8

365 6 0
                                    

We zijn met zijn vieren even aan het praten totdat Koen ineens zegt:"Euhum, kom Rob. Wij moeten even naar binnen." Rob kijkt hem vragend aan. "Hoe bedoel je-" zegt Robbie, maar hij wordt onderbroken door Koen. "Kom, nou." zegt Koen terwijl hij Robbie meetrekt naar binnen. Ik zie nog net dat Koen, Matthy een knipoog geeft. Huh? Matthy en ik zijn nog even aan het praten. Opeens komen zijn lippen richting de mijne. Ik voel zijn zachte lippen op de mijne. Hij zoent me! Ik zoen terug. Een bom van vlinders ontploft in mijn buik. Ik voel zijn handen in mijn nek en ik leg mijn handen in zijn haar. Dan hoor ik opeens voetstappen. Oh, shit!

Koen

Als we naar binnen lopen kijkt Rob me vragend aan. Ik zucht. Die dikke Brabander begrijpt ook niks. "Zie je niet dat Bo en Matthy enorm in love zijn? Ik ben benieuwd wat er gebeurd als we ze alleen laten..." fluister ik, omdat ik niet weet of het handig is als Raoul dit weet. Robbie moet lachen. "We moeten ze koppelen!" zegt hij enthousiast. "Ja, maar eerst afwachten of dit goed gaat." zeg ik. "Helpen jullie ook even mee jongens?" roept Raoul vanuit de keuken. "Oke.." zegt Robbie zuchtend. Dit is mijn kans om even buiten te gaan kijken, denk ik bij mezelf. "Is goed, ik zag volgens mij nog iets buiten liggen. Ik ga even kijken!" zeg ik. Met dat gezegd te hebben loop ik naar buiten. Als ik het niet dacht, die twee zitten lekker te tongworstelen. Ik loop zachtjes naar ze toe. Volgens mij hoort Bo me, want ze trekt terug. Dan kijkt ze mij aan. Matthy draait zich ook om en ziet dan mij staan. Zijn ogen worden groot. Ik grijns. "Lekker wezen tongworstelen?" zeg ik met nog steeds dezelfde grijns op mijn gezicht. Ik zie Bo rood worden. "Ja, heerlijk." zegt Matthy terug. "Mooi." zeg ik en ik draai me weer om en loop naar binnen. Robbie kijkt me met een nieuwsgierige blik aan. "Ik heb me denk ik vergist, er lag toch niks meer buiten." zeg ik. Ik kan echt acteur worden, volgens mij gelooft iedereen me. Behalve Rob, die is alleen maar nieuwsgierig wat daar zojuist buiten heeft afgespeeld. "Ja, tyfus ginger! We zijn nu al klaar, nu heb je letterlijk niks gedaan!" roept Milo 'boos'. Haha, dat is mooi meegenomen. Rob loopt naar mij toe. "En?" fluistert hij in mijn oor. "Ze zaten te tongworstelen." zeg ik. "Ey, ze zijn lekker bezig. We moeten ze echt koppelen." zegt Robbie. "Ja, maar wat zou Raoul ervan vinden?" zeg ik. "Als het echt liefde is, zal hij het begrijpen. Hij gaat daarvoor niet zijn band met Matthy of zijn zusje op het spel zetten." zegt hij. Ik knik. Hij heeft gelijk. Dan komen Matthy en Bo binnen. Rob kijkt ze lachend aan en ik wiebel met mijn wenkbrauwen. Matthy kijkt me aan met een heb-je-het-vertelt-blik. Ik schud mijn hoofd. Hij lijkt opgelucht, maar loopt toch nog naar me toe. "En hoe weet Robbie het dan?" vraagt hij fluisterend. "Ik heb het alleen aan hem vertelt." fluister ik terug. Ik zie hem opgelucht kijken en hij loopt dan terug naar Bo toe en fluistert iets in haar oor. Ze lijkt opgelucht. Dan komen ook Milo en Raoul onze kant op lopen. "Zullen we een film gaan kijken?" stelt Milo voor. "Oke!" zegt Robbie en hij rent meteen naar de bank. Hij gaat zitten op de plek waar ik altijd zit. Ik zucht en kijk hem 'boos' aan. Hij kijkt uitdagend terug. "Oke, maar dan kies ik de film uit!" zeg ik. Ik pak de afstandsbediening en kijk op Netflix. Dan kom ik uit op een hele vette horrorfilm. "Deze film gaan we kijken!" zeg ik enthousiast. "Oke!" zegt de rest en iedereen gaat op de bank zitten. Ik zie Bo een beetje wit wegtrekken. Zou ze het eng vinden? Zou wel mooi zijn, want ze zit naast Matt. Kan die haar mooi troosten. En aan de andere kant zit Raoul. Nou, dat moet helemaal goedkomen! Ondertussen loopt Milo naar de keuken om snacks te pakken. Die vetzak kan ook geen moment zonder eten. 

Inmiddels ligt Bo wel heel dicht tegen Matt aan. Bij elke jumpscare schuift ze dichter tegen hem aan. Matt heeft inmiddels een arm om haar heen geslagen. Het is echt te cute. Volgens mij heeft iedereen het inmiddels wel gezien, ze zijn te cute. Alleen Raoul kijkt er soms een beetje boos naar. Nou ja, boos. Dat is misschien niet het goede woord. Maar hij kan ons geen ongelijk geven, ze liggen cute samen. Ik pak snel mijn telefoon en maak een foto van ze. Die stuur ik de bankzittersgroepsapp met Bo. Die heet 'griephuisgenoten'. 'Te cute...' zet ik erbij. 

Ik denk echt dat het komt door de herfst dat ik meer zin heb om te schrijven. Kopje thee erbij en tadaa inspiratie! Vonden jullie het trouwens leuk om een hoofdstuk te zien vanuit iemand anders dan Bo of Matthy? Laat maar weten!


Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️


Ik hou van je, echt...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu