Tekakku mula terasa loya. Aku bangun dari katil dan berlari ke tandas.
"Uwekk.. Uwek.." Lidya telah lena dibuai mimpi, terkejut mendengar suara ku di tandas. Lidya tanpa membuang masa terus mendapatkan aku.
"Kau okay tak ni?" soalnya cemas. Tangannya menggosok belakang ku.
"Entahlah. Maybe aku ABC kot. Sebab kalau ABC dah datang tekak aku selalu terasa loya je." jelasku.
"Hmm.. Kalau macam tu, aku buatkan kau teh halia. Pandai tak minum?" aku mula buat muka. Aku memang tak suka minuman campur dengan halia. Eeee..pedas tekak aku ni.
"Tak nak lah. Tak sedap." kataku dengan nada manja. Lidya hanya menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali.
"Kau ni.. Ini tak sedap, itu tak sedap. Ubat apa yg sedap? Minuman ni untuk supaya lancar dan tak sakit perut. Dah mahu tak mahu, kau kena minum juga." paksanya.
"Kalau tak paksa, memang kau tak minum." Lidya bangun dan berlalu ke bawah ke dapur. Aku mendengus perlahan.
"Ini paksa itu paksa. Penatlah kalau macam ni. Im not a princess." bebelku.
Ting!
"Siapa pulak yg text aku malam-malam buta ni. Tak tau orang tengah tidur ku." bebel ku lagi. Tanganku mencapai mencapai phone ku di meja sebelah katil ku.
Hi sayang. Ni abang Danial. Tidur ke?-Danial.
Laju saja tanganku membalas Whatsapp Danial.
Tak.. Ni tengah pancing ikan. Eh Danial.. Seriously! Can you please..please stop disturbing me. I hate you Danial. I HATE YOU! Kau tak faham bahasa ke hah?! Aku dah muak tau tak?! So please, from now on, jangan ganggu aku lagi and yes, aku janji aku tak berhenti kerja selagi kau tak berhentikan aku kerja. Okay Encik Danial, selamat tidur.-Iwanina
"Woi Wani. Nah air kau. Minum sampai habis." aku membuat muka lagi.
"Alahhh. Aku tak nak.." protesku.
"Ya Allah Wani.. Tengah-tengah malam buta ni lah jugak kau buat perangai. Dah minum!" marah nya. Akhirnya aku mengambil minuman tersebut dan meneguknya sehingga habis.
"Ee.. Tak sedap." kataku. Lidya mengambil gelas tadi dari tanganku.
"Dah tidur." arahnya.
Durrp..
"Hish siapa lagi lah yg kacau ni?" rungutku. Lidya yg baru sahaja nak berbaring terus tak jadi.
"Kenapa?" soalnya hairan.
"Urmm.. Takde apa. Kau tidurlah dulu." Lidya hanya menganggukkan kepalanya kemudian berbaring semula. Aku tanpa membuang masa, terus membuka Whatsapp yg baru masuk.
You hate me? But I love you baby. I promise you will fall in love with me one day and I'll marry you. Goodnight sweetheart. See you tomorrow. <3-Danial
Dah sah-sah dia gila. Dah lah gila, gila tak bertempat pulak tu. Well Danial. We'll see. Bisik ku dalam hati.
Aku membaringkan badanku tanpa menghiraukan Whatsapp nya.
~~~~~~~~~~~~
"Hi sayang.." sapanya ketika aku sampai di bilik office ku. Aku tidak menghiraukan Danial. Tanganku sibuk mengambil file yg berada di meja untuk di hantar ke meja Danial.
"Sayang.." tangannya cuba mencapai tanganku. Tapi aku menepisnya kasar.
"Sayang kenapa sombong sangat ni?"
"Encik Danial.. What did I say last night?" aku memandangnya tajam. Sekarang ni aku nak panggil dia 'Encik Danial'. Lagipun dia boss, aku ni kuli dia je.
"Dont disturb you." jawabnya tenang.
"So, Encik Danial sila kembali ke bilik Encik and then sekejap lagi I akan hantar file-file yg perlu di tandatangani. Okay Encik Danial?" arahkj seperti seorang bos. Tapj aku tak kisah, muak betul aku tengok muka si PLAYBOY ni.
"Okay sayang. Before that, can i have a kiss?" soalnya smbil jari nya menunjuk ke arah pipinya.
"Penumbuk nak?" aku menunjukkan buku lima ku. Danial hanya ketawa kecil kemudian berlalu ke office dia.
Aku menghembuskan nafas lega. Aku mengambil file-file dan berlalu ke bilik Danial. Sebelum masuk, aku mengetuk pintu terlebih dahulu. Kedengaran suara Danial menyuruh ku masuk. Aku memulas tombol pintu dan masuk ke dalam.
"Encik Danial, ni file yg perlu Encik tandatangani. " aku memberikannya file tersebut. Dia hanya memandang file yg berada di tanganku.
"Urmmm.. Encik Danial?" panggilku.
"Wani.." panggilnya pulak.
"Ye Encik?" sahutku. Aku memandangnya pelik bila dia datang menghampiriku.
"I like you." luahnya. Riak muka aku memanglah terkejut habis.
"Encik. Jangan main-main Encik Danial. Now please sign this.." Danial mengeluh seketika kemudian mengambil file yg berada di tangan ku. Aku memberikan senyuman nipis.
Selepas dia menandatangani file tersebut, Danial menyerahkan kembali file tersebut kepadaku kembali. Baru je aku nak keluar, dia memanggilku.
"Wani." panggilnya.
"Yes Encik Danial? Ada apa-apa lagi ke?" soalku perhatian. Memanglah perhatian, dia kan bos. Aku ni pekerja dia. Sebagai tanggungjawab seorang pekerja kn kita mesti juga tahu keadaan bos kita tu. Sakit ke tidak ke..
Dia bangun dan mendekati ku. Kemudian berlutut tepat di hadapanku.
"Eh apa ni Encik Danial. Dont this. Stand up." kalut aku berkata.
"I want to marry you." sebaris ayat tu keluar dari mulutnya.
"Encik Danial.. Please. Okay.. I keluar dulu. If you nak apa-apa panggil je I." kemudian aku berlalu meninggalkan Danial sendirian. Danial hanya mengeluh mengenangkan nasib dia.
"Hmm. Wani.. Just wait and see. You will marry me, Wani." senyuman sinis seperti biasa, terbit dibibirnya.
Aku menghembuskan nafas lega.
Apasal Danial ni lain macam je. Oh ye, kan dia pernah cakap, dia akan tetap mengahwini walau apa cara sekalipun. Tapi apa alasan dia nak kahwin ngan aku? Eh, aku ni bodoh sangatlah. Kan dia nak balas dendam. Tapi yg hairannye, apa kesalahan aku sampai dia nak balas dendam bagai. Hish! Susah lah nak agak perasaan orang lelaki ni. Tapi kalau dia kahwin ngan aku apa dia nak buat? Tampar aku or siksa aku macam yg dalam novel tu? Aku ni banyak sangat pengaruh novel. Panjang lebar aku membebel di dalam hati.
Tapi rasa takut menyelubungi ku. Kalau benda tu terjadi macam mana? Aku menggeleng-gelengkan kepala ku berkali-kali. Rasa sakit kepala ku tiba-tiba menyerang.
Tok tok!
Bunyi ketukan luar pintu memeranjatkan ku.
"Masuk." arahku.
"Assalamu'alaikum."
"Wa'alaikumussalam. Eh Hazim. Yes? Ada apa?" soalku.
"Well, aku nak ajak kau lunch. Nak tak?" tawarnya.
"Urmm.. Maaflah Hazim. Tapi aku lunch ngan kawan aku. Well, kalau nak jom lah join sekali." dia mengangguk setuju.
"Okay.. Kat mana?"
"Hmm. Kau ikut je lah aku. Kita sama-sama pergi sana."
"Boleh jugak. Kalau macam tu aku nak balik ke tempat meja aku."pamitnya kemudian terus berlalu keluar dari bilikku. Aku mengambil handphone yg berada di laci meja aku.
Lidya. Jom lunch kat restaurant KFC.-Iwanina.
Tidak menunggu masa yg lama, Lidya membalas pesanan ku.
Okay. Jumpa kat sana. XOXO.-Lidya.
Tak sabar nya nak lunch!!! Sorak ku dalam hati. Mesti Lidya happy. Sambungku lagi.
~~~~~~~
Okay lah tu. Maaf lah ye lambat update baru. Sekarang ni memang saya sibuk. Tapi saya usahakanlah untuk update new chapter okay? Bye!! XOXO ^^
Love you guys!
YOU ARE READING
The Beauty and The Nerd
Teen FictionSo, malas nak buat description panjang2 sbb aku dah lupa jalan cerita ni, serious! And haha, ni cerita pertama aku. So nak baca cara penulisan pertama aku? Hah.. silakan. Dialu2kan. Aku tak ubah apa2 dlm ni, mana la tau dari sini u guys blh belajar...