BAB 7

374 26 0
                                    


"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish



Flashback (Perak)

Kayla memegang erat buku sekolah di tangannya ke dada sambil mengetap rahang. Habis kotor baju kurung kedahnya lepas didorong kuat ke tanah oleh Arina. Tak padan dengan umur 13 tahun dah kurang ajar. 


"Ish! Kotor tangan aku lepas sentuh anak haram ni. Jijik!" Arina lapkan tangan pada baju dengan kasar.


Kayla mendongak dan hanya beri tatapan mendatar pada Arina. Dah lali dengan perangai Arina yang tak berapa semenggah. Sangat berlawanan dengan raut wajahnya. 


"Apa lagi aku buat kali ni Arina?" 


tanya Kayla dengan nada malas sambil cuba bangun dari atas tanah. Kayla meringis sakit sambil berdiri.


'Rasanya dah terkoyak kulit lutut aku.'


"Macam aku tak tau yang kau menggatal kat sekolah kan?!" Amuk Arina yang entah datang dari mana. "Apa kau mengarut ni, Arina Maya?" Berkerut dahi Kayla dengan tuduhan Arina.


"Rian!" 


Arina dan Kayla terus mengalihkan perhatian pada suara lelaki yang memanggil nama Kayla. Hanya seorang je yang akan panggil Kayla dengan nama panggilan Rian. 


"Ayish..." Mata Kayla tertumpu pada Riyaz yang berlari ke arah mereka.


"Rian, kau okay tak?" Tanya Riyaz dengan nada mendatar sambil beri jelingan dingin sekilas pada Arina. Tersengih-sengih Arina pandang Riyaz atas bawah. 


'13 tahun tapi gedik! Dia yang gatal, fitnah aku pula. Dislike dislike!' Cemberut hati Kayla yang menyampah dengan perangai gedik Arina. Pantang nampak lelaki!


"Kak Kayla jatuh tadi sebab tergelincir. Tanah ni licin. Yelah lepas hujan kan? Itu yang Arina tolong kakak bangun." Sopan je suara Arina menjawab soalan Riyaz. Padahal Riyaz tak tanya dia pun. 

Kayla hanya buat muka dengar suara gedik lenggang lenggok Arina. Meluat! Riyaz masih dengan riak wajah yang takde perasaan. 


"Jom Rian, Kita dah lambat. Kita ada meeting Hi-com." Arah Riyaz dengan singkat sebelum melangkah dari situ. Kayla hela nafas lega. Sebelum dia sempat mengikut jejak Riyaz, tangannya direntap kasar. 


"Kau jangan nak mengada menggatal dengan abang Riyaz! Kau dengar tak, anak haram?" 


Sinis bisikan Arina. "Kalau jijik, jangan sentuh aku!" Kayla tarik semula tangannya dari genggaman Arina dengan geram sebelum mengikuti Riyaz.


Mata Arina mengekori pemergian Kayla dan Riyaz sebelum menghentakkan kakinya pada tanah dengan rasa penuh geram.


Her Knight: His QueenWhere stories live. Discover now