(Afşa'dan)
Babası mıydı? Onun annesini öldüren ve onu satan kişi şimdi buradaydı. Nasıl bu kadar kötü biri olabilirdi.
"Oo oğlum bakıyorum da gene iyisin." "Oğlun falan değilim." Birden bakışlarını bana çevirmişti. "Seni alan kişi bu mu?" "Onu karıştırma." "Güzelmiş ama baba parası harcadığı belli oluyor."
Etki'nin kolunu dürtüp konuştum. "Etki gidelim hadi." "Efendi ne kadara aldınız bunu?" Bana dönüp tekrar konuşunca Etki adamın üstüne adımladı. Kolundan tutup geri çektim.
Bu kadar kolay gitmek istemiyorum en azından bir, iki şey demek istiyorum. "Sen ne biçim insansın onun hayatını mahvettin be hayatını, annesini öldürdün, yetmezmiş gibi onu köle olarak sattın daha ne istiyorsun, bir daha bulaşmayacaksın ona yoksa bu seferki gibi nazik olmam."
"Ne yaparsın küçük şey annene mi söylersin?" Ne hakla anneme laf ederdi. Ama hata bende kendi ailesine saygı göstermeyen diğerlerine niye göstersin.
"Kralın öz ve tek oğluyum babamın seni cezalandırmasını ister misin?" Nefret etsem de bu işe yarıyordu insanlar sadece olduğun konuma bakardı. Adam kral lafını duyunca şaşırdı.
"P-prensim öyle demek istemedim özür dilerim,lütfen beni affedin prensim." Prens kelimesini severdim annemde bana öyle seslenirdi. Ama bu pisliğin bana böyle seslenmesi iğrenç bir his.
"Peki,ama bir şartım var bir daha karşımıza çıkma." Hemen kafasını sallayıp yanımızdan uzaklaştı.
Etki'ye döndüğümde adamın kaybolduğu sokağa baktığını gördüm. "Etki iyi misin?" Sinirli bakışları gitmişti. "Evet,iyiyim dondurmayı yiyelim yoksa erir." Elimdeki doldurmaları unutmuştum. Etki'nin dondurmasını verdim gülümseyip aldı.
Eliyle bankı gösterince gidip oturdum o da yanıma oturdu. "Etki,istersen saraya dönelim." "Hayır gerek yok hem yeni çıktık dışarı, beni gezdireceğin çok yer var, yoksa benimle gezmek istemiyor musun?" "Ne , hayır senle gezmeyi çok istiyorum ama-" "Tamam işte bunu yiyelim sonra gezmeye devam."
Kafamı salladım. İkimizde sessizce dondurmamızı bitirmiştik. Sonra aklıma Etki için hâlâ bir şey alamadığım geldiğinden dolayı hemen Etki'yi arkamdan sürükleyerek baska bir dükkana girdik.
Ayni kıyafetlerden burada da vardı. Hemen onları bulup aldım tabii yanında bir iki şey daha fazladan aldım.
Etki'ye hepsini tek tek denettirdikten sonra hepsini satın alıp ordan çıktık dükkanların olduğu sokakta gezerken bir kac dükkana daha girdik kitap,yiyecek ve resim için bur kaç şey aldım.
Alabileceğimiz her şeyi almıştık. Ama 1 saatimiz daha vardı bu yüzden sahile gitme kararı aldık. Sahile gelmiş kumda oturuyorduk. Denizi çok seviyorum çok güzel bir yer.
"Etki almak istediğin bir şey var mı?" "Hayır yok Afşa." "Yavaş yavaş beklediğimiz yere gidelim mi?" "Olur." Kalkıp yavaşça at arabasını beklediğimiz yere yürüdük.
Oraya vardığımızda at arabası da oradaydı hemen eşyaları yerleştirdik. Yine sabahki gibi oturacaktık. Etki içeri girip oturunca bende içeri girdim Etki'nin sol bacağının üstüne oturdum. At arabası hareket etmeye başlayınca gelen uykum ile Etki'ye yaslanıp gözlerimi yumdum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÖLE/BXB
General FictionAfşa 12 yaşında annesinin ölümünden sonra babası yüzünden sarayın bir katında sıkışmış bir prensti. Bir gün kral yaşlı uşağın ölümüyle ucuz bir köle almaya karar verir. Etki hırçınlığıyla bilinen, ucuz bir köleydi. Aslında çocuk gibi biriydi ama ba...