TIARA berjalan keluar klinik apabila sudah selesai pemeriksaan.. Ya Allah.. bersyukur sangat.. Tiara mengelus perutnya.. sudah empat minggu dia berbadan dua.. kenapa tiada tanda-tanda mengandung?
Dia datang ke sini pun kerana batuk dan selsema.. tahu-tahu dapat info lain, Raja Thaqif? Mesti lah dia tak tahu! Kita nak buat suprisee!
Tiara berjalan dan tiba-tiba ada yang melanggar bahunya "auch!" Tiara terjatuh ke tanah, tidak lah kuat tapi sakit itu tetap ada "eh, sorry.. saya tolong ya?"
Lelaki berbangsa cina itu cuba untuk memegang Tiara "eh tak apa.. saya boleh bangun sendiri" lelaki itu tetap mahu membantunya "tak apa ni salah saya"
"Saya kata saya boleh bangun sendiri! Jangan sentuh saya!" Lelaki itu terus berhenti melakukan perbuatannya dan memandang rendah pada Tiara "ini melayu sangat sombong lahh.. sentuh sikit saja.."
"Saya tak perlu pertolongan awak!" Tiara bangun dari jatuhnya dan membetulkan pakaiannya "jangan sombong sangat lahh, muka macam you ahh, saya selalu jumpa kat lorong tau? Ke you ada pergi?"
"Saya kena cepat, saya pergi dulu" Tiara cuba jalan tiba-tiba tangannya di tarik "saya tak habis cakap lagi oo, jangan takut, anggap saja saya kawan you"
"Saya tak kenal awak! Lepas!"
"Aduh.. banyak susah lah, kalau perempuan macam you ahh.. kalau jumpa saya, mereka yang tergila-gila pada saya tau? You macam takda minat pada saya ahh?""Lepas!"
Tiara terus menendang perut lelaki yang berbangsa cina itu dan berlari pergi ke motornya "aduh! Banyak bodoh lah ini perempuan!"
Tiba-tiba ada yang menarik tangan berbangsa cina itu "jangan kacau lah! You mau saya- eh" lelaki itu terus menundukkan kepalanya dan berkata "boss.. maaf, saya-"
"Aku tak suruh kau untuk sentuh dia. Kau memang cari mati."
Orang yang dipanggil boss itu melihat Tiara pergi dengan motornya.. "dah siap sedia nak mampus?" Lelaki berbangsa cina itu terketar-ketir "boss.. jangan.. macam mana dengan anak bini saya? Tolong.."
"Kau yang mula dulukan? Kau yang tak paham. Dia milik aku. Ups. Milik Raja Thaqif."
Lelaki itu tersenyum sinis.. sampai masanya Tiara akan tetap jadi miliknya.. kerana Raja Thaqif.. Azim mati. Tapi bagus lah.. kerana arahannya menyuruh Azim untuk membawa Tiara kepada dia.. tapi lain pula jadi.
"Bawa cina ni kat bilik rahsia."
Lelaki itu berjalan pergi dengan lelaki yang bebangsa cina cuba merayu, kalau lah sini bukan tempat awam, peluru dah tembus pada dahi cina sial ini.
Selama ini dia lah yang mengintip Tiara.. bukan Azim. Dialah yang mengekori Tiara. Dia tahu semuanya tentang Tiara..
Tiara sedang mengandung benih Raja Thaqif.. laju sangat.. haritu hantar seorang perempuan.. ya.. sepupu Raja Thaqif untuk menggodanya.. tapi sama juga. Mereka tetap bahagia.
Sial.
Dia ada di mana-mana saja mereka berada.. waktu perkhawinan? Tak dijemput pun tapi hadir. Rancangan memang ingin musnahkan perkhawinan itu.. upss.. Raja Thalif kenal pula sisi gelapnya..
"Seronok?"
Lelaki itu pandang ke arah gerangan suara itu lalu tersenyum sinis "haloo! Apa khabar? Lama tak jumpa" Raja Thalif memandang tajam ke arah lelaki itu "aduhh.. tak nak jawab ke? Sombong lah"
"Bodoh punya bangla."
"Sial kau! Aku bukan bangla lah!" Lelaki itu menengkin Raja Thalif "kisah pulak aku. Dah dah lah tu Safwan."
"Kau siapa nak halang aku?!" Safwan memandang tajam ke arah Raja Thalif "baru jumpa kat rumah Cik Ilah dah jatuh cinta separuh mati. Bini orang pulak tu. Rancangan kau tak kan menjadi."
Safwan tergelak sinis "siapa kata? Kau tahu ke semua perancangan aku?" Raja Thalif masih dengan muka datarnya "tiada siapa kata. Aku sendiri yang tahu. Jangan letak harapan kau yang nak musnahkan rumah tangga abang aku setinggi langit. Nanti kau akan menyesal sedalam lautan."
"Dan.. kifarah is real."
Safwan terdiam "aku tak kisah siapa nak kacau aku. Sebab.. aku punya rancangan tahap cerai." Safwan senyum sinis lagi "semoga jadi lah."
Raja Thalif mengambil kaca mata yang terselit di tengah kemeja dan memakainya lalu dia masuk ke dalam kereta Bugatti miliknya
Lalu di menurunkan cermin "mati tu datang bila-bila masa je boleh. Tak cina tu mati dulu, kau yang mampus awal."
Raja Thalif memperlajukan keretanya meninggalkan Safwan dan ahli-ahlinya
"Ciss! Sial betul!"
Muka Safwan menaik kemerahan, sungguh dia benci ahli keluarga William.
Kalau boleh dia tidak mahu ada apa-apa hubungan dengan sesiapa dari keluarga William.
Tapi apakan daya, emaknya sahabat baik bagi emak Raja Thaqif.
Tak suka.
Benci.
Itu yang dia rasakan sekarang.
Dan kalau boleh dia tidak mahu nama William's Family itu wujud di dunia ini.
Mereka tidak layak hidup.
"Arghh! Serabut!"
Safwan berjalan masuk ke dalam kereta Mercedesnya dan dipandu laju ke markasnya
YOU ARE READING
si Gadis milik si Jejaka
Romance[Karya pertama] Terjumpa di Taman Rekreasi yang tanpa sengaja dan mulalah perkenalan mereka di situ "Sayang, awak nak pergi mana?" -Raja Thaqif William "Err tak pergi mana ii pun.. nak ambik angin je.." -Tiara Adrieana Alangkah terkejutnya apabila m...