BAB 22

104 9 3
                                    

"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish

ARRIVAL at KUALA LUMPUR INTERNATIONAL AIRPORT 2

Luqman menutup but Mercedes Maybach putih yang penuh dengan bagasi Kayla, Datin Dayana dan Dato' Firdaus Luth. Kenapa penuh? Anda fikir Datin Dayana akan balik dari Sabah dengan tangan kosong? Bohong emang.

"Angah tak ada buat yang bukan-bukan kat Rian kan?" Tanya Luqman yang matanya fokus memandu. Kayla menggaru kepalanya yang tak gatal dengan soalan Luqman. 

"Eh? Tak ada pula. Kenapa along cakap macam tu?" Terhibur Luqman dengan wajah polos Kayla. 

"Angah tu kalau dengan kau merenyam lain macam. Aku risau je kalau ulat bulu dekat dengan bunga. Habis kena makan." Luqman ketawa kecil seraya muka Kayla merona kemerahan. Faham maksud usikan Luqman. 

Datin Dayana yang duduk di tempat duduk belakang memukul lembut bahu Luqman yang masih memandu. "Along, apa mengusik Rian macam tu?"

"Macam berani sangat adik kamu tu, along. Babah heret dia pergi jumpa tok kadi terus." Gurau Dato' Firdaus Luth yang duduk di tempat duduk pemandu hadapan.

"Along, boleh kita singgah dekat kedai runcit depan Stesen Petronas? Rian lupa nak beli bahan untuk kuih yang Niyaz minta." Tanya Kayla yang baru teringat lepas dia check message di whatsapp oleh Niyaz beberapa hari yang lepas.

"Alahai manjakan sangatlah chef kecik kat rumah tu. Macam lah dia tak boleh buat sendiri." Geleng Dato' Firdaus Luth. Niyaz Danish tu lebih dari  mampu untuk cipta semula resepi kuih Kayla tapi Dato' Firdaus Luth tahu itu hanyalah cara untuk  dia nak bermanja dengan kakak barunya. 

"Biarlah si Niyaz nak bermanja dengan Rian. Dia kan tak ada kakak. Bakal kakngah pun jadi lah." Balas Datin Dayana sambil letakkan tangannya pada bahu Dato' Firdaus Luth.

Dengan perlahan tangan Dato' Firdaus Luth menggengam tangan isteri tercintanya.  Luqman gelengkan kepala dengan telatah ibubapanya yang masih dalam fasa honeymoon. 

"Boleh, Rian.."

Kereta Mercedes Maybach putih berhenti di depan kedai runcit yang tak jauh dari kawasan perumahan Keluarga Dato' Firdaus Luth. Kayla dengan segera keluar dari kereta dan mencicit lari kecil ke dalam kedai untuk segera beli bahan-bahan yang diperlukan. 

Seusai membeli barang, tiba-tiba ada seekor kucing siam bermata biru datang ke arah Kayla dan menggeselkan badannya manja pada kaki Kayla.

"Ya Allah! Comelnya tucen ni!"

Kayla berlari kecil ke arah kereta dengan kucing di dalam dakapannya dan plastik bahan kuih di tangan lagi satu. Susah payah Kayla nak buka pintu kereta dengan tangan yang penuh.

"Umi! Tengok ni. Tucen ni comey!!" Dengan bangga Kayla tunjukkan si montel kucing siam kepada Datin Dayana dari luar kereta. "Umi, babah... Kita bawa balik boleh? boleh lahhh..." Rayu Kayla dengan suara manjanya pada Datin Dayana dan Dato' Firdaus Luth.  Bukan selalu Kayla meminta sesuatu. 

"Alahai, macam Ayish lah kamu ni. Lembut hati dengan haiwan." Gelak kecil Datin Dayana tengok Kayla seakan mendodoi kucing yang Ada dalam pelukannya.

Iya ke Riyaz lembut hati dengan haiwan? Padahal scorpion pun dia boleh ajak gaduh ugut untuk buat kerepek. 

"Boleh Rian. Meh sini bawa masuk dalam kereta. Panas nanang ni Rian. Nasib baik rumah kita besar kan, sayang? boleh lah kucing tu berjalan puas-puas." Kata Dato' Firdaus Luth pada Datin Dayana. 

"Tapi macam pernah nampak..." Gumam Luqman sendiri sambil memerhati collar biru baldu di leher si kucing siam sebelum jungkit bahu dan teruskan pemanduan ke arah rumah keluarganya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Her Knight: His QueenWhere stories live. Discover now