BAB 14

92 11 0
                                    

SAKIT betul kepala hari ni.. macam otak aku duk elok macam tu tiba ii terbalik 180 darjah.. aduhai.. panadol buat masa macam ni lah nak habis.. minta kat kawan sebelah, dia pun tak pernah beli panadol katanya.. hmm tak tahu lah aku kalau dia pening kepala, pergi campak kepala dia ke hantuk kepala dia ke dinding ke tak tahu lah..

Tiara menghempap dirinya kebelakang kerusi, mulutnya tak berhenti istighfar supaya sakit kepalanya hilang "Tiara?? Are ypu okay?" Tanya seseorang "saya okay je kak Wan.. sakit kepala sikit.." harap sangat ii kak Wan bagi panadol.. "ouh, kalau macam tu rehat lah kejap"

Tiara terkejut dengan balasan kak Wan, aikkk? Macam tu jer? Mungkin dia pikir baru pening kepala bukan nak mati lagi, ishhh apa kau ni Tiara! Pikir bukan ii pulak! "Ye lah kak Wan.. saya pergi dapur kejap.."

Tiara bangun dari kerusinya, memang pening dibuatnya hari ni, kalau boleh nak pingsan sekarang! Biar orang bagi panadol! Ditanya, jawapannya tiada,tak,takde, ikut koranglah memang kat syarikat ni miskin panadol

Sampai saja di dapur, Tiara mengambil gelas plastik dan pergi ke coway lalu menekan air suam "haih.. minum air suam aje lah dulu.." Tiara duduk di kerusi yang desidiakan lalu Tiara minum.. diminum airnya makin bertambah pula pening kepala

Eii! Aku campak juga kepala aku ni, pening betul! "Tiara? Okay tak?" Tanya seseorang, sapa pulak ni aku dah tak larat ini, kang aku tumbuk muka kau terus hilang aku punya pening tu "ye.. okay je.." jawabku perlahan

"Kau tak okay ni, nak pergi hospital?"
"Aku okay je.."
"Nak aku panggilkan tunang kau?"

Terkejut Tiara apabila orang itu bertanyakan begitu "Allah.. kau rupanya.. ingatkan siapalah tadi.. tak payahlah zim" ni lah Azim kawan sebelah yang tak pernah beli panadol tu "takpe, aku panggilkan kejap, kang tiba ii kau pingsan takkan pula aku yang nak dukung kau? Marah istri aku kat rumah! Mau jadi singa dia!"

Tergelak perlahan Tiara apabila Azim berkata begitu pada istrinya "tak payah.. aku okay-" air yang dipegang Tiara tiba ii jatuh, memang dah tak larat ni! pening tu, dibawaknya sampai ke tubuh! sekarang ni aku nak katil!

"Sekejap! Aku panggil Raja!" Azim terus lari keluar dari dapur tu, aku memang lemah kalau bab ii pening kepala.. kalini di baginya lagi teruk dari haritu

Tiara meletakkan kepalanya di meja yang berlapikkan tangan, dia masih boleh tahan matanya untuk dari tertutup, apabila dengar saja orang memanggil namanya, memang dah tak boleh tahan! Tiara menutup matanya dan semuanya gelap

"TIARA!" Panggil seseorang apabila aku sudah membuka mata "Ya Allah.. kau okay tak ni..? Kau buat aku risau tau tak?? Tu lah! Orang dah buat sarapan pagi tadi tak nak makan! Sekarang kau dah terbaring kat sini!"

Siapa lagi kalau bukan si Ariana? Membebel aje 24 jam! "Aku kat hospital..?" Tanya Tiara perlahan, entah kenapa tiba ii suaranya hilang pula "ye! Nah minum air" Ariana menuangkan air ke cawan dan diberikan kepada Tiara

Tiara minum air lalu ditanya "aku pingsan bape lama?" Tiara masih meminum air "setengah jam kot, entah" terus Tiara tersembur airnya ke muka Ariana "apahal kau ni?! Pengotor! Muka aku juga di jadikan mangsa! Bodoh!"

"Ehh sorry ii, aku terkejut sebab aku pingsan sampai lama gitu"
"Baru setengah jam! Bukan selama-lamanya!"
"Siapa yang bawak aku ke sini?"
"Thaqif lah! Paling pelik kau dah tunang ke Tiara? Lepas aku tengok video kat artikel tu kau kata kau fiancé Thaqif and bila kat sini dia kata lagi yang dia fiancé kau, ada apa ii yang kau sorokkan dari aku Tiara Adrieana?"

Tertelan air liur Tiara melihat wajah kawannya ini, macam tengah soal siasat pula! Aduhaii!

"Tu berlakon je.. waktu kau jumpa Aqil and pergi beli slurpee, aku jumpa Thaqif.. astu ada sorang minah ni sergah dia yang dalam video tu lah minah sewel sergah dia haritu astu dia bagi arahan mata supaya aku join sekali.. aku pun terkejut lepas dia kata kat minah sewel tu aku tunang dia.."

Ariana memandangku macam tidak percaya "betul.. aku tak tipu.." cakap Tiara lagi meyakinkan kawannya ini "huft.. okay! Aku harap apa yang kau cakap ni betul lah ye? Tak nak tipu ii, kita dah kawan dari sekolah menengah lagi"

"Astu kau percaya tak apa yang aku cakap tadi?"
"Bukan apa.. bab ii tunang ke khawin ke.. memang takleh buat main bagi aku walaupun kau kata tu berlakon je.. kau sorang je yang aku kat sini.. keluarga aku dah tak anggap aku dah.."

Tiara mengambil tangan Ariana dan memegangnya erat "percaya kat aku.. kalau aku tunang ke khawin ke, kaulah orang pertama aku jemput dan kat sini pun aku ada kau je.. tapi kau kena bersyukur kau masih ada ibu ayah.. aku dah takde.." Tiara tersenyum tipis

Ariana memeluk Tiara dan menangis "lahh, menangis pulakk" Tiara memujuk Ariana dan tiba ii saja ada seseorang yang tidak dijemput terus masuk ke dalam wad Tiara

"Tiara?! Are you okay?? I'm so worry about you! Macam mana boleh sampai masuk hospital ni??"
"Rilek lah.. aku pingsan je riz.. tak payah nak gelabah macam Ariana buat majlis tahlil aku malam ni btw macam mana kau tahu aku kat sini?"
"Haera tell me"

Aku memandang Haeriz, Haera? Ouh yeee! Haera adik Haeriz! Dan dia pun kerja kat syarikat Raja Thaqif! Jadi dia pun tahu yang aku pingsan dan.. dia bagitahu Haeriz! Aduhaii! Kau tunggu Haera! Aku sekeh kepala kau nanti!

"Btw Tiara.. you dah tunang..? Tak cukup baik ke i? I ada kekurangan ke dekat mata you? Susah sangat ke you nak terima i? Apa yang hebat sangat laki tu sampai you nak tunang dengan dia? I suka you sejak kita sekolah menengah tau! I bagi you macam ii! Tau ii you tunang orang.. you broke my heart Tiara.. but i promise to you, i akan rampas you dari tunang you tu!"

Terkejut Tiara dengan kata ii terakhir Haeriz dan Haeriz berjalan keluar meninggalkan Tiara dan Ariana.. ya, aku kenal Haeriz dari sekolah menengah dari dulu lagi.. aku tak suka dia sebab dia ni.. poyo lebih! Aku tumbuk muka dia baru dia tau! Tapi kesian juga aku tengok si Haeriz ni..

"Haeriz tu gila ke?!" Bentak Ariana, tidak puas hati "alaa biasa lah.. sape je tak sakit hati kalau crush sendiri tau ii dah jadi tunang orang.."

si Gadis milik si JejakaWhere stories live. Discover now