"23? Hyunjin kau fikirkan apa lagi sebenarnya?" Tentu saja dia marah saat melihat semua itu. Fikirnya itu sudah membaik namun melihat kiraan itu membuatkan Mark marah.
"Aku suruh kau tenang, jangan banyak fikir semua tu. Kenapa kau-"
"Hyung kau boleh faham tak aku tak nak semua tu tapi aku dipaksa untuk fikirkan semua tu."
"Siapa yang paksa kau? Takde siapa Hyunjin. Kau je paksa diri kau sendiri." Hyunjin bersandar dengan malas sambil menolak rambutnya ke belakang.
Mark juga membuang nafas dalam. Dia tidak faham kenapa hyunjin sangat memikirkan semua ini. Mark membuka salah satu lacinya lalu memberikan kepada Hyunjin.
"Kalau bacalah buku ni kalau kau bosan. Aku nak suruh kau tenangkan pun susah." Hyunjin hanya menerima saja buku itu. Baru saja dia ingin pergi Mark menahan Hyunjin.
"Kalau disebabkan adanya Jisung dalam rumah tu buat kau lebih fikirkan benda ni lebih dalam, aku sarankan kau lepaskan dia saja."
"Terima kasih hyung untuk buku ni. Kalau ada masa bawalah Haechan ke rumah." Hyunjin sengaja tidak mendengarkan itu dan berjalan keluar. Mark membuang nafas dalam dengan perlahan.
Hyunjin tidak terus ke kereta, dia mendudukan diri di salah satu kerusi di sana. Tidak pernah dia terfikir untuk masuk ke hospital mendapatkan rawatan mental seperti ini.
Buku yang di berikan Mark dipandang dengan malas. Akhirnya Hyunjin bangun dan berjalan untuk ke kereta. Changbin masih ada di sana.
"Hyung..."
"Kau dah okay." Hyunjin mengangkat bahunya tidak tahu dia okay atau tidak.
"Kau nak terus balik?" Hyunjin mengangguk dan masuk ke dalam kereta dengan tenang.
()()()()()()()()()()()()()()()()
Felix melihat Jisung makan brownies yang dibuatnya. Tersenyum Felix melihat Jisung makan dengan lahap.
"Dessert kesukaan kau apa?"
"Cheese cake."
"Ahhh patutlah dekat bawah banyak cheese cake." Jisung memandang Felix yang nampak santai mengatakan itu. Dia menelan makanan yang ada lalu memandang Felix.
"Boleh aku tahu siapa Hyunjin?"
"Kenapa kau nak tahu dia siapa?" Jisung ragu untuk memberitahu tentang malam itu. Dia hanya tersenyum kecil.
"Hyunjin seorang anak lelaki tunggal. Dia dirawat oleh keluarga sendiri sehingga usianya 14 tahun. Tak lama tu salah seorang pakcik kami bawa dia ke Itali selama 4 tahun."
"Aku pun terkejut dia kembali ke Korea dan sekolah satu sekolah dengan kau. Dan kalau kau tanya motif dia culik kau, aku tak tahu." Felix memberitahu awal-awal.
"Kenapa sampai umur 14 tahun je?"
"Family dia mati. Katanya kena bunuh." Felix juga menyuapkan brownies yang ada dengan tenang. Jisung terhenti daripada makan. Felix yang melihat itu memberikan senyuman kecil.
"Kau tak perlu risau, semua ni takde kena mengena dengan penculikan kau." Kata Felix dengan tenang. Tidak lama itu pintu bilik dibuka.
"Felix, suami kau panggil." Kata Mingyu. Felix menganggukan kepala dan berjalan keluar daripada sana. Jisung hanya diam melihat Felix keluar daripada sana.
"Errrr hey!" Jaemin yang baru saja ingin menutup pintu melihat Jisung.
"Boleh cakap dengan Hwang aku nak jumpa dia?" Jaemin menganggukan kepalanya dengan perlahan dan pintu ditutup.
Jisung membuang nafas dalam.
()()()()()()()()()()()()()()()()
Jisung melihat keadaan rumah itu. Setelah perbincangan kecil, dia dibebaskan dikawasan perumahan ini atas jagaan yang ketat. Dan Jisung sudah bersetuju dengan itu.
Dia memandang ke arah dapur dan terus pergi ke sana.
"Jisung?" Jisung memberikan senyuman kecil kepada salah seorang ahjumah di sana. Mereka semua berbaris atas arahan sang ahjuma.
"Ahjumah Ying, yang bagi masak makanan untuk penghuni rumah ni. Termasuk Jisung. Yang ini Yuna, dia anak buah ahjumah." Jisung melambaikan tangan.
Semua pekerja di sana memperkenalkan diri mereka. Setelah itu mereka kembali membuat kerja.
"Jisung nak apa-apa?" Jisung menggelengkan kepalanya dengan perlahan.
"Taman belakang boleh ke sana?"
"Boleh, pergilah." Jisung berjalan ke sana. Dia melihat tempat yang setenang itu. Menarik nafas dengan perlahan. Tiba-tiba dia melihat ada sebuah bangsal yang tidak jauh di sana.
Dia melihat kiri dan kanan. Saat merasakan tidak ada sesiapa, dia berjalan untuk ke sana. Baru saja dia nak buka-
"Kau dapat bebas." Jisung terkejut dengan teguran di belakang. Felix menegurnya dengan senyuman.
"Kau tak datang semalam."
"Aku ada hal sikit. Jom makan." Jisung menganggukan kepala mengikuti Felix daripada belakang. Mereka mendudukan dirinya di meja makan.
"Aku bawakkan ayam. Let's go!" Jisung dan Felix mula menikmati ayam yang dibeli itu. Sesekali akan gelak ketawa.
Sehinggalah semuanya selesai. Hyunjin juga baru saja masuk ke dalam rumah melihat dua lelaki itu. Jisung berdehem kecil.
"Aku nak kenalkan kau dengan seseorang." Hyunjin menunjukkan seseorang untuk berdiri disebelahnya.
"Dia siapa Jin?"
"Dia Kim Namjoon. Kau akan homeschooling." Jisung memandang Hyunjin dengan terkejut.
()()()()()()()()()()()()()()()()
YOU ARE READING
Culik
FanfictionSLOW UPDATE LACK IDEA Aku cuma nak tahu apa yang jad. Kenapa kau culik aku?