LETIH betul kena kejar dengan Niva.. bukan main laju si Niva ni lari! Rasa kalau dari Malaysia ke Jepun pun dia dah sampai!
"Eh zim! Asal sekarang baru kau nak beli panadol?!"
"Bini aku yang suruh"
"Dahtu tak leh senyap sikit ke kalau dah beli? Perlu beritahu aku?"
"Taklah.. tiba ii aku happy semacam tu aku bagitau kau tu"Tiara memandang tajam ke arah Azim lalu menyambung kembali untuk menyelesaikan tugas yang daritadi dibiarkan, ntah lah.. tiba ii teringat kata ii Hariz semalam.. seram sejuk aku di buatnya! Mana tau dia upah orang untuk tengok aku dari jauh?! Uishh! Seram naw!
Tak! Tak! Jangan pikir macam tu Tiara! Tapi apa salahnya kalau aku suka dekat Haeriz? Walaupun dia punya poyo tahap tinggi! Huft.. lupakan.. nanti dia okay lerr tu
"Tiara? Awak okay?" Tanya seseorang "eh, saya okay kak Wan.." Tiara memandang kak Wan dengan senyuman "kalau ada apa ii bagitau, nanti jadi macam haritu.. risau kak Wan.." alamak aii! Sweetnya kak Wan! "Okay kak Wan.." Tiara senyum lalu menyambung semula kerjanya
"KAU dah jumpa siapa yang ada malam tu selain Tiara?"
"Dalam cctv dia masuk dalam pintu ke3 di sini, mungkin dia dah soal selidik tentang bangunan ni, kat cctv juga tak nampak dia punya muka dan tak terlihat kalau ada orang luar untuk cuba menolongnya"
"Cari orang tu sebelum aku pergi Amsterdam."Raja Thaqif mengarahkan Zoan keluar, entahlah.. penat betul akhir ii ni.. lagi seminggu nak pergi Amsterdam, selalunya okay je tapi kenapa kalini hati pula tak merestui? macam tak bagi nak pergi, pelik kan? Macam nanti rindu seseorang pula.. konon!
Tiba ii saja ada yang menelefon, siapa lagi kalau bukan adik bongsunya, takde kerja lain ke, papa dah bagi sorang ii syarikat tapi dia lah paling terpaling tak busy
"Assalammualaikum"
"Waalaikummusalam.. Alhamdulillah.. dah bertaubat ke bang Aqif?"
"Aku hempuk kau kang, apa pun tak dapat, ni kau nak apa ni?"
"Papa nak jumpa kau"Dek terkejut bila Raja Thaqif apabila Raja Thasif kata begitu, kenapa pula ni? Baru saja balik dari Mesir ingin berjumpa pula dengannya? Ada yang salah ke?
"Kenapa?"
"Entah, papa kat rumah, nanti kau balik, kau singgah lah rumah mama papa, mama rindu kau walaupun kau duduk dalam Malaysia"
"Hm, ya lah"
"Okay bang, nak call abang Alif pula!"
"Ya, Assalammualaikum"Tanpa menunggu jawapan dari Raja Thasif, Raja Thaqif terus mematikan panggilan itu, apa pula yang tak kena dengan dirinya? Papa ingin berjumpa mesti ada hal yang penting perlu dikatakan, huft.. naik pening bila begini jadinya
"ADA apa pa, nak jumpa Thaqif?" Raja Thaqif memandang Raja Thian yang daritadi memandangnya tajam "kamu dah bertunang Thaqif?" Raja Thaqif mengangkat kening sebelahnya " mana ada pa, bila masa pula Thaqif dah tunang?"
Raja Thian menunjukkan video artikel yang ada di mamak "lepas video ni viral, ramai mesej papa. Mana papa nak letak muka papa ni?" Raja Thaqif menelan air liur, tahu ini kesalahan dia "take the girl before you goes to Amsterdam."
"Tapi pa.."
"Thaqif yang buat. Thaqif tanggung sendiri."Terdiam Raja Thaqif bila Raja Thian kata begitu.. apa boleh buat? Ikut je lah..
"Ok."
YOU ARE READING
si Gadis milik si Jejaka
Romance[Karya pertama] Terjumpa di Taman Rekreasi yang tanpa sengaja dan mulalah perkenalan mereka di situ "Sayang, awak nak pergi mana?" -Raja Thaqif William "Err tak pergi mana ii pun.. nak ambik angin je.." -Tiara Adrieana Alangkah terkejutnya apabila m...