BAB 6

383 26 0
                                    


"Your cursed are my blessing..." - Riyaz Qalish


"Eh, Riyaz baru balik? Kata nak balik awal dari office hari ni?"


Tanya Aiman yang menjenguk kepala dari belakang dinding dapur. Soalannya dibiar tak terjawab. Berkerut dahi Riyaz yang dongak kepala sedikit ke atas untuk tengok Aiman. 


"Ni aku yang gila atau Aiman tinggi semacam?" 


Kalau tinggi Riyaz pun dah nak cecah 190cm, bayangkan tinggi mana Aiman sekarang. Itu yang membingungkan Riyaz.


"Aiman, kau dah buang tabiat ke? Dah kenapa kau pergi panjat tabletop tu?"

"Uhh... Sebab boleh?"


Jawab Aiman sambil sengih tidak bersalah. Tergeleng kepala Riyaz dibuatnya. Sah! Memang sah lah Aiman ni anak pungut. Mana lah Umi & Babah kutip beruk ni. 

Penat nak melayan kerenah tiberr si Aiman ni. Riyaz melangkah kaki naik ke biliknya. Badannya dah penat sangat dengan fikirannya yang sangat serabut tak tertolong.


"Assalamulaikum..." 


Suara Luqman menerpa sambil bawa beberapa bungkusan plastik sebelum matanya terpandang Aiman yang masih tersenyum kekok di atas tabletop. 


"Hehe... Hai Luq." 


Meleret nada Aiman sambil beri lambaian kecil pada Luqman. Mata tajam Luqman pandang tepat ke arah Aiman.


"Daiyan, turun."


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Banyaknya kuih kamu beli kuih, Along."


Umi bawa piring yang berisi kuih ke atas meja makan sambil beberapa maid tolong menyediakan meja untuk makan malam. Terhidang kuih ketayap, koci labu, cara manis dan puteri ayu. 


"Ada lebih dari office tadi. Tu yang bawa balik, dari membazir kan?" Ujar Luqman sambil duduk di depan Niyaz yang matanya memerhati beberapa piring di depannya. 


"Anything to say, Niyaz?" Sebelah kening Luqman dijungkit ke atas. "Cantik. Kuih ni cantik." Ucap Niyaz ringkas sambil tersenyum nipis. "Impressive." Senyum sinis terbit dari wajah Luqman.

Her Knight: His QueenWhere stories live. Discover now