"Haa... Haa..."
Kayla menongkatkan tangan pada kedua lutut sambil nafas termengah. DUB DAB! Jantungnya berdegup laju macam nak meletup.
'Dah jauh ke aku lari?'
Getus hatinya sambil beberapa kali kepala menoleh ke belakang. Mata Kayla melirik pada beg sandangnya sambil hela nafas penat. 'Aku berjaya lari dari neraka tu. Ya Allah, tolong jaga aku ya...' Pinta Kayla sebelum meneruskan perjalanan tanpa arah tuju.
Dia nekad untuk meninggalkan rumah yang merupakan neraka dunianya. Sungguh dia tak sanggup. Mata Kayla mula berkaca sebelum beberapa butir air mata jatuh mengalir pada pipi mulusnya.
Tak henti tangan menyeka air matanya. Setelah 20 tahun terseksa, akhirnya dia berjaya melarikan diri.
_FLASHBACK_
SPLASHH!!
Terbeliak mata Kayla saat disimbah dengan sebaldi air berais. Terus terduduk Kayla dari perbaringan sambil terbatuk kuat. Air sejuk berais itu termasuk ke dalam sistem pernafasan Kayla. Sakit!
"KAYLA ARIANA! Aku tak kutip kau dari kecil untuk kau jadi pemalas! Kau bangun sekarang!!"
Bentak Datin Umairah sambil menjambak kuat rambut Kayla yang tercungap mencari nafas. Perbuatan Datin Umairah berjaya mengheret Kayla dari katilnya yang dia sempat berbaring hanya untuk sejam dua.
"Mama! Sakit mama!" Rintih Kayla kesakitan sambil cuba meleraikan genggaman Datin Umairah dari rambutnya.
"EH! Siapa mama kau! Jijik lah aku dapat anak macam kau!"
Datin Umairah lepaskan jambakan dengan hentakan yang kuat sehingga kepala Kayla hampir terkena bucu nightstand di tepi katilnya.
"Kau tau kan aku selalu sarapan pukul berapa? Kenapa lambat? Dah buta nombor ke sampai tak reti nak baca jam? Jangan sampai aku betul-betul jual kau kat lorong, Biar rabak kau dibuatnya. Dasar tak tau untung!" tunjalan demi tunjalan diterima dahi mulus Kayla.
Kayla menggigit bibir bawahnya menahan sakit dan lelah sambil angguk lemah mendengar makian dari Datin Umairah.
"Kau dah bisu ke? Atau kau memang nak aku bisukan mulut kau?"
"T-tak nak, Datin. Kayla min... Minta maaf sebab lambat masak untuk Datin."
Ucap Kayla yang sedikit gugup dek ugutan dari Datin Umairah. Meski Datin belum pernah menyeksa Kayla seteruk itu, tapi Kayla tahu satu hari nanti nasib itu akan menimpanya jika dia tak patuh.
Datin Umairah tersenyum puas memerhati tubuh Kayla yang basah lencun dan dihiasi lebam-lebam ungu kebiruan hasil dari amarah dan kebosanan Datin Umairah.
"Sekarang kau bangun. Pergi masak untuk aku dan Arina. Kalau tak kena dengan tekak aku, habis berbirat badan kau busuk kau aku kerjakan!" Bentak Datin Umairah sebelum berlalu keluar dari bilik Kayla. BAM! Pintu biliknya dihempas kuat.
Meninggalkan Kayla yang terduduk lemah di tepi katilnya dengan pandangan yang kosong.
Anak haram!
Kau punca nasib malang!
Ayah kau pun buang kau!
Kata-kata jahat mula berlegar dalam fikiran Kayla. Kayla memukul kepalanya dengan kuat. Bisikan syaitan semakin rancak! Penat! Adakah memang salahnya? Kepalanya digeleng laju.
Aku tak salah!
Aku tak minta dilahirkan!
Aku nak lari!
Pukulan di kepalanya perlahan terhenti. "Lari? Lari... Kenapa aku tak lari?" Kayla tergamam di tempatnya dan mengangkat kepalanya. Persoalan yang hanya ditanya saat dia berusia 20 tahun. Kenapa Kayla Ariana tak lari?
_END FLASHBACK_
Kini Kayla berlari sekuat hati menjauhi rumahnya. Peluh membasahi mukanya yang kemerahan akibat cuaca yang panas dan kepenatan. Badannya yang sedang sekarat dipenuhi lebam hanya mampu ditutup dengan hoodie labuh milik Kayla.
Setelah diyakini jauh dari jangkauan orang bawahan Datin Umairah, Kayla dengan segera memesan teksi untuk menuju ke perhentian bas. Hujung hoodie digenggam kemas sambil bawah bibir digigit.
Gulp! Kesat air liurnya ditelan. Cukup ke duitnya untuk larikan diri? Sejauh mana dia boleh melarikan diri dari Pulau Pinang?
'Kalau aku nak lari, aku kena lari sangat jauh.'
YOU ARE READING
Her Knight: His Queen
RomanceHer Knight: His Queen (1# Knight Series) "Aku tak buta lagi untuk pilih kaca dari permata, but you're my treasure for sure." - RIYAZ QALISH Status dirinya menjadi salah satu asbab dicaci, dimaki, harga dirinya dipijak orang sekeling bagaikan itu sa...