4. Kapitola

164 5 2
                                    

Druhý den se Harry probudil a po chvíli se otevřely dveře.
Krátura vešel s tácem a řekl bručivě:,,Dobby vařil pro syna nekrvezrádce a neděvky."  ,Musí to sníst než bude Kráturu Dobby otravovat."
,,Kráturo!",slyšel Harry Siriuse. ,,Klid Siriusi,"uklidňoval Harry kmotra. ,,Nic mi nedělá, jen přinesl snídani, kterou mi Dobby udělal." ,,Prý to mám sníst než ho bude otravovat."
James vešel dovnitř a vyprskl smíchy. Sirius zároveň s ním.
,,Dobby ti tohle udělal?",zeptal se Harryho otec celý v šoku. Harry kývl. Tentokrát mu tam dal Dobby spíš koláče, čaj a kávu.
,,A jež s tím jdeš ty Kráturo,"obrátil se na skřítka Sirius.
,,Protože Kráturu Dobby požádal,"řekl mu starý skřítek. ,,Tak chce, aby to pan Potter snědl než ho bude otravovat Dobby."
,,Harry Dobby je vlastně tvůj skřítek?",zeptal se ho Sirius.
Harry řekl:,,Sdílí se mnou pouto, ale je svobodný."
,,Když si ho osvobodil od Malfoyových, tak ho musíš příjimout jako svého,"řekl mi James. ,,Tím posílíš jeho život."
,,Nerad bych, aby byl otrok,"řekl Harry.
,,Dobbymu to ale asi dělá radost starat se o tebe,"řekl mu otec a ukázal na tác.
Harry řekl:,,Tak jo." ,,Jestli chci, aby měl prodloužený život."
,,Dobby,"zavolal. Dobby se objevil a zeptal se:,,Řekl zase Krátura něco špatného o pánovi Harrym Potterovi a jeho matce?"
Harry zavrtěl hlavou a řekl:,,Dobby přijímám tě jako svého domacího skřítka a jsem ochoten ti dát svobodu, kdykoliv mě o to požádáš."
,,A proč by chtěl Dobby opustit mistra Harryho Pottera?",zeptal se Dobby plný radostí.
,,Vidíš Siriusi,"řekl Harry s úsměvem. ,,Dobby se o Kráturu vždy postará, když řekne něčí proti mě."
Sirius se zasmál při vzpomínce, jak dál Dobby Kráturovi facku a  péroval ho.
     ~
,,Mistr Harry Potter si musí dát snídani,"řekl Dobby a zvedl Harryho z postele a posadil ke stolu. ,,Dobby musí pana Harryho Pottera vykrmit,"řekl skřítek.
,,Nechceš mě snad sníst "řekl schválně Harry.
,,NE!",vykřikl Dobby až trojice nadskočila. ,,Dobby by pana Harryho Pottera nikdy nesnědl!" ,,Dobby má pana Harryho Pottera rád!" ,,Je to nejlepší pán a přítel!" ,,Dobby jen chce, aby už Harry nebyl tak podvýživený a zanedbaný kvůli špatné tetě a strýci."
James, Sirius i Harry se zasmáli. ,,Tak jez Harry,"řekl mu James. ,,Uděláš tím Dobbymu radost." Harry se usmál a zakousl se do prvního koláče. Díky Dobbymu už nebude tak tenký jako tenká a oranžová košile, kterou si koupila teta Petunie. Bude to už stavěny kluk. Ikdyž byl na Dobbyho tenkrát  naštvaný, jak mu kvůli němu dali nenávidění příbuzní mříže na okno a jak zablokoval přepážku na nástupišti devět a tři čtvrtě tak zjistil později, že mu na něm vlastně i záleží. Když ho osvobodil od Malfoyových a zachránil ho, když na něj chtěl Lucius zaútočit kvůli tomu a teď ho zachránil od jeho nerodiny. Před násilnickým a hrubým strýcem, který ho chtěl chytit pod krkem, když s ním na potvoru uvízl na schodech, protože nestihl dobalit rychleji kufr, když nafoukl Marge. A ještě Dobby zmanipuloval  potlouk při famprfálovém zápase a bral mu ještě o loňských prázdninách dopisy od Rona a Hermiony, aby si myslel, že už ho nemají rádi
Poznal, že Dobby si i přeje víc, aby byl zraněný než mrtvý. Teď jak se staral o jeho snídaně.

Probuzení po letech a pomocKde žijí příběhy. Začni objevovat