BAB 46

124 6 0
                                    

"Tengok tu Tia, orang tu bagi makan kat burung, dapat sekor ni buat bakar-bakar pun okay juga"

"Kau sorang je lah makan"

Tiara menggelengkan kepala apabila Raja Thasif berkata begitu "tadaaa! Dapat sekor" Tiara berlari terkejut apabila Raja Thasif menunjukkan seekor burung di tangannya

"Thasif! Ish, aku tarik juga lah telinga kau ni" Tiara geram, ada pula ditunjuknya begitu, kalau di patuk macam mana?

"Mana dapat ni? Lepas kan lah dia, kesian dia" Raja Thasif memandang Tiara lalu melepaskan burung itu dengan mulut muncung "eleh, nak merajuk lah tu"

Raja Thasif menjeling Tiara "melepas aku nak masak burung tu" Tiara hanya menggelengkan kepalanya

"Oh ye Thasif.. Abang Aqif ada kata apa-apa tak?"
"Kata apa? Kata-kata semangat? Takde lah pulak selalunya Abang Aqif bagitau kata-kata semangat tu waktu Asif down je"

Tiara menepuk dahinya, apahal random sangat ni?

"Takde lah.. sebab Tia tengok Abang Aqif akhir-akhir ni pelik je.. tak macam dulu" Raja Thasif mengerutkan keningnya "macam mana tu?"

"Abang Aqif.. tak selalu sangat jumpa Tia.. kadang pergi subuh balik lewat malam.. kadang-kadang tak balik dua tiga hari, semalam pun dia tak balik.."

Raja Thasif diam.. apa yang perlu dia bantu? Dia pun kesian melihat Tiara begini

"Lagi-lagi.. Tia dan berbadan dua.. Abang Aqif pun tak tahu lagi.. Tia nak bagitau.. tapi entahlah.."

Raja Thasif terkejut "betul ke?! Asif dah nak jadi uncle?! Serious lah?! Uishh!" Tiara tergelak apabila Raja Thasif yang teruja tiba-tiba "dah berapa minggu?"

"Enam minggu dah.."
"Abang Aqif tak tahu?"

Tiara diam lalu menggelengkan kepala "esok pergilah office Abang Aqif" Tiara hanya senyum "nak naik apa..? Naik motor besar tu? Tia tak larat dah macam dulu.."

Tiara mengusap perutnya.. sedih apabila lelaki pertama yang mengetahui kandungannya bukan lah Raja Thaqif..

"Pergi lah dengan Asif" Tiara mengerutkan keningnya "Thasif tak kerja?" Raja Thasif geleng "aku boss kat situ, kisah apa aku"

"Kan papa amanahkan Thasif untuk menjayakan Airport tu"
"Dah berjaya dah"

"Jangan berlagak.. Allah tarik balik kekayaan tu.. baru tahu" Raja Thasif senyum bersalah "baik Ustazah Tiara" Raja Thasif gelak

"Eh siapa pula call ni" Raja Thasif mengambil telefon di poketnya lalu dia membaca nama di skrin itu "oh Abang Alif Ba Ta call, sekejap eh"

Raja Thasif menjauhkan dirinya dari Tiara, takut pula Tiara mendengar pebualannya dengan Raja Thalif "hello Assalammualaikum"

"Waailakummusalam. Kau kat mana?"
"Ada ni ha dengan Tiara, kenapa call?"
"Tempat tu tak selamat."

Raja Thasif mengerutkan keningnya sambil pandangan ke arah Tiara "kenapa?"

"Tu lain waktu aku bagitahu. Sekarang aku nak kau jalan cepat dengan Tiara naik kereta aku."
"Habistu kereta papa?"

"Boleh cepat tak?!" Raja Thasif mematikan telefon itu dan terus mendekati Tiara dan capai beg Tiara lalu menariknya "eh? Kenapa Thasif?"

"Kita kena cepat"

Raja Thasif dan Tiara terus berjalan cepat ke arah kereta Ferrari itu lalu Raja Thasif membuka pintu belakang untuk Tiara dan Raja Thasif duduk di hadapan bersama Raja Thalif

"Eh? Thalif pun ada?"

"Haah kitaorang memang plan nak bawa Tiara jalan-jalan" Raja Thasif terus menjeling Raja Thalif, kemain baik dijawab soalannya sampai kat aku tak ada pula macam tu

"Betul ke? Wah.." Tiara senyum dan Raja Thalif terus memusingkan sterengnya dan memecut laju "Tiara tutup mata, Asif ada hadiah nak bagi"

Tiara pelik dengan apa yang terjadi lalu Tiara mengangguk dan menutup mata.. dan..

BOM!

Kereta milik lama Raja Thian meletup secara tiba-tiba beserta taman

"Bunyi apa tu?" Tiara masih menutup matanya "eh belum lagi, hadiah baru nak keluarkan" Raja Thasif memandang Raja Thalif dengan pelik lalu diberi isyarat mata

'Kau beli donat?!' - Raja Thasif
'Dah tu? Kau ingat aku tahu Tiara ni suka apa?' - Raja Thalif
'Siapa bom tu?' - Raja Thasif
'Hala kau macam tak tahu.' - Raja Thalif

Raja Thasif hanya mengangguk "kalau Asif kata satu dua tiga, Tia buka mata tau" Tiara mengangguk "satu.. dua.. tiga!" Tiara membuka mata dan donat di hadapannya "wahhh! Donat lah!"

Tiara mengambil donat itu dan memakannya "terima kasihh" Tiara tersenyum ke arah dua beradik itu "makan okay, makan dengan baby" Raja Thasif senyum

"Baby?" Raja Thalif pelik "ye, sayang?" Raja Thasif bergurau "apahal kau, nak makan jari lima aku?" Raja Thasif gelak "gurau je bangg.. ish.. garangg, rawrr"

"Kita dah nak jadi uncle tau? Uncle! Jangan maen maen!" Raja Thalif terkejut

"Pregnant?!"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 21 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

si Gadis milik si JejakaWhere stories live. Discover now