"RIS, kau ingat tak perempuan yang kau hampir nak terlanggar hari tu." Kata Tuan Ash.
"Perempuan yang mana satu ni." Bingung Harris. Dia cuba ingat peristiwa yang dikatakan oleh Tuan Ash tadi.
"Eh kejap. Bila masa pulak ni." Kata Danny pula.
"Oh aku baru ingat perempuan yang nak lintas jalan hari tu. Hari tu aku bawak kereta astu ada 2 orang perempuan main lintas je nasib baik aku tak langgar dia. Dia yang salah aku pulak yang dimarah." Terang Harris.
"Bukan perempuan yang marah kau tu. Perempuan yang jatuh tu yang aku maksudkan." Kata Tuan Ash.
"Lah yang tu ke. Ha asal dengan perempuan tu?" Tanya Harris.
"Aku nak kau dapatkan maklumat tentang dia." Jawab Tuan Ash.
"Okayh. Asal kau nak tahu tentang dia. Kau syok kat dia eh." Kata Harris.
"Ish tak adalah. Aku cuma nak tahu je siapa perempuan tu sebab aku dah dua tiga kali nampak dia dekat club yang selalu kita pergi tu." Kata Tuan Ash.
"Dia kerja dekat situ kot." Kata Danny.
"Tak mungkin lah. Sebab hari masa kita hendle orentasi pelajar baru tu dia ada satu kumpulan dengan aku." Kata Tuan Ash.
"Erm nantilah aku cari tahu pasal dia." Kata Harris.
"Thanks." Ucap Tuan Ash.
-
-
-
TUAN ASH dalam perjalanan untuk pulang. Dia melihat talifonnya dan tertera nama adiknya yang menghantar mesej kepadanya.
ADIKKU ALEEYA
Abang..
Kenapa Lee?
Papa suruh abang balik sekarang.
Abang tak akan balik sana..
Ada hal apa dia nak jumpa abang..
Selagi perempuan tu ada dekat dalam rumah tu..
Abang tak akan balik sana.Abang kena balik jugak sebab
Mama dah balik sini.Apa. Mama dah balik.
Ya. Sebab tu papa suruh Lee bagitahu dekat
abang yang mama dah balik rumah.Erm nantilah abang balik.
Okay. Abang kena balik tau.
Ya.
Tuan Ash pun terus masuk ke dalam keretanya dan pandu pulang ke rumah. Di fikirannya masih terfikir fikir kenapa mamanya muncul kembali setelah sekian lama dia tidak muncul. Fikiranya menjadi serabut memikirkan tentang mamanya itu.
Sampai sahaja di rumah. Tuan Ash terus masuk ke dalam biliknya tanpa menghiraukan Mellisa yang sedang duduk di ruang tamu. Dia pun menukar pakaiannya dan ingin terus ke rumah Ts Tuan Adam.
"Ash. Awak nak pergi mana?" Tanya Mellisa.
"Kau jangan nak sibuk hal aku. Kau nanti jangan nak pergi mana mana bila aku tak ada. Kau duduk diam diam dan kunci pintu. Jangan bawak sesiapa pun masuk rumah aku tanpa izin walaupun jiran sebelah rumah. Faham!" Pesan Tuan Ash sebelum dia melulu keluar.
"Oo okay." Jawab Mellisa. Dia pun terus bangun dan mengunci pintu setelah Tuan Ash pergi.
"Asal lah dengan dia ni. Bila nak aku dia punya lah baik lemah lembut. Bila macam ni dia punya marah macam aku ni buat salah besar sangat." Bebel Mellisa seorang diri.
YOU ARE READING
PEREMPUAN SIMPANAN TUAN ASH
RomanceMELLISA ADRIANA seorang gadis dibesarkan di lorong dengan seorang wanita pelacur. Dia sudah biasa hidup di dikelilingi dengan pelacuran dan tidak endah dengan pandangan orang luar terhadap dirinya sehinggakan suatu hari maknya PUAN LAILA berkahwin d...