Harry a James se Siriusem si sedli a Harry všechno vyprávěl. O tom jak to vůbec neměl hezky a všechno se mu v dobré obrátilo když nastoupil do Bradavic.
,,Je mi to moc líto synu,"řekl James. ,,Jsem ale na tebe hrdý, že si chytač,"usmál se pak. Harry vytáhl fotku a dopis.
,,To mi tvoje maminka psala,"řekl s úsměvem Sirius.
,,Už tenkrát si byl dobrý,"usmál se na něj James.
,,Asi je to tvoje Siriusi,"řekl Harry a chtěl mu to vrátit.
,,Ne,"zadržel ho Sirius. ,,Nech si to." ,,Je to tvoje."
Černovlásek se usmál. Ta svoboda v Siriusově domě mu změnila život. Změnila mu život, když ho sem Dobby vzal. Našli k němu cestu otec a kmotr.
,,Přišly noviny,"objevil se Dobby. ,,Je to tady,"řekl Sirius a ukázal svoji fotku a nápis:Sirius Black utekl z Azkabanu
,,Musíme na to ministerstvo ,"řekl James. Přemístili se za pozemkem domu a k ministerstvu. Sirius se proměnil v psa a James mávl hůlkou a uvrhl na něj stínové kouzlo, aby ho mohli jen on a Harry vidět. ,,K Amelií Bonesové,"řekl pak Harrymu.
Nastoupili do výtahu a tam narazili na bystrozorku metamorfomága.
~
,,Jamesi,"řekla v šoku. ,,Ahoj Doro,"řekl jí s úsměvem. ,,To není možné!,"vykřikla. ,,Chci za Amelií,"řekl pak. ,,Je u sebe?" ,,Ahoj Harry,"usmála se na jeho syna až zčervenal. Dora je za Amelií zavedla a řekla:
,,Harry a James."
,,Jsi to ty?",zeptala se ho též v šoku. ,,Jo, klidně to prokázu pod veritesérem."
Amelie mu to podala a zeptala se:
,,Jak se jmenuješ?",,James Fleamont Potter"
,,Narozen?"
,,20. Března 1960"
,,Rodiče?"
,,Fleamont a Euphemie Potterovi"
,,Co se stalo než si upadl do kómatu?"
,,Objevil se u nás Voldemort, volal jsem na Lily ať vezme Harryho nahoru a pak jsem se ho snažil zadržet a viděl jsem záblesk zeleného světla a včera večer jsem se probudil na tom místě."
~
,,Jsi to vážně ty,"zalapala Amelie po dechu. ,,A ještě něco,"řekl James. ,,Chci ti říct pravdu, slib mi, že nebudeš hned bláznit a volat další bystrozory."
,,Proč bych měla?",zeptala se.
,,Slib mi to,"trval na svém James.
,,Dobře,"pravila.
James mávl hůlkou a odhalil Siriuse, který se proměnil v člověka.
,,Blacku,"řekla chladně.
,,Právě ti chci říct, že Sirius nikdy nebyl nás strážce tajemství,"řekl rychle James. ,,Dokazuje to, že nikdy nechtěl být jako jeho rodina."
,,Přesně Amy,"řekl Sirius. ,,Věř mi."
,,A máš na to důkazy?",zeptala se.
,,Mám,"řekl jí Sirius a předal jí lístky na mistrovství světa ve famprfálu, kde byly vzpomínky na tu noc, když hledal Petera a předtím si s ní to domlouval.
Amelie se podívala do myslanky a pak Siriuse objala. ,,Promiň,"řekla mu.
,,Tonksová ukažte jeho složku Siriuse Blacka,"zavolala.
,,Amy já jsem ochoten i poskytnout svoje vzpomínky na to, kdy nám navrhl Petera,"řekl jí James.
,,Určitě to bude dokazovat,"řekla. ,,Jen se dívám na záznam Siriusova soudu."
,,Nikdy jsem soud neměl,"řekl jí Sirius znechuceně.
,,Teď vidím, že ne,"řekla Amelie, když si prošla záznam.
,,Šlo by to nějak zařídit?",zeptal se. ,,Dokonce i Bellatrix dostala spravedlivý proces a ta byla přímý uctívač Voldemorta a já nemám žádný temné znamení,"ukázal levé předloktí.
,,Pokusím se Siriusi,"řekla.
,,A ještě jedna věc,"řekl Harry. ,,Víte o tom incidentu v místě mé takzvané ,,rodiny" jak jsem nafoukl sestru strýce."
,,Vím,"řekla mu teta jeho spolužačky.
,,Vím, že mě vyloučíte z Bradavic a možná i pošlete do Azkabanu,"řekl Harry posmutněle. ,,Byla to ale nehoda, nechci se tam už vracet." ,,Celý život mě mlátili, hladověli a týrání kvůli tomu, že jsem jiný než oni a deset let jsem spal v příštěnku pod schody." ,,A ona na mě byla hnusnější než oni tři myslím teta, strýc a bratranec, vždycky mě zesměšňovala při svých návštěvách a urážela tady tátu a o mámě řekla, že je děvka,",řekl plný nenávistí k ženě, kterou víc nenáviděl než tetu, strýce a bratrance.
I James a Sirius byli plný znechucení ještě teď jako Harry, že si někdo dovolil mluvit takhle o Lily.
Harrymu se ještě teď dělalo zle z jejich slov, které se před ním dovolila vypustit.
,,Ze vzteku jsem se neovládl," dodal.
,,Já chápu,"pravila Amelie též znechuceně z toho, co Harry řekl. ,,Ale buď vklidu, dostaneš dnes pouze napomenutí na místo, kde pobýváš." ,,Včera tě nikdo nemohl totiž najít." ,,Ministr se rozhodl to nechat být."
,,A proč?",zeptal se jí Harry. ,,Minulý rok sem též dostal napomenutí a bylo to kvůli tomu, že skřítek Dobby vyhodil dort na hlavu manželky strýcova nadřízeného."
,,Nevím,"řekla Amelie.
,,Nechám je, ale zatknout,"řekl James. ,,Zaslouží si pykat za synovo zničené dětství."
Amelie mu teda dala sepsat na ně oznámení.
~
,,Tak synu už je všechno v pořádku,"řekl Harrymu James, když se odletaxovali zpět na Grimmaldovo náměstí od Amelie, která jim to dovolila.
Za chvíli tady fakt byla sova z ministerstva a s napomenutím.
,,Vidíš jak tvůj otec říká, všechno je už v pořádku,"usmál se Sirius.
Datům soudu mu mělo teprve přijít.
,,Šlo o nehodu jak už jsem říkal,"pravil mu James.
Harry opět otce objal. Necítil se nikdy v bezpečí jako teď. Ulevilo se mu, že nebude z Bradavic vyloučen. Ikdyž měl teď otce a kmotra tak či tak Bradavice bylo místo, kde našel první domov.
ČTEŠ
Probuzení po letech a pomoc
FanfictionByl James Potter doopravdy mrtvý? Nebo se stalo něco jiného a kdo doopravdy pomohl Harrymu před třetím rokem?