HARI INI, mereka berdua datang ke rumah Laila untuk bertemu dengannya. Tuan Ash memakirkan keretanya di hadapan rumah Laila.
"Macam tak ada orang je." Kata Tuan Ash yang melihat pintu rumah Laila berkunci.
"Rasanya mak kat dalam. Jap Mel pergi tengok." Kata Mellisa. Dia pun turun dari kereta untuk mengetuk pintu rumah.
"Mak oh mak. Mel datang ni mak." Panggil Mellisa namun tiada sahutan dari dalam.
Kebetulan jiran sebelah rumah ingin keluar terus bertemu dengan Mellisa yang ada di hadapan rumah Laila.
"Eh Mel. Dah lama akak tak nampak kau." Tegur Kak Siti.
"Ah Kak Siti tahu tak mak saya pergi mana?" Tanya Mellisa.
"Kau tak tahu ke yang rumah ni Roslan dah jual." Jawab Kak Siti.
"Apa kena jual. Bila tu akak!" Terkejut Mellisa mendengarkannya.
"Minggu lepas. Akak mintak maaflah sebab tak tolong mak kau hari tu sebab akak masa tu tak ada dekat rumah. Akak dengar pun dari orang kat kawasan ni cakap pasal mak kau. Roslan tu paksa mak kau tukar geran rumah tu atas nama dia." Kata Kak Siti lagi.
"Ah tak apalah akak saya nak cari mak saya dulu. Kalau akak ada nampak mak saya akak bagitahu dekat saya ye." Pesan Mellisa.
"Ha iyalah." Jawab Kak Siti.
Mellisa pun kembali masuk ke dalam kereta dengan perasaan sedih atas kehilanggan Laila.
"Kenapa ni. Mak mana?" Tanya Tuan Ash.
"Kak Siti kata Roslan dah jual rumah tu. Mak pun tak tahu pergi mana." Jawab Mellisa.
"Habis tu macam mana sekarang?" Tanya Tuan Ash.
"Kita cari mak boleh tak Ash." Tanya Mellisa.
"Kita nak cari dekat mana?" Kata Tuan Ash.
Fikiran Mellisa buntu untuk mencari dimana Laila berada. Dia begitu risau dengan keadaan Laila.
"Okay macam ni kita balik dulu nanti baru fikir nak cari mak dekat mana. Kau jangan risau macam ni. Mak tak ada apa apa tu." Pujuk Tuan Ash.
-
-
-
HAMPIR SEMINGGU mereka berdua mencari Laila namun tidak jumpa dan akhirnya membuatkan Mellisa jatuh sakit apabila asyik memikirkan di mana Laila berada.
Tuan Ash yang sudah bersiap siap untuk ke kelas melihat Mellisa masih baring di atas katil. Dia pun datang menghampiri Mellisa.
"Mel. Kenapa masih tidur ni. Kau tak nak pergi kelas ke." Kata Tuan Ash.
"Saya tak larat lah." Jawab Mellisa.
"Asal kau sakit ke." Kata Tuan Ash. Dia pun meletakkan tangannya di dahi Mellisa dan terasa agak panas.
"Mel. Badan kau panas ni. Jom aku bawak kau pergi hospital." Kata Tuan Ash.
"Tak payahlah. Awakkan nak pergi kelas nanti lambat pulak." Tolak Mellisa.
"Ish kau ni jangan degil boleh tak. Kau tak payahlah risau pasal kelas aku tu. Dah sekarang ni jom pergi hospital." Bebel Tuan Ash.
Mellisa terpaksa akur dengan arahan Tuan Ash. Tuan Ash pun membawa Mellisa ke hospital dengan segera. Dia pun menunggu di luar sementara doktor memeriksa Mellisa.
5 minit kemudian...
"Macam mana dengan keadaan Mellisa doktor?" Tanya Tuan Ash apabila doktor yang memeriksa Mellisa keluar dari wad.
YOU ARE READING
PEREMPUAN SIMPANAN TUAN ASH
RomanceMELLISA ADRIANA seorang gadis dibesarkan di lorong dengan seorang wanita pelacur. Dia sudah biasa hidup di dikelilingi dengan pelacuran dan tidak endah dengan pandangan orang luar terhadap dirinya sehinggakan suatu hari maknya PUAN LAILA berkahwin d...