Bilinmeyen Tarih.
Öleceğimi düşünüyorum.
Dünyada olan bir şey değil mi her dakika oysa bu başka insanları öldüren şeyler insanlar. Ölmek istemiyorum. Ona olanları gördükten sonra bu başka.
Kendimden nefret etmiyorum. Bir kadının çaresizliğine sessiz kaldım. Bunu savunmuyorum. O günü unutmayacağım. Günlük tutmaya başladımız günden beri yazıyorum. Bu beni etkileyen en büyük ölüm. O bize yalvardı. Sesi hala kafamda o aylaklar gibi dolaşıyor. Bunun geçmesini umacağım. O günü unutmak istemiyorum.
Onu hep hatılayacağım.
Yada onları.Bilinmeyen tarih.
Kendimden nefret ediyorum. Onun günlünü buldum bugün. Sadece 1 cümle vardı o cümle beni çok üzdü."Eğer bir gün ölürsem sorun değil Zaten istiyorum"
Arya
Nefes nefese uzandığım yerden kalktım. Erkekler gelip aylakları öldürmüşlerdi. Bizde eve girip kapıları kapatmıştık bir süre.
"Aygül hepsini öldürdü bir yumruğu ile" Dedi açelya nefes nefes koltukta oturuyordu. Kendisinin yükseklik korkusu olduğu için zar zor gelmişti.
Ne dedini yeni anlamış gibi etrafa baktı."Aygül nerede?"
Benim gibi olayı anlamayanlar sustu.
Mine sonra konuşalım anlamında kafasını salladı.Ayağa kalktım. Camdan bakan deniz'ın gözleri beni buldu "Ne var ne yok bakacağım." Hızlıca odalardan birine girdim.
Bir kız çocugunun odası oldunu fark edince kendimi kötü hissetim.
Yabancı.
Odada, bir yatak, giysi dolabı, komidin, çalışma masası ve benzeri şeyler vardı. Komidinin üzerinde duran Çocuk kitabına takıldı gözlerim.
Annesi kızına okuyordu her gece belki.
Bir daha okuyamayacaktı. "Garip davranıyorsun." Dedi. Yatağa oturdu. Ona baktım. Anlamsızca sarı saçlarını at kuyruğu yapmıştı. Giydiği beyaz crop üstüne yapışmıştı. "Neresi normal, Aylaklar mi? İnsanlar mi? Yada sen mi?"Kaşlarını çattı."Öyle demedim." Kafamı salladım. "Biliyorum," Anlamsızca baktı kafası karışmıştı."Garip değil mi, İnsanları öldürüyoruz. onlar hâlâ yaşıyor." Güldü samimi bir şekilde,"
"Aylak avlıyoruz." Dolap'ı açtım çanta bulmak umuduyla. Buldumda Lila rengi güzel bir çantaydı. ."Aylak mi? Ne demek açelya sürekli öyle diyor onlara?" Bu gerçekten merak ettiğim bir şeydi. Çantanin içindeki kitapları boşaltım."Boş gezen işşiz gibi bir şey," Komidinin üstünde duran kitabı alıp çantaya attım. "Onu niye aldın?" Dedi merakla göz kırptım. "Elvan'a vereceğim."
•••
Elif'den
"Sadece bu var dolapta? En büyük şansızlımız. Ay sonuna denk gelmek alış veriş yapılmamış daha." Dedim ofkayarak. Evren, "İlerde A101 gördüm. Bir kaç kişi ile gidelim bence" Herkes bu fikri onayladı. Aç ve susuzluk bizi öldürüyordu. "Türkiyede böyle bir şey mi var A.." Deniz ettiği küfürü yuttuptan sonra konsey yaptık. Mine, Evren, Deniz,İdil ve Arya gitmesine karar kınıldı.Onlar'ı markete gönderdikten sonra açelya ile Eda apartmanı temizlemeye gitti. Ben ve gökçe evi inceledik.
Deniz'den
Yürüyerek gitmiştik market'e eşya alacak olsak bile eve çok yakındı. Elimde tuttuğum levleyi daha sıkkı tuttum. "Kapı açık midir?" Dedi mine etrafa pek tehlike yoktu. Biz gelirken temizlemiştik. İlla evlerde vardır. "Söyle yapalım, Arya kapıyı aç Evren ben girerim idil de bizden sonra girsin." Başka fikir olmadığı için kabul ettiler. Arya kapıyı ittirip bize yol açtı. Vurmaya hazır bir şekilde içeriye girdim. Yerlerde Sütler düşmüştü. İçeride biri olduğu belliydi. "Mine önden git." Dedi evren sessizce. "Oldu paşam." Göz devirdim. Yavaş adımlarla önden yürüdüm. Önüme çıkan ayrağın kana bulanmış yakasınsan tutup kafasına geçirdim.
Bu bir cinayet değildi.
Bu bir cinayet değildi belki ama herşeydi .•••
"Ne aldınız bakalım?" Dedi elif heyecanla. "Tatlı yok mu?" Açelya üzgünce bize baktı."Ay da bir canım tatlı istiyor onuda almıyorsunuz.""Yanlız. Tatlım," Elvan elini açelyanın omzuna koydu. "O kırk yılda bir." Güldü. "Kız olarak sen daha iyi birirsin." Elvan ne ima ettini anlamız olacak gibi sesli bir küfür etti.
"Gençler sular çalışıyor. Duş almak isteyen?" Mine doğru söylüyordu. Üstümüz kandı. Açelya elvan'ın elini itti. "Gökçe ile biz dışarıda kıyafet mağazası bulabiliriz?" Ben dahil çoğu kişi bunu onaylamamıştı lakin o kadar inaçlıydıki kabul ettik.
Gece olduğu için yarın bakacaklardı.
Yeni bir gün yeni umutlardı..
.
.•••
Ehem spoi vereceğim ama yoruma çünkü belki istemeyen olur.Market alışverişi
Sizin yerinize seçen kişi: 11aysbre
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AYLAK AVI(KATILIMLI- Hayata Kalma)
Action"Düştüğün yeri görmeden Düştüm diyemezsin." Bir salgın olmuştu,Dünya hiç kirlenmediği kadar kirlenmiş,İnsanlar hiç günahkar olmamıştı gibi günahkar olmuştu. İnsanlar ölmüştü. Öldürülmüştü. Kader'ine terk edilmişti. Yerde yatan kadına doğru gittim...