleh kumpulan yang diketuai oleh orang yang bernama Lice. Terdapat pelbagai perkara,cabaran serta rinta...