"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish
"Uhh... Hiss..." Kayla mendesis kecil sambil cuba sedaya upaya untuk membuka mata yang berat. Kepala terasa sangat sakit berdenyut menyukarkan Kayla lagi untuk sedar.
"A... Aku kat mana ni?"
Cahaya bilik yang terang memaksa untuk Kayla tutup semula matanya. Muka Kayla berkerut bila dia dapat rasa tangannya tak dapat digerakkan. Perlahan matanya dibuka sambil tangan merentap kuat.
Kayla terkaku saat memandang segenap ruang yang sangat dia kenali. 'Stor. Aku. Dekat. Dalam. Stor.' Stor gelap yang pernah dihuninya dari kecil hingga dewasa.
'Macam mana aku boleh balik semula ke neraka ni?!'
Kayla berjalan seorang diri ke arah stesen MRT yang berdekatan. Dia sedar yang dia kena bertindak cepat, kalau tak semuanya akan terlambat.
'Aku rasa tak sedap hati lah...'
Detapan tapak kaki dari belakang Kayla semakin kedengaran. Kayla pegang erat beg sebelum mula berlari sekuat hati. Sangkaan Kayla meleset bila secara tiba-tiba Dean muncul dari belakangnya dan menarik kuat bahu Kayla. Lengan kekar Dean melilit erat leher Kayla sebelum menekup hidungnya dengan kain putih. Kayla yang meronta perlahan-lahan mula hilang kesedaran dan perkara terakhir dia dengar ialah...
"Sweet dreams, little girl."
Dada Kayla semakin sesak sambil cuba untuk bernafas dengan keadaan terikat di atas kerusi di tengah stor kosong itu. Kaki dan tangannya terikat kemas.
Kayla cuba meronta sekuat hati dengan harapan ikatan itu akan terlerai. Nafasnya seakan tersekat di kerongkong. Sesak. Sakit.
"Hei, hei, little girl. Breath..."
Rontaan Kayla terhenti saat dia dengar suara garau lelaki datang dari belakang kerusinya. Tangan kasar mengelus lembut pergelangan tangan Kayla yang semakin berbekas merah. Meremang bulu roma Kayla saat jari lelaki itu mula merayap naik ke atas lengannya.
"Kau akan cederakan diri kalau kau terus meronta, little girl."
Bisik lelaki itu tepat di telinga kanan Kayla. Hembusan hangat nafas lelaki itu menandakan lelaki itu sangat dekat dengan Kayla.
Badan Kayla mula menggeletar takut. 'Siapa... Dia ni siapa?' Meronta hatinya berdoa.
Kreek... Pintu bilik stor di belakang Kayla dibuka. "Tak menyabar nak menggatal dengan anak haram ni ke, Dean?"
Kayla tersentak dengar suara Datin Umairah yang menjengah telinganya. "For someone who you label as anak haram, unexpectedly she taste sweet."
Dean memutarkan kerusi yang diduduki Kayla dengan sekali putaran untuk menghadap Dean dan Datin Umairah. Terjerit kecil Kayla dengan perilaku mendadak Dean.
"Did I startled you? I'm sorry, my little girl."
Kayla terkesima saat mata hazel Kayla menatap fizikal Dean. 'Kalau kau orang baik, sumpah ramai gila minat kau.' Getus Kayla dalam hati. Mana taknya? Jejaka yang berdiri di hadapannya itu tinggi, berbadan tegap yang dilapisi shirt plain hitam, kulit cerah dan mata amber yang tajam. Sesiapa pun boleh terpukau dengan mata Dean. Astaghfirullah! Kayla gelengkan kepalanya dengan laju.
YOU ARE READING
Her Knight: His Queen
RomanceHer Knight: His Queen (1# Knight Series) "Aku tak buta lagi untuk pilih kaca dari permata, but you're my treasure for sure." - RIYAZ QALISH Status dirinya menjadi salah satu asbab dicaci, dimaki, harga dirinya dipijak orang sekeling bagaikan itu sa...