"Gitmeliyiz Çilay!" Dedi genç adam sevgilisi hareketsiz duruyordu. Yaşanan olaylar'ın şok'u ile, Sevgilisinin
elinden tuttuğu gibi sürükledi."Dur!" Dedi kız sinirle. Adam şok ile kadına baktı."Peşimizden gelecekler,Gitmeliyiz." Kadın ağlamaya başladı.
"Git.Git! Ben gelemem," Ağlamaya başladı.
Isırılmıştı.
Adam kızı en yakındaki eve sokup yere oturtu."Nerende?" Kadın yavaça ayağını açtı. Bilek kısmındaydı."Yayılmadan keseriz!" Dedi son bir umutla.
"Bıçak'ını ver,"
"Ne?"
"Ver!"
"Üzgünüm. Onun çocugunu doğuramam." Genç adamın gözleri şokla açıldı. Kadın bıçak'ı aldığı gibi ardı ardına kalbi durana kadar karnını bıçakladı.
O gün iki can öldü, Bir can canlandı.
Melisa
"Ne zaman uyanacak!?" Diye sordu vali sinirle,"Uyanmadan öldürelim."
"Kolunu keselim, Enfeksiyon yayılmadan,belki dönüşmez." Dedi deniz
Mantıklıydı ve denemeden bilemezdik."Ben keserim." Sesin sahibine döndüğümüz zaman tatlı bir adam karşıladı."Utku ben," Bu kim bilmiyordum ama zararsız gelmişti.
"Halledelim şu işi." Bu puşt'a kim Demek vardı içimden ama neyse.
•••
"Sonra, Utku denen adam bekir kolunu kesti. Bir kan aktı anlatamam.." Sözüm bittince. Salon'a baktım. Bazıları içeceklerini içerken bana şokla bakıyordu. Ne yani alt tarafı adamın kolu gitti."Lan!" Dedi Elvan canlandı bir andan. Ayağa kalktı."Bu niye benim anlatığımdan daha heyecanlı!?" İdil Elvan'ın Siyah kapsonundan tuttuğu gibi oturdu."Evren nerede?" Diye sordu Elif sahiden neredeydi?"Bu sabah gördüm başka bir eve yerleşti. Artık yeni çevresi varmış." Tek kaşımı kaldırdım. Kumsal'ın dedikleri resmen ihaneti. Bunu herkes farklı şekilde algılayada bilir.
Deniz ağzının içinde birşeyler mırıldandı. Bir tek Eda duymuş olmalıki deniz'in karnına dirsek geçirdi. Biz ise şaşkınlıkla bakıyorduk.
Bu anı daha önce yaşadık mi? Bu anı hatılıyor gibi hissetmiştim.
Kapıya tıklama sesi gelince oraya yakın oturan Gökçe kapıyı açtı. İki tane kadın içeriye girdi. Biri elvan yaşlarında, Diğeri Elif yaşlarındaydı. Bunları tanıyordum.
Biri bana yardım eden kız medineydi, Diğeri veteriner olan kızdı. "Hoş geldin demek için geldik.. Ve size bir şey sormak istiyoruz." Medine'nın dediği şeyle merakla onlara döndüm.
Boş olan koltuğa oturdular."Bir tane kız varmış yanınızda, İkimizin ortak.. Arkadaşına benziyorda ismi soy adı ne?" Aygülden mi bahsediyorlardı. Sahiden o neredeydi?
Toprak,"Açelyadan mi bahsediyorsun?" Diye sordu kızların gözü parladı. Sessizce oturan kız, Naz sonunda konuştu."Evet! Nerede?" Yutkundum. Koca bir sessizlik oldu.
O an onun kurtulmuş olmasını diledim.
Toprak boğazını temizledi. Ona döndüle,"Kendisi askeriyeden sonra a-" Kumsal lafını böldü. Belli ki toprak'ın yalan söylemesini istemiyordu."Askeriyede bir patlama oldu. Öldü mü bilmiyoruz." Hızlıca konuşup kafasını eğdi. Utandı. Üzüldü ve suçluluk duydu. Naz ve medine'nın gözlerindeki heyecan yavaşça soldu.
"Anladım." Dedi. Sesi kısık çıkmıştı.
Konu değiştirmek amacıyla Eda konuştu."Bu vali nasıl biri?" Bazı kişiler onu kötü
buluyordu bazıları iyi. Gözlerini kıstı. Düşündü belki biraz."Pek gariplini görmedim. Sadece bir kere oğlu ile kavga ettini gördüm." Sözünü bittir bittirmez İdil ayağa kalktı."Lan, Pikaçu" Elvan idil'in yakasından tuttuğu gibi oturturdu. Onlara anlamsız bir bakış attıp onlara döndüm."Aslında,Ben gördüm." Naz'a baktım. 'Nedir?' diye."Bizim sağlık açısından pek doktorumuz yok biliyorsunuz,Benden o garip.." Onlara nasıl seslenmesi gerektini bilmiyormuş gibi sustu."Aylak." Dedi Eda,"Biz onlara öyle diyoruz." Diyede elif tamamladı. "Bana onları tedavi etmemi söyledi. Canlıyken. Ona canımı tehlikeye sokan hiçbir şey yapmayacağım dedim." Gözlerim açıldı.
Deniz'in ilgisini çekmemişti belkide bilmiyorum ona baktığım zaman eda'nın saçını ördüğünü gördüm. İdil ile elvan'a baktığım zaman sessizce bizi dinliyorlardı. Arya bedir'in yanındaydı.
"Neden böyle bir şey istedi?" Dedi merakla toprak,"Bilmiyorum." Medine de şaşırmıştı. O an onların yakın bir arkadaş olmadını fark ettim.
Tekrar kapı çalınca gökçe yine kapıya gitti. Bunda zaman o da sessizce dinlemişti. İçeriye yener girdi. Vali'nın ilk oğlu içeriye giren yener'i gören elvan koltuktan krenti aldığı gibi idil'i saklamaya yada boğmaya çalıştı. Görmesin diye.
"Merhaba, Böldüğüm için üzgünüm. Kapıda birkaç kişi var. Bir adam var. Kumsal ve medine'i soruyor."
Gökçe,"Ne?" Dedi şokla. Herkes'e kal gelmişti."Kim?" Diye sordum.
"İsmi Alpermiş."
•••
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AYLAK AVI(KATILIMLI- Hayata Kalma)
Hành động"Düştüğün yeri görmeden Düştüm diyemezsin." Bir salgın olmuştu,Dünya hiç kirlenmediği kadar kirlenmiş,İnsanlar hiç günahkar olmamıştı gibi günahkar olmuştu. İnsanlar ölmüştü. Öldürülmüştü. Kader'ine terk edilmişti. Yerde yatan kadına doğru gittim...