Bab 26

9K 439 14
                                    

(Wani aka Nina)

Mataku terbuka luas akibat sinar matahari yang memasuki bilik tidur ini melalui celah-celah langsir. Aku mencapai phone ku yang berada di meja tidak jauh dariku. Entah sejak bila phone aku ada kat sana. Satu miss call yang tidak dikenali terpampang jelas di phoneku.

Drrttt..drrtt.

Panggilan dari nombor yang tidak dikenali ku jawab.

"Assalamu'alaikum." Suara garau memberi salam kepada.

"Wa'alaikumussalam." Jawabku. Perlahan-lahan aku mengengsot sedikit dan menyandarkan kepalaku kat kepala katil.

"Wani. Ni Hazim."

"Hazim. Don't call me Wani. Call me Nina. Okay.. What do you want Hazim?" Tanyaku tenang. Sekarang ni, aku perlu kawal emosi aku sikit memandangkan aku tengah mengandung muda.

"Can we meet at somewhere place?" Tanyanya kembali. Aku diam sejenak sebelum menjawab pertanyaannya. Jari ku mengetuk-ngetuk kepalaku menandakan aku sedang berfikir.

"Hmmm.. Okay. Kat mana?"

"Nanti aku text kau kat mana kita jumpa?"

"Oh okay." Belum pun sempat aku mematikan talian, Hazim menjerit memanggil namaku. Nasib baik aku dengar Hazim jerit nama aku, kalau tak naya lah dia. Yelah, kot-kot ada perkara penting yang ingin dia sampaikan.

"Apa?"

"Kau apa khabar?" Tanya Hazim sekdar berbasa-basi. Tanya kabar je..

"Baik Alhamdulillah. Kau?"

"Alhamdulillah sehat."

"Nak tanya sikit. Kau...kau dah berisi ke?" Dahiku berkerut mendengar soalannya.

"Berisi apa?" Tanya ku blur.

"Maksud aku pregnant.." Jawabnya perlahan.

Eh macam tau-tau je aku tengah pregnant. Ilmu apa dia pakai? Ke dia ni bo-

"Dah tak payah fikir yang pelik-pelik. Aku bukan bomoh just teka je." Katanya selamba. Aku terkedu.

Asal dia ni? Pelik lah. Is he a mind reader? Aku bermonolog di dalam hati.

"Hmmm.. Aku..aku.. Ak-"

"Aku apa?" Potongnya. Mamat ni, potong stim betul lah. Baru nak berdrama sikit macam kat novel tu.

"Yelah.. Aku tengah mengandung anak Danial ni."

"What?! A great news for Danial. Okay lah kalau macam tu aku kasih tahu Danial ye."

"Eh no! Jangan. Kau kan tahu Danial macam mana orang nye? Silap-silap he won't admit that my child is his child. Faham lah sikit dia tu benci aku. Jangan bagitau aku kat mana sekarang ni tau? Kalau ada orang tanya." Terangku panjang lebar. Keluhan halus keluar dari mulutku.

"Okay Nina."

"Okay aku letak dulu. Jangan lupa text aku pukul berapa kita jumpa and kat mana kita jumpa. Assalamu'alaikum." Setelah itu aku letak telefon.

"Ya Allah. Aku rindu suamiku." Aku menangis sendiri.

"Kalau lo rindu, kenapa nggak ketemu langsung aja." Sampuk seseorang sambil mengusap kepalaku yang berbalut tudung. Aku mendongakkan kepalaku dan Dani sekarang berada tepat di hadapanku.

The Beauty and The NerdWhere stories live. Discover now