"SAYANG? Dah bangun?" Azim masuk ke dalam sambil membawa pinggan berisi daging "nah, sayang, saya ada bawa makanan untuk awak" Azim memberi kepada Tiara "oh ye lah.. tangan awak kena ikat.. nak saya suapkan?"
Azim terus menarik rambut Tiara "kalau aku cakap, jawab! Ke kau dah bisu?! Nak aku bagi mulut kau kat anjing-anjing aku?!" Tiara masih tetap diam dan menahan sakit "oi! Aku cakap ngan kau! Bukan tunggal kayu!"
"Elok lah kau diam, nasib aku tak sumbat lagi daging babi dalam mulut kau" Tiara terkejut dengab perkataan Azim "d-daging b-babi..?" Azim tersenyum sinis "kenapa? Tak pernah rasa kan? Nak rasa tak?"
"Kau sentuh babi?!"
"Ya lah, kau nak sentuh juga ke?""Babi kan haram dalam Islam!" Azim membuang muka lalu dia mengeluarkan rantai yang bertanda salib "puas kau?" Tiara terkejut dengan apa yang ditunjukkan oleh Azim "kau main ii dengan Agama Islam, Azim! Selama ni kau kata kau Islam! Rupanya kau munafik!"
"Ehh suka hati aku lah, nak main apa ii pun, main ngan kau ke.. eh tak ye juga? Dah lama gile aku perhatikan badan kau tahu? Mamat bodoh tu dah dapat rasa ke belum? Ke aku orang pertama ni?"
Azim tersenyum sinis sambil membau rambut Tiara "wanginya.. wangi sangat.. dari dulu aku suka bau kau Tiara.. bau perfume kau.. bau tubuh kau.." Tiara menggelengkan kepala "apa yang kau nak dari aku, Azim?! Kalau aku ada salah dengan kau, cakap! Jangan buat aku macam ni!"
"Kau yang tak paham perempuan bodoh! Terang menerangkan aku nk kau! Aku suka kau! Aku cinta kau! Kau yang buat aku macam ni! Kau yang nak aku buat macam ni! Semuanya salah kau! Kalau kau tak pilih mamat sial tu, kita dah bahagia!"
"Terima hakikat, Azim.. aku isteri orang.." mengalir air mata Tiara "boleh cerai kan? Kau cerai dengan dia lepastu kita bahagia!" Azim gelak besar "lagisatu.. dorang takkan jumpa kita.. sebab apa? Sebab kita jauh dari dorang! Jauh sangat!"
Azim tersenyum sinis dengan gelak besarnya lalu dia berjalan pergi, mengunci diri Tiara dalam bilik berdebu itu "Ya Allah.. aku baik dengan kau Azim.. macam ni kau balas kebaikan aku.. aku ingat kita kawan seofis.. rupa-rupanya kau anggap aku lebih dari kawan.."
"TAK dapat jumpa lagi ke?" Raja Thasif bertanya pada Zoan dan Aiman "banyak ii kan berdoa ye, kakak ipar kau nanti jumpa lah" Aiman masih mengketik keyboard, penat juga ada boss yang tak reti sabar "Azim ni ada penyakit sawan ke?" Raja Thasif duduk di sebelah Raja Thaqif
Raja Thaqif membaca semua maklumat Azim.. muda lagi "ntahlah tapi macam ye" Raja Thalif pula yang bersuara "Alhamdulillah.. semalaman tidak tidur, harap ii tiada siapa yang mengacau tidurku, Ya Allah.. kita dah tahu dimana Tiara!"
Raja Thaqif yang mendengar berita terbaharu dari Aiman, cepat-cepat dia bangun dan pergi melihat di komputer itu "dalam hutan mat! Takde internet giler!" Aiman pelik, ke dia memang takde internet?
"Siapkan semua dan suruh bergerak ke lokasi ni! Zoan tengok bangunan tu!" Semua menyiapkan senjata dan terus bergerak ke lokasi itu segera "sabar, Tia.. Abang datang!"
"SURUH dorang berpecah, biar aku, Thalif dan Thasif masuk" Zoan mengangguk dan memberi isyarat kepada anak buah yang lain
Disini tidak kawalan ketat, jadi senanglah nak masuk, mungkin Azim ada beberapa saja anak buah, kalah dengan Raja Thaqif yang ada beribu-ribu
Mereka bertiga masuk ke dalam rumah usang itu, kesian bini aku kena duduk rumah macam ni.. haish..
"Mana anak buah dia? Tak datang serang ke?" Raja Thasif pelik "wo.. datang dah tiga beradik ni.. sorang je kena culik, datang tiga terus, jumpa juga eh aku" Azim tersenyum sinis
"Mana Tiara?!" Raja Thaqif memandang tajam ke arah Azim "ada je.. tengah makan daging babi" Raja Thasif terkejut "sial kau Azim!" Raja Thaqif mengarahkan pistol ke arah Azim
"Upss.. biar betul nak tembak aku.. depan bini kau?" Seorang anak buah Azim keluar dengan memegang Tiara "Abang!" Tiara cuba untuk lepas tapi kudrat tidak kuat "aku tahu bini kau tak kenal kau lagi.. kenal kau lebih dalam."
"Lepaskan dia Zim! Kau nak apa aku bagi!"
"Aku boleh lepaskan bini kau, dengan syarat kau bagitahu yang sebanar tentang diri kau!"Raja Thaqif menelan liur kesat "kenapa? Tak boleh? Takut?" Raja Thaqif memandang Tiara "maafkan Abang Tia.. Abang.. Abang jahat.. Abang tak layak untuk orang macam Tia.. Abang.."
"Lambat lah kau ni! Dengan bini tahu takut! Cakap je kau tu mafia!" Tiara terkejut apa yang dikatakan Azim.. Tiara tahu apa maksud mafia.. yang selalu dikatakan dalam novel.. dan sekarang terjadi pada dirinya.. "betul ke Abang..?"
"Terkejut kan? Sekarang kau dalam lingkungan keluarga mafia! Hidup kau takkan bahagia macam orang lain sebab kau tak layak!" Azim mendekati Tiara dan mengelus rambut Tiara
"Jauhkan tangan jijik kau dari dia!" Raja Thalif dan Raja Thasif hanya memandang Azim sahaja, kerana Azim mendekati Tiara mereka berdua memandang lantai dan hanya dengar perbualan Raja Thaqif dan Azim
"Aku banyak dah usik dia.. tak kan kau baru nak marah?" Azim tersenyum sinis, Raja Thaqif betul mengarahkan pistol di Azim "betul kau nak benda ni depan bini kau? Tak menyesal?"
Tiba ii badan Azim mengeluarkan darah sama juga dengan anak buah Azim yang memegang Tiara dari tadi, Raja Thaqif terus menarik tangan Tiara
"Cinta hati Abang okay..? Maafkan Abang.. lambat nak selamatkan Tia.." Tiara memandang ke arah Azim yang baring berdarah "s-siapa bunuh Azim..?" Takkan Raja Thaqif? Tapi peluru pun tidak keluar tadi "Aiman.." Aiman ialah penembak dari jauh juga, memang tepat gila kalau dia tembak walaupun jauh
"Abang.. mafia..? Abang bunuh orang..?" Raja Thaqif diam "ya.. Abang bunuh bersebab.. macam Azim.. sebab dia dah ambik Tia dari Abang.."
"Kenapa kena bunuh?! Abang tak bagitahu Tiara yang Abang mafia!" Mengalir lagi air mata Tiara, dia tidak mengharap yang begini akan jadi "cinta hati Abang.. kita balik dulu ye..?" Raja Thaqif cuba memegang tangan Tiara "jangan sentuh saya!"
Tiara berjalan mengambil tudungnya lalu dia pergi meninggalkan tiga beradik itu "Tiara dah tahu.. aku nak cakap macam mana ni.." Raja Thalif memeluk bahu Abangnya "sabar bang. Kita balik dulu, nanti kita sama-sama pujuk Tiara."
Raja Thaqif menghela nafas dan mengangguk "kau Asif, settelkan dua ekor tu" Raja Thasif yang diam daritadi tiba-tiba terkejut diberi tugas begitu "aku pula?!" Raja Thalif mengangkat kening sebelahnya "Dahtu? Tak kan nak suruh dia bangun buat sendiri?"
YOU ARE READING
si Gadis milik si Jejaka
Romance[Karya pertama] Terjumpa di Taman Rekreasi yang tanpa sengaja dan mulalah perkenalan mereka di situ "Sayang, awak nak pergi mana?" -Raja Thaqif William "Err tak pergi mana ii pun.. nak ambik angin je.." -Tiara Adrieana Alangkah terkejutnya apabila m...