9

353 6 0
                                    

Bo

Aargh, mijn wekker gaat alweer af. Tijd om op te staan.  Voor mijn gevoel lig ik er pas net in. "En zin in?" vraagt Raoul sarcastisch. "Ja, lach maar. Jij kan nog gewoon in je nest blijven liggen." zegt ik. "Ik moet er eigenlijk ook uit, ik heb met Lieke afgesproken in de stad." zegt hij. Ik moet lachen en samen staan we op. Ik had me kleren gister al klaar gelegd. Een wijde broek, en een soort topje met een vestje. Echt zo'n leuke fit! Ik ga snel douchen terwijl Raoul naar beneden loopt om ontbijt te maken. 

En daar sta ik dan. Te wachten op de bus. En zoals altijd is die te laat. Ik kijk op mijn telefoon. Een kwartier vertraging. Lekker dan. Inmiddels gaat het ook nog regenen, gister was het nog zulk zomers weer! We hebben zelfs gebarbecued! En nu? Nu is het echt herfst aan het worden. Natuurlijk, het is bijna herfst. Maar toch. Ik wil gewoon barbecueën, zwemmen, ijsjes eten en genieten van de zon! Ik kijk weer op mijn telefoon. Nee, dit meen je niet. De bus komt niet, vanwege uitval van andere collega's? En daarom rijdt mijn bus niet?! Wat een goede reden. De eerstvolgende bus komt pas om 11.35. Ik zucht. Dan maar even kijken of mijn lieve broer me uit de brand kan helpen. Ik scroll door mijn contacten op zoek naar Raoul. Als ik hem heb gevonden tik ik op het knopje om hem te bellen. Er wordt vrijwel direct opgenomen. "Bo, wat is er?" vraagt Raoul bezorgt. Het is eigenlijk echt schattig om te zien hoe bezorgt hij is. Hij denkt waarschijnlijk dat ik een paniekaanval heb ofzo. "Rustig Raoul, niks ernstigs." zeg ik. Ik hoor een opgeluchte zucht door de telefoon. "Opgelucht?" vraag ik lachend. "Jawel, alleen waarom bel je dan Bo?" vraagt Raoul. "Nou, mijn bus rijdt niet vanwege uitval van collega's. Dus ik vroeg me af of jij me kon brengen?" vraag ik. "Je weet dat ik met Lieke heb afgesproken en dus nu met haar in de stad ben?" zegt hij. Shit, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. "Ohja, shit.." zeg ik. "Maar wacht, als ik nu naar de parkeergarage ren kan ik er over ongeveer, ja wat is het, ik denk dat ik er dan over-" zegt Raoul. "Is niet nodig, ik vraag wel iemand anders." onderbreek ik hem peinzend over wie ik moet vragen. "Oke, maar wie dan?" vraagt Raoul. "Mirthe." zeg ik. Tuurlijk, ik weet dat dat niet kan. Ze is mijn ex-bestie. We hebben ruzie. Maar hij gaat zich anders zorgen maken, ik verzin wel iemand anders. "Bo, doe niet zo stom. Je hebt me zelf vertelt dat Mirthe en jij ruzie hebben. Maar 1 van de jongens kan je misschien wel brengen. Volgens mij had Matthy nog niks te doen. Moet ik hem even appen?" vraagt hij. "Nee, dat doe ik wel." zeg ik. "Heb je zijn nummer dan?" vraagt hij. "Een soort van, ik zit in een groepsapp met jullie en daar zit Matthy dus ook in." zeg ik. "Oh oke, maar app me als het niet lukt!" zegt Raoul. "Doe ik! Doei Raoul!" zeg ik. "Doei Bootje!" zegt hij en hangt dan op. En daar sta ik dan weer. Het is inmiddels wel gestopt met regenen. Dat is fijn! Ik app meteen even Matthy. Als hij hier snel is ben ik maar een klein beetje te laat. En ja hoor, al snel krijg ik een appje terug. Hij komt me brengen en hij zegt dat hij me ook wel op kan halen. Mijn hart maakt een sprongetje. Heen en terug met alleen Matthy in de auto zitten? Overleef ik dat wel? Ik app dat dat goed is en even later zie ik zijn auto al aankomen. Mijn hele buik vult zich met kriebels. Ik stap snel in, want het begint weer te regenen. Maar geloof me, dat is niet de enige reden waarom ik snel instap.

Als ik instap zie ik hem zitten. Mijn droomjongen, de jongen met de mooiste ogen ooit. "Hey Bo!" zegt hij. "Hey Matt!" zeg ik. Wacht, zei ik nou Matt? Ik kijk hem aan om te zien of hij het hoorde. Hij kijkt me grijnzend aan. Ja, dus. 

Dit was het alweer voor vandaag! Volg me alsjeblieft even op youtube en hier op wattpad natuurlijk!


Youtube: https://www.youtube.com/@Bankhutsertjes2

Lieve reacties en sterretjes worden gewaardeerd!❤️


Ik hou van je, echt...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu