Afscheid niet zoals gepland...

188 3 5
                                    

Het is de 4uur 's nachts, Emma en Scott hun vliegtuig vertrekt om 7uur naar Griekenland. Daar start hun wereldreis. 

De wekker gaat om 4u30.

Scott: 

Onze wekker is al 4 keer afgegaan, maar Emma wilt niet wakker worden. Straks komen we nog te laat voor het vliegtuig. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Omdat ik stiekem weet dat Emma Caro wel heel hard gaat missen en dat Caro wat afleiding nodig heeft heb ik een verrassing voor Caro. Normaal gaat meneer Wolfs, of ja Karel ze nu wakker maken met de vraag of ze haar koffer wilt nemen en mee naar de luchthaven wilt gaan. Titin brengt haar naar de luchthaven en Karel mij en Emma naar de luchthaven, zodat Emma zeker nog niets doorheeft. Terwijl ik wacht op een bericht van Karel doe ik er alles aan om Emma wakker te krijgen. Ik begin haar kusjes te geven, het deken af te pakken, haar te kietelen, niets helpt. Ik krijg een bericht van Karel waarin hij zegt dat ze zich klaarmaken voor vertrek en dat ze er om 5uur zijn. Ik kijk naar de klok, HET IS 4U50??!! Oké gedaan met stilletjes Emma wakker maken. Ik neem de grote box en zet een dikke beat op, terwijl zet ik alles klaar en maak ik een boterhammetje voor mijn Emmatje. Ik ben de boterham aan het smeren, plots word ik bekogeld met kussens. YES, ze is wakker!!!!!!! 

Emma:

Ik word wakker door een luide, dikke beat en ik zie dat Scott boterhammetjes aan het smeren is. Om hem te plagen gooi ik al de kussens die ik kon vinden naar hem. 'Het is nog zo vroeg' zeg ik. Waarop Scott antwoord: 'Karel is hier binnen 10 minuten dus beter doe je voort of we komen nog te laat omdat jij nog niet uit je schoonheidslaapje bent.' Ik kom zo snel mogelijk uit bed en wandel richting Scott, ik raap de kussens op. Hij kijkt me aan en op die moment gooi ik de kussens recht in zijn gezicht. Hij schrikt, eigen schuld dikke bult. Ik kleed me aan, poets mijn tanden en dan komt nonkel Karel. We stappen in en rijden naar de luchthaven. 

Caro:

Ik word wakker gemaakt door Titin en kijk om mijn klok, ik zie dat het 4u30 is. 'Waarom maak je me wakker? En waarom zo vroeg?'  vraag ik. Waarom Titin antwoorde: 'Scott heeft een verrassing voor jou en Emma, je mag mee naar Griekenland' Ik wist helemaal niet wat ik moest doen of moest zeggen. IK MAG MEE NAAR GRIEKENLAND, het favoriete vakantieland van mama. Ik pakte zo snel ik kon mijn valies in. Ik kwam beneden en zag dat Karel de tafel had gedekt. Hij vertelde dat Titin en ik snel moesten vertrekken zodat we voor Emma en Scott op de luchthaven zijn. Ik hoop dat Scott Emma kan wakker maken op dit uur. Wanneer we op school het slaapfeestje hadden was Emma al moeilijk wakker te krijgen om 7u30. Ik en Titin komen aan op het vliegveld, we gaan naar bij de juiste gate staan. Het was 5u30 het vliegtuig vertrekt om 7uur dus we moeten zeker inchecken voor 6uur. Ik begin al helemaal te stressen, gelukkig is Titin er. Ze zegt: 'Oh, ik heb een berichtje van Karel. Ze zijn er binnen 5 minuten' Ik kijk naar mijn horloge en ik kijk gestressd. 'Maar Carolietje, niet zo gestrest zijn. Alles komt goed.' zegt Titin geruststellend. 'Ik hoop dat Emma de verrassing net zo leuk vind als ik.' reageer ik op Titin. Voor Titin kon antwoorde, zagen we Emma al van ver aankomen met haar blauwe haren. Ik begon als een gek te zwaaien, Scott zwaaide terug. Ik zag Emma verbaasd kijken. 

Emma:

Nonkel Karel kwam ons bij Scott thuis ophalen en hij bracht ons naar de luchthaven. Onderweg praatte hij over al de vakantielanden waar hij al geweest is, ik had heel graag meegepraat maar aan het enige wat ik nog kon denken is: hoe ga ik 6 maanden op wereldreis kunnen gaan? Ik ben wel echt een stoere chick hoor, maar niet zo stoer als iedereen denkt. Ik ga het hier echt missen, mijn bedje, mijn familie, mijn 'vrienden', maar vooral dat seutje. We zijn in de luchthaven en wandelen naar de gate. Ik zie dat we naar Griekenland gaan, maar dat is niet het enige wat ik zie. Ik zie iemand super hard zwaaien, met een dotje en een bril. 'Is, is dat nu Caro?' zeg ik verbaasd tegen Scott.

Scott: 

Ik heb stiekem geregeld dat Caro meegaat naar Griekenland, als verrassing voor Emma. Emma heeft niet door dat ik het weet, maar ik weet dat ze Caro gaat missen. Ze zijn tot slot eigenlijk familie en hebben alles gedeeld aan elkaar. Er is 1 ding dat ik ook nog heb geregeld wat niemand weet, gisteren toen ik met Vince nog aan het praten was over de wereldreis viel het me op dat hij Caro eigenlijk wel enorm hard mist. Van Emma heb ik vernomen dat Caro Vince ook echt miste en dat ze er echt mee zat. Ik heb last minute nog een vliegticket voor Vince geregeld. Hij moet normaal ook al op de luchthaven zijn. Ik ga eens bellen, ik zeg tegen Emma dat het mijn baas van het werk is. 'Hey Vince, waar ben je nu jongen, we moeten inchecken he.' zeg ik best bot aan de telefoon. 'Ja Scott, ik weet het, geen stress ik zat gewoon even op het toilet.' Wanneer we bijna bij Caro zijn zie ik Vince richting Caro wandelen. Caro kijkt richting Vince, maar blij ziet ze er niet uit... 


SPANNENDDDD....                                                                                                                                                                Ik hoop echt dat jullie het een beetje leuk vinden, super bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!!!! 

Groetjes xxx

Een niet geplande wereldreis...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu