Nastal den Siriusova soudu. Vyslechli Siriusovu i Jamesovu výpověď a oba ukázali dokazující vzpomínky Siriusovi neviny.
,,Kdo je pro zproštění obvinění?",zeptal se Kingsley.
Skoro všichni zvedli hůlky včetně něj a Amelie.
,,Siriusi Blacku tímto jsi zbaven všech obvinění."
Harry řekl na chodbě Siriusovi, otci a Amelií se Susan:,,Zítra se vrátí i Weasleyovi." ,,Takže Pettigrew bude váš."
,,Už se těším,"řekl Sirius. ,,Též,"dal mu za pravdu James. ,,Ale nesmíte ho zabít,"řekla Pobertům Amelie. ,,Máte tady Harryho jestli to nevíte, šli byste do Azkabanu."
,,Máš pravdu,"řekl James a ochranitelsky syna chytil. ,,Měl zkrátka být se Siriusovou sestřenici Andromedou ale, celých těch dvanáct let." ,,Měli jsme to tak v závěti a navíc druhá kmotra byla Alice Longbottomová, tak u ní když nemohl Sirius,"řekl. ,,A jestli ne ani ona, což ne, protože byla zmučená Bellatrix tak Andromeda a Remus." ,,Ano, dali jsme dohromady Remuse s Andromedou, protože jsme věděli, že by to ministerstvo nedovolilo, aby bylo dítě samo s vlkodlakem."
~
,,Blahopřeji,"došel k ním náhle Brumbál. ,,Užij si nalezenou svobodu Siriusi."
James mu řekl:,,Ty jsi ten poslední Brumbále, kdo má právo na něj, mě i Harryho mluvit, protože jsi mého syna nechal se zvířaty, kteří ho deset let zneužívali."
,,Jamesi,"řekl Brumbál jako jeho dědeček. ,,Chtěl jsem Harryho bezpečí, protože Petunie sdili s Lily krev."
,,Pohrdala mým synem!",zdůraznil jasně James. ,,Vzala ho dovnitř ze strachu z tebe ne z lásky!" ,,My jsme s Lily měli jasně v závěti, že ho u té krávy nechceme, ale že ho chceme se Siriusem."
,,Neměl jsem jinou možnost,"řekl Brumbál.
,,Ale měl!",křikl na něj James. ,,Mohl si sjednat Siriusovi soud, protože si jistě věděl, že on nebyl náš strážce tajemství a taky že nikdy nechtěl být jako jeho rodina, jak na tom byl, když k nám utekl!" ,,Volbu si měl i s Alici, která je též kmotra mého syna!"
,,Alice....,"chtěl říct ředitel.
,,Vím ty hlupáku, že byla zmučená Bellatrix!",křikl na něj James. ,,A když říkám Bellatrix, tak vím, že chceš říkat tvrzení, že se Sirius na místě přiznal." ,,Prosím Siriusi řekni to o ní."
,,Pravda,"kývl Sirius. Věděl, co James myslí. ,,Dokonce i ona dostala soud." ,,V Azkabanu měla celu vedle a tam mi všechno řekla." ,,To jak se postavila a přiznala svou loajalitu k Voldemortovi před celou polovinou kouzelnického světa."
,,No a navíc měl Harry i volbu se Siriusovou sestřenici Andromedou a Remusem,"pravil James. ,,Dohromady se dvěma." ,,Bylo nám totiž jasný, že by to ministerstvo nedovolilo, aby ho měl Remus sám." ,,A navíc Andromeda je s námi vzdáleně příbuzná." ,,My Potterovi jsme vzdáleně s Blackovými příbuzní a jestli si nezapomněl moje teta byla Dorea Potterová, rozená Blacková a Andromeda Tonksová je též rozená Blacková."
,,Ale Jamesi,"vykoktal ze sebe Brumbál. ,,Určitě ho rodina miluje."
James se ironicky zasmál a řekl naštvaně:,,Už je přede mnou nebo mým synem nenazývej rodina!"
,,Zkazil si synovi dětství." ,,Měl být zkrátka s Andromedou, nebyla u nás cizí, jestli to chceš říct!" ,,Zaprvé jak jsem říkal je příbuzná s námi vzdáleně a zadruhé byla naše kamarádka a pomáhala Lily s Harrym, když byla vyčerpaná!"
,,Copak nevíš od dětí Weasleyových o mřížích s těmi sráči?,"zeptal se schválně. ,,Můj syn řekl, jak ho zachraňovali!" ,,Nebo jak letos nafoukl tlustou sestru toho debila Vernona?" ,,Z náhodné magie, protože mě urážela a o Lily řekla, že byla děvka, to napovídám a ta kráva Petunie jí nic neřekla!" ,,Kdyby mého syna milovala, zastala by se jak mého syna tak Lily." ,,Stejně jako když ho pronásledoval čokl té staré krávy, místo toho se s tím svým debilem a spratkem tomu smála." ,,Mému synovi kvůli tomu hrozilo opět ublížení jak tu krávu nafoukl, nestihl včas dobalit kufr, uvízl s ním na schodech až jeho domácí skřítek Dobby ho zachránil!"
,,No a ti sráči nejsou všechno Brumbàle,"řekla Susan. ,,Harry to mě a tetě vyprávěl."
,,Třeba tříhlavý pes ve škole plné děti,"řekla Amelie. ,,Proč si vůbec ukryl kámen mudrců v Bradavicích?"
,,Je to bezpečné místo,"řekl jí Brumbál.
,,A když učitel sám s Tím-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit vzadu na hlavě si tam v pohodě kráčí a ty neděláš nic, abys ho vyhodil,"pravil mu James. ,,Jen hlupák si může nevšimnout, když ten profesor nervózně koktá."
,,A Harry se snažil říct, že je kámen v ohrožení a nikdo mu nevěřil, protože si byl v prdeli,"dodal. ,,Odpovím si sám,"řekl. ,,Namluvil si všem, že je kámen v bezpečí a mého syna si chtěl testovat."
,,A proč byl Harry za trest sám v Zapovězeném lese?",zeptal se ho Sirius.
,,Byl s ním Hagrid,"řekl na to Brumbál. ,,Svěřil bych mu i svůj život."
,,Ne,"řekl James na to. ,,Hagrid je rozdělil. ,,Šel s Ronem a Hermionou a Harry šel se zbabělým psem Tesákem a Malfoyem." ,,A na potvoru narazili na jistého Quirella jak pro Ty-víš-koho pije krev z jednorožce a Harrymu pomohl kentaur Firenenze." ,,Výjimečný kentaur."
,,A vloni kromě mříží s těmi sráči když byla Ginny Weasleyová posedlá vzpomínkou Ty-víš-koho a když nevědomky vypouštěla baziliška z Tajemné komnaty a otevřela jí, ty si nic nedělal,"pokračoval Sirius. ,,Každý by normálně školu zavřel, ale ty si běžel dál a nezajímalo tě, že zkamenělo několik děti." ,,Stejně jako s kamenem mudrců si byl pryč." ,,Nepomohl si, když on a Ginny málem umřeli v Tajemné komnatě."
,,Přiletěl tam Fawkes na moji žádost ,"namítal mu Brumbál.
,,Jenomže ty si ho potřeboval živýho,"namítl zase James. ,,Opět testování."
,,On se ale jednou vrátí,"namítal Brumbál.
,,Když budeme ve střehu, je šance tomu zabránit,"řekl mu na to James. ,,Říkám ti něco jako varování starče." ,,Jestli se budeš po prázdninách i teď kdykoliv zase vměšovat do mého syna tak můžeš potupovat do Azkabanu." ,,Mám toho tolik, co můžu vytáhnout." ,,To je ohrožování výchovy mého syna, chování nebezpečných tvorů v Bradavicích třeba ten tříhlavý pes a ohrožování dětí mezi nimiž je i jasně můj syn."
,,Arabella Figgová jistě tvého syna sledovala u Dursleyových,"namítal Jamesovi ředitel.
,,Zřejmě si na tom nedala záležet,"odsekl James. ,,Jestli mého syna často hlídala, musela si jistě všimnout třeba jeho mlčenlivosti, plachosti nebo nějakého poranění na tváři či jinde." ,,Jestli si toho všimla, tak tě měla hned informovat, jestli není teda jako ty."
,,Jamesi, ujišťuji té, že mě vždy říkala, že je s Harrym všechno v pořádku,"řekl.
,,Pojďte půjdeme,"řekl už James a vzal syna za ruku. Sirius, Amelie a Susan ho hned následovali. Ano, se Susan se spřátelili, protože s Jamesem a Siriusem na Bones manoru byli kvůli projednání Siriusova případu.
~
,,Takže paní Figgová je taky čarodějka?",byl Harry celý v šoku, když se odletaxovali z ministerstva na Grimmaldovo náměstí.
,,Ne, synu,"řekl James. ,,Je moták."
,,Moták je někdo, kdo se narodil kouzelníkům, ale nemá magické schopnosti,"vysvětlil Sirius. ,,Vím,"odpověděl jeho kmotřenec. ,,To je například Filch."
,,Jestli měla na mě dohlížet, tak proto mojí takzvanou rodinu zadala, když někam jeli, aby mě hlídala,"pochopil Harry. Obličej zabořil do kolen. Jak vždycky nenáviděl trávit čas s ní. Ne, že by byla nějak zlá, ale vždycky ho ignorovala a nestarala se o něj víc než musela. Často když si jen zamkle hrál s jejími koťaty a byl v neklidu musela si všimnout, že není v pořádku. Jestli si všimla měla tu lysku hned informovat.
~
,,Už je to v pořádku,"objal syna James. ,,Už se s tím nestresuj."
Susan ho též objala. Chtěli ještě zajít ke Gringottovým, aby Harry prošel test dědictví a schopnosti a viděl vytvořenou závěť rodičů.
ČTEŠ
Probuzení po letech a pomoc
Hayran KurguByl James Potter doopravdy mrtvý? Nebo se stalo něco jiného a kdo doopravdy pomohl Harrymu před třetím rokem?