Bab 19

750 11 0
                                    

SEMENTARA Ts Tuan Adam dan Puan Aishah menguruskan jenazah Ps Rania. Tuan Ash terus datang untuk melihat keadaan Mellisa yang berada di dalam wad. Tuan Ash masih bersedih dengan apa yang menimpa terhadap keluarganya. Dia pun duduk di kerusi yang berada di sebelah katil Mellisa.

"Sayang." Panggil Tuan Ash sambil memegang tangan Mellisa.

Mellisa perlahan lahan tersedar apabila terdengar suara Tuan Ash memanggilnya.

"Abang." Kata Mellisa.

"Sayang okey?" Tanya lembut Tuan Ash.

"Okey. Mama mana abang?" Tanya Mellisa.

Tuan Ash tidak sampai hati untuk memberitahu tentang Ps Rania. Dia hanya mampu mendiamkan diri.

"Abang. Mel tanya ni. Mama macam mana?" Tanya Mellisa lagi.

"Sayang. Dengar sini abang nak cakap tapi sayang kena terima apa sahaja yang abang nak cakap ni." Kata Tuan Ash.

"Okey abang." Jawab Mellisa.

"Mel abang nak bagitahu yang mama dah tak ada." Kata Tuan Ash dengan tenang.

"Tak. Abang gurau kan." Kata Mellisa. Dia tidak percaya dengan kata kata Tuan Ash dan merasakan hanya gurauan yang dibuat oleh Tuan Ash.

"Abang tak bergurau sayang. Memang mama dah tak ada." Kata Tuan Ash.

"Ini semua salah Mel abang. Kalau Mel tak duduk dekat rumah tu mesti semua tak akan jadi macam ni abang." Kata Mellisa. Dia tidak dapat menerima tentang pemergian Ps Rania. Air matanya terus mengalir apabila mengingat peristiwa yang terjadi kepada Ps Rania.

Tuan Ash cuba untuk menenangkan Mellisa. Dia terus memeluk tubuh Mellisa yang agak terkejut mendengar berita pemergian Ps Rania.

"Tak apa sayang. Jangan salahkan diri sayang. Dah takdir kita macam ni." Kata pujuk Tuan Ash.

-

-

-

SEMINGGU KEMUDIAN..

"Macam mana keadaan Mel sekarang?" Tanya Danny.

"Dia okey tapi tu lah asyik salahkan diri dia je pasal kematian mama aku tu." Jawab Tuan Ash.

"Kau biarkan dia tu dulu. Lama lama nanti okeylah. Dia terkejut je kan masa tu dia yang ada dengan mama kau." Kata Danny.

"Kau dah tahu dah siapa yang punya kerja ni?" Tanya Harris.

"Belum lagi. Aku tengah tunggu pihak polis bagitahu siapa yang punya kerja ni." Kata Tuan Ash.

"Kau sabar je. Nanti dapat lah polis tu tangkap siapa punya kerja ni." Kata Harris.

Tak lama kemudian. Talifon Tuan Ash berbunyi dan dj skrin tertera nama Ts Tuan Adam.

"Hello pa." Jawab Tuan Ash.

"Ash. Datang balai polis sekarang. Diorang dah jumpa siapa yang tikam mama kamu tu." Balas Ts Tuan Adam dalam panggilan.

"Aa. Okey pa. Ash datang sekarang." Jawab Tuan Ash sebelum dia meletakkan panggilan.

"Kenapa tu Ash?" Tanya Harris.

"Aku nak kena pergi balai polis sekarang sebab diorang dah jumpa siapa punya angkara." Kata Tuan Ash dengan agak kelam kabut.

"Nanti apa apa bagitahu kita orang Ash." Pesan Danny.

"Ha ya." Jawab Tuan Ash.

-

-

-

SAMPAI DI BALAI POLIS. Tuan Ash agak terkejut apabila dia melihat orang yang telah menikam Ps Rania. Hatinya cukup marah apabila dia mengetahui yang Aralyn lah punca kematian Ps Rania.

"Sampai hati kau. Apa salah mama aku dekat kau sampai kau bunuh dia!" Marah Tuan Ash.

"Ash. I mintak maaf. I bukan sengaja nak tikam mama you." Rayu Aralyn.

"Tak sengaja kau cakap!" Amarah Tuan Ash membuatkan dia hampir ingin memukul Aralyn namun sempat ditahan oleh pegawai polis yang menjaga di situ.

"Sabar Encik sabar." Kata pegawai polis itu.

"Ash I mintak maaf." Rayu Aralyn lagi namun tidak diendahkan oleh Tuan Ash.

"Encik. Saya nak bagitahu yang Aralyn ni jugak lah yang merancang untuk melanggar isteri encik tempoh hari." Kata pegawai polis itu.

"Kau ni memang perempuan yang jahat kan. Apa dosa family aku dekat kau sampai kau sanggup cederakan family aku ha!" Marah Tuan Ash. Dia tidak menahan marahnya terhadap Aralyn.

"Sabar encik. Biar kami uruskan dia sekarang." Kata pegawai polis itu.

"Tuan. Tuan buatlah apa pun dekat dia. Kalau boleh jangan bagi dia keluar dari penjara ni." Kata Tuan Ash sebelum pergi.

"Ash. Tolong Ash. I mintak maaf Ash." Rayu Aralyn sambil menjerit jerit memanggil nama Tuan Ash dengan perasaan sedihnya.

PEREMPUAN SIMPANAN TUAN ASHWhere stories live. Discover now