Kami tiba di Bali pada petangnya. Perjalanan yg memakan selama 2 jam membuat aku pening sangat. Sekarang ni aku dalam perjalanan nak ke hotel. Aku menoleh ke arah Danial yg berada di sebelah ku. Danial memandu dengan tenang dan serious.
Hmm..wani. Wani.. Dia ni memang lah serious memanjang. Takde nak senyum-senyum. Ada senyum tapi hanya senyuman sinis yang sentiasa terbit di bibirnya yang.... Sexy? Taklah. Ujar ku dalam hati.
"So Wani, kita nak ke pergi hotel lah ni?" tanya nya smbil matanya focus memandu.
"Yea of course lah. Why? You want to go somewhere else? If you want, then leave me at a hotel first." jawabku dalam nada malas.
"No. Boleh tak kalau kita satu bilik je?" senyuman nakal terbit di bibirnya.
"Hell No!" aku menjerit kecil.
"Sorry, Im just kidding." katanya dingin kembali.
Selepas tu, kami hanya berdiam diri sehingga lah kami sampai ke destinasi kami iaitu hotel. Sebaik sahaja kami masuk kat hotel tersebut, semua pekerja-pekerja tunduk dekat kami (?) I guess no.
"Kenapa semua orang tunduk?" tanya ku.
"What do you mean?" Danial memandangku tajam. Aku berdehem buat seketika.
"I mean, all the workers bow at you." jelasku.
"Oh. Because this hotel belongs to me." jawabnya selamba.
Kami memasuki lift VIP dan menuju ke tingkat atas sekali. Sebaik sahaja kami sampai kat tingkat atas, mulutku terlopong habis.
"Ni bilik ke Istana?" secara tidak sengaja soalan tersebut terpacul keluar dari mulutku.
Aku menampar-nampar mulutku kuat kerana mengutarakan soalan yg bodoh.
"Daripada kau tampar mulut kau tu, baik kau bagi aku cium je." katanya selamba.
"Gila." ucapku perlahan.
"What?" dia memandang ku tajam.
"Urmm.. Takde apa. Okaylah saya nak masuk bilik dulu ye." aku mengangkat bagasi ku dan berlalu ke bilik ku yang berhampiran dengan biliknya.
"Just wait and see Wani. Game is on." katanya sinis dan kemudian berlalu ke biliknya.
Sungguh aku kagum dengan bilik hotel dia ni. Aku duduk di katil yang terletak di tengah-tengah bilik. Memang empuk betul. Kemudian aku bangun berdiri dan menuju ke arah balconi. Aku menghirup udara segar.
"Memang bersih udara di sini. Tapi.. I miss them." aku mengeluh sendiri. Dengan langkah besar, aku mengambil handphone aku di dalam handbag aku dan mendail seseorang.
Tutt..tut.
"Hello? Assalamu'alaikum." sapa seseorang di sana.
"Wa'alaikumussalam." jawabku menahan sebak. Aku sememangnya tidak boleh berjauhan dengan family aku, dan ini adalah pengalaman pertama aku pergi jauh dari family aku.
"Maksu, ni Wani." sambungku.
"Lahh Wani. Wani dah sampai ke kat Bali sana?" tanya maksu perhatian. Well, aku sangat bersyukur sebab masih ada keluarga yang masih sayang sangat kat aku.
"Yes Maksu. Now, Wani dah kat hotel dah." kataku.
"Wani!!!" jerit seseorang di sana. Aku menjauhkan sedikit handphone. Lama-lama boleh pekak telinga aku ni.
"Lidya! Janganlah jerit. Sakit tau telinga aku ni." marahku. Terdengar ketawa halus di sana.
"Sorry Wani. Hah! Okay tak kau sama boss kau tu aka your fiancé? Seronok honeymoon?" soal Lidya. Aku membuat muka, walaupun mereka tak tengok aku sekarang ni tengah buat muka 'buruk' aku.
YOU ARE READING
The Beauty and The Nerd
Teen FictionSo, malas nak buat description panjang2 sbb aku dah lupa jalan cerita ni, serious! And haha, ni cerita pertama aku. So nak baca cara penulisan pertama aku? Hah.. silakan. Dialu2kan. Aku tak ubah apa2 dlm ni, mana la tau dari sini u guys blh belajar...