BAB 23

67 7 0
                                    

"MACAM mana nak culik dia? Aku ganggu dia guna chat je" cakap seseorang kepada atasannya "ganggu je dia dulu. Culik ii tu nanti." Dia tersenyum sendiri "you're mine, Tiara.. aku tak dapat kau, takde siapa boleh dapatkan kau!" Dia gelak besar


HARINI cuti, si Raja Thaqif kata suruh cuti, ntah apa tiba ii je tapi tidak mengapa, kita pun penat menghadap komputer 24 jam! Harini kita nak susun ii novel dan album!

Dua ii aku suka, fictional man and kpop! Tapi lebih ke fictional man hehe, banyak tau suami kita!

Harini ada tempat letak buku baru, buat sendiri, diy je, senang. Cari kayu, asah bagi cantik astu ketuk ii kat dinding bagi jiran sebelah pun tak boleh tidur

"Novel dah susun cantik.. album Blackpink.. Twice.. Nct and Txt.."

Aku minat Blackpink je, yang lebih tu semua Ariana punya, dia kata suruh aku simpan sebab aku pandai jaga, kalau dia, entah ii sorok bawah katil

"Oi"
"Eh mak kau jatuh, nasib tak jatuh lagi, apa kau ni! Nak tercabut jantung aku! Ketuk lah pintu dulu!"
"Kau termenung memang tak sedar apa ii eh? Ntah ii kalau pintu ni tercabut sebab aku tendang ke ape ke kau pun tak perasan"

"Kau ada ketuk pintu ke tadi?" Tiara memandang Ariana sambil menyusun barang ii nya "ada lah, dah kat pintu kau siap tulis 'sila ketuk dahulu sebelum kene terajang sampai Pluto' kau dah lah terajang boleh buat aku masuk wad 100 hari 99 malam"

Tiara gelak "takut kauu" Tiara mendekat ke Ariana yang duduk di atas katilnya "aku takut Allah je, setakat kau, aku jentik terus aku campak longkang" Ariana gelak besar "sebelum kau campak aku, tangan kau aku patahkan"

"Hek elehhh, dah lah lupakan, aku nak tanya kau ni.. nanti kau khawin macam mana kau punya pelamin? Mesti cantikkan?"
"Itu tak pasti lagi.. sebab mama Thaqif yang nak pilih.. jadi aku ikutkan aje lah, lagipun tarikh buat sama ii dengan Hanina and Haeriz"
"Wow, kira okaylah tu, macam cerita dalam novel lah pulak, kau heroin, si Thaqif tu hero, Hanina ngan Haeriz penyondol tapi job dorang separuh jalan"

"Apa pulak separuh jalan?" Tiara mengerutkan kedua keningnya "maksudnya kalau dalam novel penyondol nak kan aje je kat si hero ngan heroin, walaupun dah khawin tapi tak dapat terima hakikat, tapi bila sampai kat kau, dorang macam pernah bertemu dan suka sama suka, takde angin takde ribut tiba ii dah nak khawin"

"Hmm.. malas lah aku nak ambil tahu, janji si Hanina ngan Haeriz tu bahagia" Tiara berbaring di katil, penat lah bawa 2 kotak untuk novel dan 1 kotak untuk album kpop "kau tu, nanti dah khawin, dah ada anak, jangan anak kau perangai sama macam kau, buat pening kepala je, kalau anak kau kecik, kau ngan anak kau sekali aku campak longkang"

"Ehh nak campak ii pulak" tiba ii telefon Tiara berbunyi menandakan ada mesej "wowowo suami kesayangan dah chat wowowo" ejek Ariana "kau sebelum aku cepuk kau, baik kau diam"

Assalammualaikum - boss sewel

Waalaikummusalam, ada apa? - pekerja kutip

Takde pape, rindu je - boss sewel

Eww geli - pekerja kutip

Hahaha, biar lah dengan bini sendiri takpe kan? - boss sewel

Bila masa saya istri awak? Khawin pun belum - pekerja kutip

Nanti kita khawin lahh, btw aku dapat balik
awal, sepatutnya sebulankan tapi 4 atau 5 hari aku
akan balik - boss sewel

Wow, awal nya - pekerja kutip

Tapi tarikh khawin ikut macam aku balik sebulan,
sebab nanti ada majlis penghargaan sebab
aku dapat kawal balik company kat Amsterdam - boss sewel

Ouhh okay, dah bagitau mama papa awak ke? - pekerja kutip

Dah, mama yang suruh aku bagitau kau, majlis
penghargaan tu papa yang buat - boss sewel

Ouhh - pekerja kutip

Oklah, aku nak sambung kerja, bye - boss sewel

Bye, Assalammualaikum - pekerja kutip

Tanpa menunggu jawapan dari RajaThaqif, Tiara terus meletakkan telefonnya di tepi, habis bateri, nasib waktu yang tepat

Nama? Ouh tu sebab aku geram sangat, selalu bagi kerja berlambak, jadi aku save 'boss sewel'

"Weh, aku lapar lah, teringin nak makan cheesecake kau" ujar Ariana tiba ii "ha? Kau mengidam ke? Anak sapa kau kandungkan ni?" Soal Tiara "kepala hotak kau, aku kata teringin bukan mengidam bangang" marah Ariana "ala, gurau je pun"

si Gadis milik si JejakaWhere stories live. Discover now