"Tanışıyor musunuz?"
"Evet..."
Etli sarımsak atarım üzerine sus!
"Yanlışlıkla çarpıştığımızda üzerime kahve dökülmüştü. Ama adını öğrenememiştim."
Allah'ım çok şükür söylemedi. Gerçi söylediği de resmen yaz dizisi senaryosu ama yalan değil.
"Bu arada en son-"
Rezil olmamı önlemek amacıyla çektiğim sandalye beklediğimden daha fazla ses çıkarırken herkes bana baktı ve daha fazla rezil oldum.
Ayrıca burada kardeş çıkmışız, hiç mi tuhafına gitmiyor be adam!
"Bu arada benim adım Alp."
Artık vegan vampir demeyeceğim!
"Memnun oldum Alp."
Allah'tan kısa bir ismi varmış, Alparslan falan olsa iki saat uğraşırdım kesin.
Kısa tanışmamızdan sonra matematik öğretmeni olduğunu öğrenip şok geçirdiğim Alp abi ile - normalde sadece ismiyle hitap edecektim ama aramızda bulunan yedi yaş ile bu pek mümkün görünmüyordu. Ayrıca nedense abi dememe sevinmişti. Belki herkes benim gibi onu genç sanıp saygıyla hitap etmediği için olabilir. Matematik öğretmeni olduğunu öğrendikten sonra neden Giran Bey'in onunla değil de Alp abi ile ders çalışmamı istediğini daha iyi anlamıştım. O yüzden bugün sadece tanışsak da birbirimize numaralarımızı verip daha sonra çalışmaya karar vermiştik. Ama bu daha erken de gerçekleşebilirdi çünkü davanın iki gün sonra olacağını öğrenmiştim. Alp abi gittiği için yine yanımda sadece Giran Bey kalmıştı ve şuan ortamda tuhaf bir sessizlik vardı.
"Karar verebildin mi?"
Daha önce ona mesaj atıp kararımı söylememe rağmen bunu dikkate almamasının nedeni büyük ihtimal o gün olanlardı ama o gün annem gelmese bile kararımın değişmeyeceğini ona nasıl anlatabilirim?
"Eğer evinize gelsem ailenizin... beni iyi karşılayacağını mı düşünüyorsunuz?"
Cümlemi kurarken yarı yolda durup yanlış kelimeleri kullanmamla yeniden kurmayı düşünüyordum ki Giran Bey konuşmaya başladı.
Al işte adam yanlış anlayacak, o kadar dedi benim çocuklarım anlayışlı ve işaret dili biliyorlar diye ne diye bir daha soruyorsun...
"Eğer iyi bir aile hayatın olsaydı dava açmayı bırak bu gerçeği ortaya çıkarmayı bile düşünmezdim çünkü senin zaten iyi bir hayatın varsa bunu bozmaya gerek olmazdı. Ama sonra bunun yanlış bir düşünce olduğunu anladım çünkü sen benim oğlumsun ve benimle ya da abilerin ve annenle görüşmek istemesen bile bunu öğrenmeye hakkın var. Aynı zamanda mirastan da pay alma... konunun parayla alakası olmadığını ve senin para için gelmek istemediğini biliyorum yüzünü asma. Tanımadıkları bir insana nasıl davranacaklarını düşünüyorsan aklına Alparslan ile tanıştığında sana nasıl davrandığı gelsin. Eğer bir yanlışı olduysa da söyle kulağını çekeyim bir ara. Hava soğudu, artık içeri girsen iyi olur, tamam mı oğlum?"
Cevap vermek için elimi yumruk yapıp baş parmağımı yukarı kaldırırken gülüp şefkatle saçımı okşayan adamın neden güldüğünü ancak o gittikten bir kaç sonra yetimhaneden içeri girerken anlamıştım.
Oğlum demişti! Hayır sorun oğlum demesi değildi ki zaten daha önce de söylemişti bir kaç kere ama cümleye ve benim cevabıma bakınca neden güldüğü çok barizdi.
"... Tamam mı oğlum?"
"Tamam."
OĞLU OLDUĞUNU KABUL ETTİM DEMEK OLUYORDU BU!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ahraz
Teen FictionHiç bir zaman anlamamıştı gemilerin denizde nasıl yüzdüğünü. Ahraz, dilsiz demek.