"Mana lah Danial ni? What took him so long. Shopping dah lah mengalahkan orang perempuan. Benci betul aku. Kepala lutut aku ni dah nak tercabut ni." Rungutku seorang diri. Aku menuju ke sebuah bangku dengan langkah yang longlai. Mana tak longlai? Aku tunggu dia dah dekat sejam. Aku meliarkan mataku di sekeliling kedai yang berada di sini.
Namun, mataku terpandang seorang lelaki yang aku kenal. Aku hanya memerhatikan Danial dari jauh dengan seorang perempuan yang aku tak kenal langsung.
Aku mengambil phone di dalam handbag aku dan mendail nombor Danial.
Sesaat.. Dua saat.. Tiga saat.. Finally!
"Hello Assalamu'alaikum. Danial, awak kat mana? What took you so long? Apa yang awak beli sampai lama sangat saya tunggu awak?" Tanya ku bertubi-tubi sebaik sahaja dia menjawab panggilan ku. Well, walaupun aku tau dia kat mana, tapi Im just acting normal like there's nothing happen.
"Relax honey. Im on my way. Sayang kat mana?" Tanya nya.
Eh mana Danial? Aku meliarkan mataku mencari Danial. Dah pergi kot.
"Hmmm.. Meet me at your car. Okay? Assala-" belum sempat aku memberi salam kat dia, dia terlebih dahulu menamatkan perbualan kami.
"Sombong." Ucap ku agak perlahan. Aku tanpa membuang masa terus meninggalkan gedung membeli belah dan menuju ke kereta Danial.
"Hmmm... Sayang." Panggilnya sebaik sahaja aku sampai kat kereta mercedes sport dia.
"Yes?"
"Bukak lah pintu ni. Saya penat. Cakap kat dalam je lah." Cadangku. Memang penat lah aku. Dah lah petang nanti nak pergi party dia. Dah tu tadi, dekat sejam aku tunggu si Danial ni. Kejap lah sangat.. Huh! Janji lelaki betul!
Danial memandangku sebelum mengangguk.
"Kenapa?" Tanyaku sebaik sahaja kami memboloskan badan kami ke dalam kereta dia. Sebelum dia memulakan perbualan, Danial menghidupkan engine kereta.
"Tadi... Sayang panggil bie... Danial kan?" Lambat-lambat Danial memberitahuku. Aku memandang Danial bingung.
"Bila?" Tanya ku hairan. Musykil betul lah aku. Masa bila pulak aku panggil dia 'Danial'.
"Takkan sayang tak ingat? When we're talking on the phone just now." Aku mengimbas kembali apa yang aku bualkan dengan Danial dalam phone.
Oh my! Betul lah.. Tadi aku panggil nama dia. Danial mana suka aku panggil dengan nama dia. Mampus lah aku. Lambat-lambat aku mengangguk sebelum tersenyum malu.
"Eh. Saya baru ingat." Danial memandangku kemudian tersenyum kecil.
Lama-lama aku tengok, comel jugak dia ni. Bukan setakat comel, cantik weh! Agak nya lelaki mana lah yang tak terpikat ngan c Wani ni. Tengok mata dia je, semua lelaki dah terpikat. Bisik hati kecil Danial.
"Hah! Sayang nak kena ni. Nanti bie denda sayang." Gurau Danial.
"Tak nak." Aku menjulurkan lidah ku. Danial memandangku lama sebelum..
YOU ARE READING
The Beauty and The Nerd
Fiksi RemajaSo, malas nak buat description panjang2 sbb aku dah lupa jalan cerita ni, serious! And haha, ni cerita pertama aku. So nak baca cara penulisan pertama aku? Hah.. silakan. Dialu2kan. Aku tak ubah apa2 dlm ni, mana la tau dari sini u guys blh belajar...