Extra lang hoofdstuk voor jullie! Gewoon, omdat jullie dat verdienen! En ohja, als dit hoofdstuk voor morgen (6 november 2023) 18.00 minimaal 3 sterretjes heeft komt het volgende deel morgen om 18.00 online. Anders pas woensdag.
Bo
"En daar is het." zeg ik als ik de school in verte zie. Hij parkeert op een parkeerplaats naast de school. "Tot vanmiddag!" zegt hij en hij geeft me een kusje op mijn voorhoofd. "Tot vanmiddag!" zeg ik blozend. Dan stap ik de auto uit en loop ik naar de school. Bij mijn eerste lesuur vandaag hebben we vaste plekken en ik zit daarbij naast Mirthe. Lekker dan, we hebben nu al een maand ruzie. En ik mis haar echt. Ik heb haar echt nodig in mijn leven. Maar ja, het is haar schuld.
Ik loop snel naar mijn lokaal. Ik moet even uitleggen waarom ik te laat ben, gelukkig begrijpt de docent het. Ik loop naar de tafel waar Mirthe en ik altijd zitten en kijk Mirthe aan. Ik zucht. Zij zucht. En dan ga ik zitten. "Luister Bo, het spijt me echt. Het is mijn fout en alsjeblieft vergeef het me. Ik mis je en ik had nooit zo stom moeten zijn." fluistert Mirthe. "Eigenlijk moet ik het je niet vergeven en ik ben ook nog wel boos. Maar ik mis je ook." fluister ik terug. "Zijn we dan weer vriendinnen?" fluistert ze vragend. "Ik denk het." fluister ik glimlachend. Ze glimlacht terug en ik weet het zeker, 'Ruzie is het domste wat je kan overkomen'. Zeker met je beste vriendin.
In de pauze gaan Mirthe en ik elkaar even bijkletsen. Ik heb echt zoveel te vertellen! "Oke, klaar voor drama?" vraag ik lachend als ze me nieuwsgierig aankijkt. Ze ziet gewoon dat er iets is, nou dan ben je toch echt beste vriendinnen? "Zeker, ik wil alles weten. En nogmaals Bo, ik zal nooit meer zo stom zijn. Het spijt me echt!" zegt ze. "Het is je al vergeven." zeg ik lachend. "Gelukkig." zegt ze opgelucht. "Maar goed ik zat gewoon even op de bank Netflix te kijken, want ik was alleen thuis, want mijn ouders waren weer op reis. Toen ging opeens mijn telefoon af. Ik dacht echt, wie belt mij nou weer om half 9 's avonds? Wat bleek? Iemand om te vertellen dat mijn ouders zijn omgekomen. Het vliegtuig was neergestort." zeg ik terwijl ik wat tranen wegslik. "Nee, wat erg!" zegt Mirte geschokt. Ze geeft me meelevend een knuffel. "Ik moest de rest van de familie inlichten, maar zoals je weet is dat eigenlijk alleen mijn broer. Ik was echt blij om hem te spreken na een iets van een jaar." zeg ik. "Ja, dat snap ik." zegt Mirthe. "Nou, ik red dat natuurlijk helemaal niet om zelf dat huis te betalen, dus stelde hij voor dat ik bij hem ging wonen." vertel ik verder. "Maar hij woont toch met allemaal vrienden?" vraagt Mirthe. "Ja klopt. Ik wilde ze eigenlijk niet tot last zijn, maar ik had eigenlijk geen andere keuze. En dan ging ik in elk geval mijn broer zien. Ik dus snel belangrijke spullen inpakken en al vrij snel stond hij voor mijn deur. Echt, ik was zo blij om hem te zien! Toen reden we dus naar zijn huis en vlak voor dat we naar binnen gingen kreeg ik een paniekaanval. Alles werd weer zwart en toen ik wakker werd lag ik in een vreemde kamer. En in die kamer was ook een hele knappe jongen, echt niet normaal. Hij bleek dus 1 van de vrienden van Raoul te zijn. Hij heette Matthy." zeg ik terwijl Mirthe me nieuwsgierig aankijkt. "Mirthe..." zeg ik lachend. Zij heeft het ene vriendje na de ander en vindt dat ik ook een keer een vriendje moet nemen. Ik heb 1 vriendje gehad, Milan. Toen ik 15/16 was. Hij is vreemdgegaan en ik was echt getraumatiseerd. Toen heb ik besloten nooit meer een vriendje te nemen. Alleen ik weet niet of dat gaat lukken... "Nou verder is iedereen daar wel aardig enzo en heb ik veel met mijn broer gepraat. En gisteravond hebben Matthy en ik gezoend" zeg ik terwijl ik volgens mij echt heel rood wordt. "Ik wist het!" zegt Mirthe half juichend. "En ik ben echt verliefd op hem. Alleen 2 problemen, hij is veel te knap voor mij en hij is de beste vriend van mijn broer." zeg ik een beetje sip. "Ik denk dat dat wel goed komt. Hij heeft je niet voor niks gezoend hè?" zegt Mirthe. "En ohja, hij heeft me ook hierheen gebracht en hij haalt me ook op." zeg ik. "Love in the air!" zegt Mirthe lachend. Dan vertelt ze ook haar drama. Ze heeft weer een ander vriendje, Daan. Hij is echt de ware volgens haar, maar ik weet wel beter. Ik vraag me af of ze er zelf nog in gelooft. Ik geef haar ook het adres van cdh, dat is altijd wel handig.
Na school zie ik Matthy's auto al staan. Ik stap snel in, het is maar beter dat niemand weet dat ik Matthy ken behalve Mirthe. Dan krijg je fake friends en daar heb ik zo geen zin in. "Hey Bootje!" zegt hij lachend als ik de auto in stap. Ik kijk hem lachend aan. Zo noemt Raoul me altijd, maar ik zou het niet erg vinden als hij me ook zo zou noemen. "Hey Matt!" zeg ik. Ik doe snel mijn gordel om en dan rijden we terug naar cdh. We praten een beetje over de dag en ik krijg de hele tijd kriebels in mijn buik. Hij heeft een video opgenomen voor zijn eigen kanaal. Ik vertel dat ik ruzie had met Mirthe en dat het weer goed is. Hij is blij voor me, zo schattig.
Als we terug komen in cdh zie ik Koen al op de bank zitten. "Hey tortelduifjes!" roept hij als we de kamer in komen lopen. "Hey Koentje!" roept Matthy terug. "Hey!!" roep ik ook terug. Matthy gaat bij Koen op de bank zitten. Ik pak even wat eten uit de keuken en ga er dan ook bij zitten. Als ik mijn eten op heb loop ik naar boven, want ik moet nog wat huiswerk maken. Ik kijk ook even snel op mijn telefoon en zie dat ik een appje van Mirthe heb. 'Hey meid, ik heb die Matthy van je even opgezocht hoor!😉 Echt een lekkerding!' Ik moet lachen. Die meid gaat ook alleen maar op uiterlijk af. Maar ja, het is wel mooi meegenomen. 'Ik zei toch dat hij te knap voor mij is!' stuur ik terug. Als snel krijg ik een reactie. 'Nee joh, ben je gek! Jij bent ook een lekker ding, hoor!' stuurt ze terug. 'Haha. En trouwens meid, je hebt een vriendje. Je noemt een andere jongen een lekker ding!' stuur ik terug. 'Kijken mag altijd toch? En bovendien, het is helemaal niet mijn type. Maar wel echt wat voor jou!' stuurt ze weer terug. 'Dan is het goed!' stuur ik terug. Dan leg ik mijn telefoon weg en besluit ik echt te beginnen aan mijn huiswerk. Zo geen zin, maar het moet. Ik wil echt niet een jaar over doen ofzo. Ik wil gewoon mijn studie zo snel mogelijk halen!
"Eten!" roept Raoul naar boven. Ik sprint van de trap af en ren naar beneden. Daar zit iedereen al aan tafel. Ik ga tussen Koen en Matthy in zitten. Raoul heeft een soort wok gemaakt en Matthy zit te zeuren dat de stukken groente veel te groot zijn gesneden. Koen en ik zitten hem vol uit te lachen, het is echt heel grappig. "Ik heb ze al expres kleiner gesneden voor jou." zegt Raoul lachend. "Echt niet, dit is nog steeds tering robuust!" zegt Matthy terwijl nu echt iedereen hem aan het uitlachen is.
Na het eten loop ik snel naar boven (waar mijn tel ligt) om mijn uren te checken voor morgen. Ik kijk even op mijn telefoon. Wat?! Ik ben zo lucky! Al mijn uren voor morgen en overmorgen zijn uitgevallen! Ik ren lachend naar beneden. "Waarom zo vrolijk?" vraagt Robbie als hij mij ziet. "Al mijn uren voor morgen en overmorgen zijn uitgevallen!" roep ik blij. "Oke, morgenavond feestje?!" vraagt Koen meteen. "Jaaa!" roept Robbie. "Cool." zeg ik. "Ja!" roept Matthy en ook Raoul stemt in. De boys lichten Milo ook even in. Verder mogen we allemaal mensen uitnodigen. Ik nodig alleen Mirthe uit, verder zou ik echt niemand weten.
'S avonds kijken we met zijn allen nog even een film. Of course, een horrorfilm. Ik ga echt een keer een meidenfilm kijken met deze jongens als ze mij steeds horrorfilms laten kijken. Gelukkig zit ik naast Matthy. Ik ga gewoon heel dicht tegen hem aan liggen. Bij elke jumpscare verschuil ik me verder in zijn trui. Matthy moet elke keer lachen als ik weer me weer in zijn trui verschuil. "Ja wat? Het is gewoon heel eng." zeg ik.
Dit zouden normaal 2 hoofdstukken zijn. Maar ja, ik had best wel zin om even te schrijven. En ohja, vergeet geen sterretje achter te laten want als dit hoofdstuk voor morgen (6 november 2023) 18.00 minimaal 3 sterretjes heeft komt het volgende deel morgen om 18.00 online. Anders pas woensdag.
Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2
Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️
JE LEEST
Ik hou van je, echt...
FanfictionBo is de laatste tijd een beetje alleen. Ze heeft met haar enige vriendin Mirthe net ruzie gehad. Ze woont nog bij haar ouders, maar die zijn 3 weken met vakantie zonder haar. En haar broer Raoul is een jaar geleden het huis uit gegaan om met vriend...