"פרסי, אני אשמח שתשטוף כלים," אמרה סאלי בתום הארוחה. זו הייתה הפעם הראשונה שהתארחתי בבית משפחת בלופיס לארוחת הערב. למדתי בפנימייה במנהטן, ככה שהתאפשר לי לבקר את פרסי, החבר הדביל שלי, מדי פעם.
פרסי הינהן ואסף את הכלים לתוך הכיור. חשבתי על זה שמעולם לא הייתי כל כך ציינתנית לפקודותיה של אמי החורגת. אבל סאלי ואמי החורגת היו שונות לגמרי. פרסי היה בר מזל. וגם אני - שסאלי הייתה אמא של החבר שלי.
"אני אעזור לך," התנדבתי וקמתי משולחן האוכל.
"זה רעיון טוב," אישרה סאלי, "את יכולה לנגב אחרי שפרסי שוטף."
"אין בעיה."
סאלי ופול יצאו מהמטבח, ואני ופרסי התחלנו לעבוד על הכלים בשתיקה. היה נחמד להיות ככה, לבד, בלי מפלצות, עושים פעולה שגרתית להחריד.
הייתי באמצע לנגב כוס עם קישוטים כחולים שהנחתי שפרסי עשה כשהוא היה בגן, כשקיבלתי דחיפה בכתף וכמעט הפלתי את הכוס.
"אופס," פרסי אמר, אבל לא נראה בכלל כמצטער. על פניו היה חיוך שובבי.
"מוח אצה, אני מחזיקה זכוכית!" נזפתי בו, אף פי שלא באמת כעסתי עליו.
"מצטער?"
דחפתי אותן חזרה, והוא השפריץ סבון לכל עבר. יש לי הרגשה שהוא עשה את זה חלקית בכוונה.
הנחתי את הכוס המנוגבת, תפסתי בידו כדי לקחת קצף ומרחתי אותו על כל פרצופו. חוץ מעיניו. אהבתי אותן מכדי להסתיר אותן. אף על פי שלא הייתי אומרת את זה בקול רם, כי פרסי היה נהיה זחוח עוד יותר. וכן, יש את העניין הקטן הזה שזה לא הדבר הכי בריא לעיניים.
בתגובה, פרסי נישק אותי ופרצופי נמרח בסבון.
"פיכס!" הנשיקה שלו הייתה מלוחה מהרגיל. ירקתי סבון לכיור.
"הכלים לא יעשו את עצמם בזמן שאתם משחקים בסבון!" סאלי נכנסה למטבח עם ערימת בגדים מלוכלכים בידיה ואמרה לנו בתוכחה.
"סליחה, אמא," פרסי אמר בפרצוף פוקר וניגב את הסבון מפניו במגבת. אני לא מאמינה שסאלי קנתה את זה - שתינו הכרנו אותו טוב מדי - אבל היא בכל זאת יצאה מהמטבח לעבר חדר הכביסה.
עשינו עוד כמה כלים. פרסי שטף, ואני ניגבתי והנחתי בארון.
עד שפרסי עצר ופנה אלי. "חכמולוגית…" הוא ליטף את שיערי. הזעפתי פנים. "אל תעבוד עלי, יש לך סבון ביד."
"ועכשיו גם בשיער שלך!"
מלחמת הסבון התחדשה.
"זה לא הוגן!" אמרתי. "יש לך יתרון בגלל אבא שלך." פרסי משך בכתפיו והתיז עלי מים. החזרתי לו בהצלפת מגבת רטובה.
איכשהו הצלחנו לגמור לשטוף את כל הכלים - אולי בגלל שכל פעם שסאלי עברה בפתח המטבח חזרנו לעבודה כמו צמד ילדים טובים.
בסוף שמענו אותה סוגרת את דלת החדר שלה ושל פול, ואני מניחה שזה פשוט יצא משליטה.
פרסי תפס פיקוד על הסקוץ'. אני התנחלתי על בקבוק הסבון. פרסי חפף את השיער שלי בסבון כלים, ואני עשיתי כביסה ספונטנית לבגדים שלבש.
הותז עליי סבון לגב. באתי להחזיר לפרסי, ואז הבנתי שהוא נמצא מולי.
הסתובבתי, וראיתי את סאלי עם מטלית ספוגה בסבון בידה.
מרוב הפתעה, שכחתי להחזיר לה. גם פרסי קפא.
הסתכלנו אחד על השני והתחלנו לצחוק.
מה שנתן לסאלי ופול את ההזדמנות לערב גם סבון ידיים בעניין.
בהסכמה אילמת, פרסי ואני איחדנו כוחות והתקפנו.
YOU ARE READING
פרסבת' - וואן שוטס ועוד
Fanfictionזה ספר שהכל בו יעסוק בפרסבת'. זה בעיקרון ספר וואן שוטים, אבל יהיו פה שירים וכו'. חלק מהדברים המצאתי ביחד עם חברה שלי. אני אכתוב מתי. תהנו!