"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish
"Red? Kau buat apa kat sini?"
Tanya seorang lelaki setelah turun dari motor BMW m 1000 rr hitam dan melepaskan helmet full face nya sebelum berkerut dahi tengok seorang lelaki yang berambut perang memerhati sibuk memerhati sesuatu dari jarak yang agak jauh, sementara lagi seorang lelaki berambut hitam pekat duduk menyandar badan ke tembok sambil membaca buku dengan sangat tenang.
Lelaki rambut perang itu berpaling sebelum terkejut dengan sosok lelaki yang tiba-tiba menegurnya dari belakang.
Muka lelaki yang bergelar Red terus berubah masam sebelum menghentakkan kakinya beberapa kali.
"Artemis!!"
"Artemis, kau bunuh jelah aku. Ghost heret aku ke sini dari KL semata nak jumpa dengan Ace pasal misi! Dia tak tau ke wujudnya google meet?"
Rengek Red dengan muka monyok sambil berpeluk tubuh. Muka ala-ala merajuk dengan bibir muncung. Muncung kalah Donald duck.
Perlahan pandangannya dialihkan ke arah Ghost yang masih tenang. "Ghost, kenapa tak bincang dengan King? King stay dekat KL kan?" Tanya Artemis.
Ghost angkat muka dari bukunya dengan muka Datar. "King. Busy." Katanya dua patah sebelum perhatian kembali kepada buku di tangannya.
Red memutarkan bola matanya dengan rasa sakit hati. "Ya, si hantu ni pun sibuk juga. Sibuk sangat dengan novel 'Haunting Ad-"
"Tutup mulut tu sebelum aku masak kau jadi ayam masak merah." Laju kata-kata Red dibidas oleh Ghost dengan panahan tajam matanya.
Artemis menepuk dahi sambil geleng kepalanya. Mula dah anjing dengan anjing ni nak bergaduh. "Kenapa heret Red? Kau boleh je pergi dengan Aku."
Bukannya Ghost tak tahu yang Artemis akan pergi kem Riyaz pada hari itu.
"Sebab boleh. Aku memang tak suka tengok Red hidup senang."
Laju muka Red berpaling ke arah Ghost sambil jegilkan mata birunya. "Apahal si sial ni!" Geram Red sambil tangannya naik konon untuk memukul Ghost.
Artemis geleng sambil mengeluh lembut. Walaupun dah kenal dengan Ghost agak lama tapi makin pening dengan perangai Ghost.
Si Ghost ni macam tak boleh dekat langsung dengan Red, asal jumpa je gaduh mulut tapi asyik memaksa Red untuk berkepit dengan dia. Bak kata Ghost, "Senang nak tengok Red sengsara."
What is this? love hate relationship?
"Dah tu? Mana Ace?" 0Bibir Red menjuih pada Riyaz yang sibuk berborak dengan seorang gadis di tepi tasik.
Artemis memandang lama ke arah pasangan itu sambil memeluk tubuh. Bibirnya mengukir senyuman yang sukar dibaca isi tersirat.
"Kayla Ariana..."
Novel berkulit tebal itu dibaling tepat pada lengan Artemis sambil mata Ghost menjeling tajam ke arah Artemis.
"Jangan mulakan, Artemis."
YOU ARE READING
Her Knight: His Queen
RomanceHer Knight: His Queen (1# Knight Series) "Aku tak buta lagi untuk pilih kaca dari permata, but you're my treasure for sure." - RIYAZ QALISH Status dirinya menjadi salah satu asbab dicaci, dimaki, harga dirinya dipijak orang sekeling bagaikan itu sa...