"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish
'Aku cuma nak hidup dengan tenang...'
Setelah hampir seminggu Kayla menetap di Kuala Lumpur, Kayla masih tak nampak atau dengar berita tentang kehilangan dirinya. Pfft, mana mungkin Datin Umairah akan report polis tentang kehilangan Kayla.
Takut tersabit dengan kes dera lah tu. Teka Kayla dalam hati. Tapi yang dia pasti, dia masih kena berhati-hati.
Datin Umairah mungkin menghantar beberapa konco-konco untuk mencari Kayla. Dia hanya perlu sentiasa berwaspada.
"Kak Ari! Cepatlah... Kata nak Aidil teman pergi kedai."
Laung Aidil dari pintu utama rumah buat Kayla tersedar dari lamunannya.
"Iya, Iya... Bagilah kak Ari pakai tudung dulu."
Bergegas Kayla menyarung tudung sarung hitam milik Mak Lela. Tudung lama katanya tapi tersarung cantik di muka bujur Kayla.
Mencebik panjang bibir Aidil menunggu kakak cantik bersiap. Aidil tengah teruja nak pergi kedai, boleh pula mengelamun kat situ. Bukan selalu tau dapat pergi kedai!
Pipi gebu Aidil dicubit geram. Kecik kecik pun dah comel, kalau dah besar nanti... Akak akan pastikan kau terkenal kat Bukit Bintang suatu hari nanti,dik. Gurau..
"Alolo Adik kakak ni merajuk ya? Nanti kita beli lolipop nak?"
Pujuk Kayla sambil mengusap lembut rambut Aidil. Mendengar tawaran Kayla, terus Aidil mendongak dengan mata yang bersinar.
"Betul ni kak? Akak Ari jangan tarik balik eh. Jangan men-chapati janji pula!" Bebel Aidil sambil masih mendongak memandang Kayla.
Tergelak kecil Kayla dengar bebelan Aidil. Ada pula main chapati janji bagai. Siapalah yang ajar. Sampai je kat Kedai, Aidil memang dah hilang dari pandangan lah, pergi tengok lolipop agaknya.
Selagi Aidil dalam kawasan kedai, Kayla tak rasa risau sangat. Kayla terus ambil bakul dan beli barang keperluan untuk mereka bertiga. Bukan selalu pun, saja nak bagi surprise kat Mak Lela. Lagipun, duit simpanan Kayla ada lagi tersimpan.
Tengah khusyuk beli bahan basah, tiba-tiba Kayla terdengar suara Aidil yang macam tengah bertengkar dengan seseorang.
Ah sudah!
Bergegas lari Kayla mencari suara Aidil dan langkah Kayla serta merta terhenti. Tergamam dengan adegan depan matanya. Aidil memeluk erat seorang nenek yang terduduk di lantai. Baju nenek itu lusuh dan tak terurus.
Ya Allah... Siapa yang sanggup buang nenek ni?
"Makcik jahat buat nenek macam ni! Nenek dah minta maaf kan tadi!" Marah Aidil dengan muka kemerahan.
YOU ARE READING
Her Knight: His Queen
RomanceHer Knight: His Queen (1# Knight Series) "Aku tak buta lagi untuk pilih kaca dari permata, but you're my treasure for sure." - RIYAZ QALISH Status dirinya menjadi salah satu asbab dicaci, dimaki, harga dirinya dipijak orang sekeling bagaikan itu sa...