"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish
"Aku rasa macam tengah kelas online."
Aiman mengeluh panjang sambil menghadap laptop di meja kopi pejabat Luqman di HQ 'Jestique Royal'
"Eh ye lah! kau kan student medic zaman pkp. Habislah patient kau. Orang tu sakit otak tapi kau pergi bedah lutut." Seloroh Mirza yang duduk bersila atas sofa sebelah Aiman.
Dah buka kasut ya. kang mengamuk Luqman nanti.
"Memang lah sebab otak dia kat lutut. Hahahahaah!" Balas Aiman sebelum Mirza meletus tawanya.
Luqman hanya pandang datar ke arah dua ketul yang tergelak besar macam dubuk dalam cerita lion king.
"Assalamualaikum, Along. Man--" Ucap Riyaz sebelum Kata-katanya terpotong bila Aydan menolak badan Riyaz keluar dari frame camera laptop secara tiba-tiba.
"Hai Along Luq!" Ucap Aydan dengan ceria sambil lambai tangan.
"Ish! Tepi lah Dan! kau ni... Sibuklah. Ni meeting keluarga tau." Rungut Riyaz sambil cuba tolak Aydan keluar dari frame camera.
"Eh! keluarga tak keluarga! Kita berempat pernah mandi sama-sama waktu kecik tau! Tidur sebantal, makan sepinggan!" Bebel Aydan sebelum kedua askar itu menepuk satu sama lain macam budak-budak.
Mata Luqman bersilih ganti pandang ke arah laptop dan ke arah Aiman dan Mirza. Macam tak ada beza je. Dua-dua macam beruk. Dahi diurut perlahan sebelum berdehem kuat.
"So, Riyaz... Cik tunang dah datang melawat?" Tanya Luqman dengan selamba sambil melonggarkan sedikit tali lehernya.
Riyaz terdiam sambil pandang pelik ke arah Luqman di kaca laptopnya. 'Macam mana pula along boleh tahu? eh jap, kenapa aku pelik yang along tahu. Itu along kot. memang tahu semua benda.' Ketus hati Riyaz.
"Cik tunang? Kejap what?" Tanya Aiman dengan riak yang sangat mengelirukan.
"Berapa season dah aku terlepas dari cerita hidup kau ni, Angah?" tanya Mirza pula sambil tergelak kecil.
"Oh well... Check this out, dear singles peers!!" Dengan riak Riyaz menunjuk cincin perak yang tersarung cantik di jarinya.
Aiman memeluk tubuh sambil judge abangnya dengan penuh serius.
"Dari tadi dia show off kat aku. Sampai muak aku tengok. Padahal Kayla yang lamar dia kat sini." Ejek Aydan sambil jungkit kening ke arah Riyaz.
"Serious lah angah? Kak Rian datang ke Sabah sebab nak lamar angah? Ish Ish Ish.. Me, Dr Aiman Daiyan really disappointed in you."
Aiman geleng kepalanya sambil berpeluk tubuh. Mirza yang tengok Aiman berpeluk tubuh pun turut memeluk tubuh. Monkey see, Monkey do.
"eh, excuse you. Angah yang lamar dia dulu lah! Rian cuma balas je lamaran Angah." Cemberut Riyaz sambil berkerut dahi.
"Nye Nye nye... Eh kejap, raya tahun ni ada kak ngah lah? Yeay! Asek!" Aiman terus bangun dari sofa sebelum shuffle atas lantai. "Everyday i shuffling!"
"Kesat lantai lagi, Aiman! Gas Gas! Wuuu Asek!" Mirza menepuk tangannya sambil bersorak untuk Aiman.
Sebelum Mirza rasa pelik dan berhenti bersorak. "Kejap, kenapa aku join happy ni? bukannya jadi kakak aku pun. tapi... sepupu baru! Asek Aiman!"
Luqman mengurut kepala melayan dua ekor monyet yang menari di depan mejanya.
"Mula dah dua ekor ni. pening lah otak along layan dorang."
YOU ARE READING
Her Knight: His Queen
RomanceHer Knight: His Queen (1# Knight Series) "Aku tak buta lagi untuk pilih kaca dari permata, but you're my treasure for sure." - RIYAZ QALISH Status dirinya menjadi salah satu asbab dicaci, dimaki, harga dirinya dipijak orang sekeling bagaikan itu sa...