"PENATNYA.." Tiara melihat Ariana masih bersemangat lagi, makan ape perempuan ni sampai semangat lain macam? "Rilek lahh, baru 2 pusingan, cepat, kau buat sampai 10 pusingan aku bagi kau slurpee" kata-katanya membuat Tiara teruja "yekee?? Tapi kau nak mampus 10 pusingan?"
"Nak slurpee tak?" Ariana mengangkat kening seperti betul ii ingin belanja Tiara "nak tu nak lah, mana nak larat 10 pusingan" Tiara membangkang Ariana punya 10 pusingan "tak nak sudah" terus Ariana pergi meninggalkan Tiara
"Oi, tunggu aku oi!" Tiara mengejar Ariana, seronok Ariana lari pandang belakang "eh mak kau jatuh!" Tiara terkejut dan Tiara terus berlari mendekat ke Ariana "Ari, kau okay??" seorang lelaki yang tinggi lampai membuat reaksi biasa seperti tak terjadi apa ii
"Mak saya kat rumah, tak jatuh lagi" Ariana bangun dan terus bersuara "Eh mamat engkau ni kan kalau aku tumbuk muka kau-" Ariana diam seketika, eh kenapa diam ni? Alahai.. muka mamat tu hensem rupanya.. "maafkan kawan saya encik.. nanti saya tibai dia" nak berlawak sikit, boleh kan?
"Maafkan saya.." Tiara terkejut melihat si Ariana tiba ii baik, selalunya dia lah yang tak nak mengalah! Tiba ii perangai berubah 180 darjah dah kenapa ni? "Boleh, tapi belanja aku slurpee" ehh mengada lah mamat ni! Tiara baru saja nak buka mulut "boleh" Eh? Eh? Ariana? Kau okay tak ni? Aduhai.. rezeki mamat ni.. dia tak buat 10 pusingan pun boleh dapat slurpee..
"Okay jom" Ariana pun berjalan dengan mamat slurpee meninggalkan Tiara di belakang, eyy perempuan ni tak lelaki tu kena tumbuk, kang aku yang tumbuk kau, aduhai tak pasal ii aku tak dapat slurpee aku
Tiara duduk di kerusi yang kosong sementara menunggu Ariana dan mamat slurpee "hi Tiara, sorang ke?" Tiara memandang ke orang yang menegurnya "waalaikummusalam, tak lah berempat ni ha" sebidas Tiara berkata ke mamat tak semenggah ni, bila dia nak pupus dalam dunia ni eh?
"Pandai lah you buat lawak" Tiara memandang Haeriz dengan pelik "Aku tak buat lawak pun, gila ke?" Dari Haeriz gelak terus berhenti Haeriz punya gelak "kau nak apa Haeriz?" Ni lah mamat ni, ntah apa masalah hidup dia, asyik nak kejar aku je, katanya cinta mati ngan aku, pergi mampus lah cinta mati kau tu, dah lah playboy!
"Aww! You ingat nama i rupanya! takdelah saje ii je, tengah jalan tu tiba ii nampak you sorang ii, mana Ariana?" Tiara memandang sekeliling "kat 7e tengah beli air, penat lari 12 pusingan" ceh wahh 12 pusingan konon "waw ye ke? Hebatlah you Tiara!" Tiara hanya tersenyum semampu yang boleh
"Haeriz Syafiq!" Bala lagi satu "kenapa you tinggalkan i?!" Tiara memandang pelik ke wanita yang tiba ii menjerit "ape kau ni?! Blah lah, Qaila! rimas tau tak?!" Haeriz menengking Qaila, aku pun rimas, rimas ngan kau "ish! Siapa betina ni?! You suka dia ke?! Euu tak selevel dengan i!"
"Eh betina, engkau kalau nak aku tumbuk muka kau cakap, macam orang bangang je kau ni, memang level kita tak sama, aku punya level lagi tinggi dari kau! Sebelum aku cepuk kau dengan penyapu free gift penyodok tak sempat kau nak taubat!" Terbutang mata Qaila dengan kata ii Tiara, tapi memang patut pun Tiara berkata begitu, ada ke orang jogging pakai baju seksi seksa?
Tiara pun berjalan pergi, takut nanti lagi teruk pulak minah tu kena, tak terbutang mata kang terjungtai pula "Tiara! Tiara!" Tiara mendengar Haeriz memanggil namanya tapi tidak mengejar, biarlah dari dia kejar, nanti orang ramai ingat cerita hindustan tak berbayar
Tiara duduk lagi tapi jauh dengan 2 bala tu, buat pening je, Tiara memandang sekeliling, nak tenangkan fikiran, kang mengamuk macam orang gila, kang orang kata baru keluar dari zoo pula
Tiara masih termenung tiba ii ada seorang lelaki duduk di sebelahnya, Tiara memandangnya pelik, seperti ada yang sama pula tapi apa? ehh rupa ii nya baju! Matching pula baju kita ye bang? Waduhh malu tite, Tiara malas mahu fikir panjang, Tiara memusingkan kepalanya memandang ke tempat lain, mana pulak Ariana ni? Lama betul!
YOU ARE READING
si Gadis milik si Jejaka
Romance[Karya pertama] Terjumpa di Taman Rekreasi yang tanpa sengaja dan mulalah perkenalan mereka di situ "Sayang, awak nak pergi mana?" -Raja Thaqif William "Err tak pergi mana ii pun.. nak ambik angin je.." -Tiara Adrieana Alangkah terkejutnya apabila m...