on birinci bölüm, sangwoo cinayeti

148 24 2
                                    

Sınavın İlk Günü

Kim Mingyu polislik hayatı boyunca birçok problemle, birçok suçluyla ve birçok kurbanla karşılaşmıştı. Mesleğinin büyük çoğunluğunda kimin gerçekten suçlu kiminse gerçekten kurban olduğunu anlamaya çalışarak geçiriyordu. Zira insanlar yalan ve oyunculuk konusunda oldukça gelişmiş varlıklardı.

O gün, üniversiteye giriş sınavının ilk gününde o yoğun trafik ve yağmur altında bir ceset bulunmuştu. Mingyu bu davaya atandıkları ilk anda ceset ile ilgili ilk bilgileri alabilmek için adli tıpa gitmişti. Tüm gün otopsinin bitmesi ve cesetin kimliğine ulaşılması için bekledi.

Nihayetinde çamura kaplanmış bedenin daha lise öğrencisi Sangwoo olduğunu öğrendi. Mingyu böyle şeylere şaşırmıyordu zira artık neyle karşılaşacağı hiç belli olmuyordu. İpuçlarını ve Sangwoo'nun hayatını takip ettiklerinde bir plaka ismine ulaştılar.

Ticari araç bir taksinin peşine düşmek için ruhsat sahibi evine gittiklerinde ise babası Vernon isimli oğlunun o gece arabayı aldığını söylemişti. Mingyu çocuğa baktığında daha çok genç olduğunu bilse de hemen sorguya alındı. Taksiden bir şey çıkacaklarına emin olmaları dışında artık böyle serserilerin potansiyel bir suçlu olduğunu kabul etmişlerdi.

"31 Mayıs gecesi neredeydin?"

Adli tıp raporuna göre Sangwoo'nun öldüğü düşünüldüğü gündü bu. Aynı zamanda taksinin Vernon isimli bu şahısta olduğu geceydi.

"Hastanedeydim."

Daha önce de defalarca karakola aldıkları ve bir sürü sabıkası olan çocuğun dediğine tek seferde güvenmeleri imkânsızdı. Ayrıca taksi için de önemli kanıtları vardı.

"Beni birçok insan gördü. Etrafta soruşturabilirsiniz."

Mingyu amirinin sorularından sonra kendisi dâhil oldu olaya.

"Güvenlik kameraları arabanı suç mahallinin yakınında yakaladı. Araç için yapılan kan izi testleri de pozitif çıktı. Bunu nasıl açıklayacaksın?"

Başta sessizliğini korudu çocuk.

"Arabam..."

Kanıtları dile getirince söyleyebileceği yalan kalmamış veya kapana kısılmış gibi bir havası vardı. Aklı o an sorguda değil de başka bir yerdeydi sanki.

"...çalınmıştı."

Kim Mingyu böyle basitten atılan bir yalan olduğunu anlayabilecek kadar bu meslek içerisindeydi.

"Çalındı mı? Cinayet işledikten sonra arabanı kim geri verir ki?"

Sıkıştırdıkları o kısımda amiri devraldı hemen arkasından.

"Tanıdığın biri değilse eğer."

Çocuğun aklı gidip geliyor gibiydi. Daldığı yerde ne düşündüğünü bilmiyordu ancak sonunda ona bir isimle geldi. 31 Mayıs gecesi ticari taksiyi alan kişi Kwon Soonyoung idi. Başta serseri takımından yeni birisi olduğu düşünüldü.

Sorgunun hemen ardından saat çok geç olmuş olmasına rağmen Soonyoung'un evine gittiler. Gecekondudan bozma o harabe sanki günlerce gidilmemiş gibi tamamen boştu. İçerisi tamamen temizlenmiş, büyük mobilyalar dışında hiçbir şey yoktu.

Soonyoung hakkında yakalama kararı çıkarıldıktan kısa bir süre sonra polis arkadaşlarıyla birlikte tıkandıkları bu kısmı çözebilmek için Sangwoo'nun çevresini sorgulamaya karar verdiler. Okuldan uzaklaştırma almış Sangwoo'nun en yakın iki arkadaşı çağrıldı. İlk girenin Eunjae'nin yüzünde rahatlamış bir ifade vardı sanki.

Better Days | SoonhoonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin