Kakinya melangkah masuk ke dalam sebuah bilik di tingkat paling atas. Dia berjalan masuk ke dalam.
Kerusi di tarik dengan perlahan lalu mendudukan dirinya. Dia tersenyum kecil dengan perlahan. Perlahan tangan itu mengelus kepalanya.
"Seperti yang aku sangkakan, kau indah." Katanya dengan senyuman. Elusan dikepala perlahan menurun memegang pipi gembul itu. Saat melihat tubuh itu sepertinya terjaga dia menarik tanganya kembali.
Melihat lelaki itu mula menyedarkan dirinya. Saat sedar dia diculik, dia terus bangun dan melihat ke arah sekeliling. Matanya berhenti di depanya.
"Han Han Jisung."
"K-Kau..." Huluran diberikan di depan Jisung dengan senyuman.
"Aku Hwang Hyunjin." Mata Jisung sudah berair. Macam mana lelaki ini masih boleh buat main dengan pengenalan yang pernah dia katakan.
Hyunjin yang melihat itu bangun dan mengambil sehelai tisu yang ada. Dia memberikan kepada Jisung. Namun Jisung hanya melihat saja.
"Kenapa?"
"Kenapa? Kenapa kau dekat sini? Atau kenapa aku bagi kau tisu?" Jisung mencampakkan bantal ke wajah tampan Hyunjin dengan sangat marah.
Namun Hyunjin tidak peduli dan membiarkan saja. Bersandar memandang Jisung yang memandangnya tajam.
"Kau...kenapa kau buat aku macam ni?"
"Untuk sekarang kalau aku suruh kau tidur, kau dah puas tidur. Aku nanti suruh ahjumah Ying hantarkan makanan untuk kau." Katanya dengan tenang. Dia berjalan keluar daripada sana.
"YAK HWANG HYUNJIN! HYUNJIN!" Jisung menjerit merayu supaya Hyunjin memberikanya sedikit jawapan dan sebab dia di sini.
Hyunjin menutup pintu lalu memandang bodyguard yang ada disana.
"Nanti minta tolong ahjumah Ying hantarkan makanan. Aku akan ke sekolah."
"Nak aku hantar?" Jaemin memberikan tawaran namun Hyunjin menggelengkan kepalanya.
"Aku akan pergi dengan Changbin hyung. Kau jagakan Jisung dengan baik."
"Hyunjin, makan." Hyunjin menuju ke meja makan. Melihat sarapan yang sudah tersedia.
"Takpe ahjumah, saya makan dekat sekolah. Hyung jom." Changbin menganggukan kepalanya dengan perlahan.
()()()()()()()()()()()()()()()()
"Mana dia ni. Call tak dapat chat tak reply." Rungut Eric dengan kesal. Jisung tidak menjawab panggilanya dan itu membuatkan dia kesal.
Guru sudah masuk namun Jisung masih tidak masuk ke dalam kelas. Kelas pun sudah hampir habis.
"Oh ya! Mana Han jisung? Dia tak masuk kelas terus ke?" Snag guru baru sedar dengan ketidak hadiran salah seorang muridnya dalam kelas. Semua memandang Eric meminta penjelasan.
YOU ARE READING
Culik
FanfictionSLOW UPDATE LACK IDEA Aku cuma nak tahu apa yang jad. Kenapa kau culik aku?