Seminggu kemudian..
"Sah?"
"Sah. Sah. Sah."
Akhirnya dengan satu lafaz je, aku sudah sah jadi isteri kepada Tengku Danial Arya Marcuss. Aku menahan tangis ku dari pecah. Terasa ada tangan yang menggosok belakang ku perlahan.
"Shhh. Don't cry honey. Everything's gonna be alright." Mama cuba menenangkan ku. Aku memeluk mama dengan kuat. Maksu hanya memerhatikan kami berpelukkan.
"Dah. Tu pengantin lelaki nak datang." Aku cepat-cepat menyapu air mataku. Aku menangis bukan kerana gembira seperti pasangan pengantin lain. Tapi aku menangis sebab impian ku semua musnah, aku kena kahwin semasa umur aku 19 tahun. Sedangkan dia? Umur dia tu dah 22 tahun. Danial sudah pun bekerja di syarikat dia sendiri and he's the ceo of the D.A.M Company.
####
Naik lenguh badan aku semua sebab penat melayan tetamu yang hadir.
"Maksu, mama, papa. Wani naik dulu ye. Wani penat." Aku meminta diri untuk naik ketingkat atas. Mereka semua hanya tersenyum sebelum mengangguk.
Aku memulas tombol pintu bilikku. Maksud aku tu, bilik kami. Baru je aku merebahkan badanku kat katil, kedengaran pintu bilik mandi di buka. Aku cepat-cepat bangun dan mengambil baju serta tuala aku kat almari.
"Ehem." Aku buat-buat tak dengar. Tanganku ligat mencari pakaian ku. Dalam sekelip mata je, tangan ku sudah dalam genggamannya.
"Nak apa?" Tanya ku tanpa memandangnya. Danial memusingkan badanku menghadapnya.
"Are you still mad at me?" Tanya nya. Aku memandangnya tajam.
"Mr Danial.. Look." Aku mengeluh sebelum menyambung kembali.
"Maybe Im still mad at you, but don't worry, I forgive you for what have you done to me and its difficult to me for forgetting something that.. Urmm Do you know what I mean right?" Danial menganggukkan kepalanya lemah.
"Im truly sorry okay." Dia ni tak jemu ke minta maaf je. Aku memberikan senyuman hambar sebagai tanda aku memaafkan dia.
"So... Are you ready for our first night?" Well, walaupun aku tak bersedia tapi permintaan suami kita tak boleh tolak.. Aku melarikan mataku dari memandangnya. Panas! Panas muka ku. Senyuman malu terukir di bibirku. Danial mengusap pipiku perlahan. Memang dari dulu sehinggalah sekarang suka dia dan suka sudah bertukar kepada cinta, tapi aku tak tau pula isi hati dia. Aku hanya seorang perempuan yg biasa, yang tidak mempunyai apa-apa selain maksu. Aku percaya Danial mungkin akan meninggalkan aku suatu hari nanti.
"Aku suka lah tengok kau blushing macam ni." Katanya selamba membuat aku bertambah malu lagi.
"Err..hurmm.. S..ss..sa...ya n..nak m..man..di dulu ye." Kataku gagap. Baru je aku nak berlalu ke tandas, tangan ku di tarik oleh Danial sehinggalah aku terduduk kat atas paha Danial.
Masa bila dia duduk ni? Bisik hati kecil ku.
"Tak payah lah mandi. Lets just begin."
#####
"Morning pengantin baru." Sapa maksu ketika aku turun untuk breakfast. Aku memberi segaris senyuman sebagai balasan.
"Maksu masak apa? Sedap je bau. Yelah kalau maksu masak, takde siapa yg boleh kalahkan masakan maksu." Gurau ku. Dia hanya ketawa kecil. Aku mengambil tempat dan duduk makan.
"Kenapa merah leher Wani tu?" Tanya maksu nakal. Aku tersedak kemudian memegang leherku.
"Kenapa maksu?" Tanya ku blur.
YOU ARE READING
The Beauty and The Nerd
Teen FictionSo, malas nak buat description panjang2 sbb aku dah lupa jalan cerita ni, serious! And haha, ni cerita pertama aku. So nak baca cara penulisan pertama aku? Hah.. silakan. Dialu2kan. Aku tak ubah apa2 dlm ni, mana la tau dari sini u guys blh belajar...