BAB 12

324 27 0
                                    


"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish


Kayla duduk termangu atas katil dengan wajah yang bingung. Matanya meliar tengok bilik yang dia tak familiar. Aku kat mana? Pukul berapa? Aku siapa? Lah pula lupa diri.

'Umi, Rian penat. Bila Rian boleh rehat? Bila dunia mula nak sayang Rian?'

Membeliak mata Kayla sebelum menekup muka pada bantal. YA ALLAH! Aku menangis sambil peluk mak Ayish! 

Kayla hanya mampu silent scream pada bantal yang menutup muka merahnya.

Mesti aku nampak bodoh time tu. Dahlah bodoh, hodoh pula tu!

Kayla memaki hamun dirinya tak terkira berapa kali. Tengah khusyuk menyumpah seranah sendiri, tak perasan ada orang ketuk pintu bilik dari luar.

"Rian? Rian dah bangun?"

Mendengar suara Datin Dayana, Kayla terkaku sambil kepalanya masih dibenamkan bawah bantal.

"Uh... D-dah Puan." Singkat Kayla tersenyum kekok sambil selubung badan dan kepalanya dengan selimut. Datin Dayana bercekak pinggang sambil geleng kepala.

"Apa pula panggil Puan ni? Panggil je umi, okay?"

Kayla angguk sambil setia selubung dirinya dengan selimut. "Erm... Umi, ada baju lebih tak? Dengan tudung?" Tanya Kayla yang sebenarnya tak selesa dengan baju kerja Riyaz di badannya.

Baju orang teruna woi! Bahaya! Walaupun bau dia wangi sangat!

"Ada... Rian tunggu kejap ya? Kak Yan nanti tolong ambilkan. Tapi kalau shawl je tak apa ke?" Tanya Datin Dayana. 

"Tudung shaw pun boleh. Asalkan bukan tudung saji sudah lah." Kayla tersengih macam kerang busuk menjawab soalan Datin Dayana. Sempat lagi loyer buruk!

"Kamu ni ada-ada jelah. Kamu pergi mandi dulu, nanti Kak Yan yang hantar baju kamu yang lain. Tuala baru dengan toiletries dalam bilik mandi. Umi keluar dulu ya." Ujar Datin Dayana sambil usap lembut rambut Kayla sebelum berjalan keluar.

Kayla tersenyum nipis sendiri. "Kalau lah aku ada mak, mesti macam ni perasaannya."

Penat dengan rasa sugul, Kayla melangkah kaki ke bilik mandi untuk segarkan kembali badannya. Dia harus minta maaf pada keluarga Riyaz atas kekacauan semalam. Tak sepatutnya dia berada di situ.


Seusai Kayla sudah mandi dan sekarang menatap mukanya pada cermin. Bahagian badannya yang terdedah di belek pada cermin. 

"Apa krim yang Dean sapu sampai kurang parut kat badan aku? Nak tanya kang kena heret balik pula." Kayla ketuk kepalanya sendiri sebelum terdengar pintu bilik tamu di buka.

"Ada orang masuk? Kak Yan agaknya..."

Kayla bergegas keluar dari bilik mandi tanpa pandang gerangan yang masih tercegat di pintu. Tercengang Riyaz tengok Kayla yang berkemban tuala paras dada dengan rambut yang masih basah. 

Bahu cerah dan paha gebu yang terdedah mampu menjentik nafsu lelaki yang melihatnya. 

Air yang mengalir jatuh dari paha itu sungguh mampu membuat nafsu mana-mana lelaki menggelodak.

"Ri... Rian! Sorry! Aku ingat kau dah bersiap."

Membulat mata Kayla nampak Riyaz tercegat depan pintu dengan mata yang tak berkelip langsung!

Tak sempat untuk bagi reaksi, tangannya sempat mencapai beberapa botol plastik krim pada atas meja dan baling tepat kena pada badan Riyaz.

"AAAHHH! UMIII AYISH GATAL!!" 

Her Knight: His QueenWhere stories live. Discover now