19

32 2 0
                                    

Pili air di pusing untuk menghentikan air. Dia mencapai tuala kecil dan mengeringkan wajahnya yang basah. Perlahan dia mengeluh kecil. Handphone yang dari tadi memputarkan lagu dicapai lalu dimatikan.

Tok tok

"Ji kau dah bangun? Jom breakfast." Jisung keluar daripada tandas lalu membuka pintu biliknya. Terlihatlah Seungmin yang sudah berpakaian rapi.

"Jeongin mana?"

"Dia ada kelas. Jomlah breakfast dengan aku." Jisung menganggukan kepalanya perlahan.

"Aku pergi tukar baju dulu." 

"Aku tunggu dekat kereta." Pintu kembali di tutup. Jisung menukar pakaianya dengan tenang dan setelah selesai dia terus menuju ke kereta Seungmin.

Mereka berdua menuju ke restaurant yang berdekatan.

"Give us two set breakfast." Pesanan sudah Seungmin buat, mereka sekarang tinggal untuk menunggu makananya.

Seungmin memandang Jisung yang sedang melihat keadaan di sekeliling. Perlahan Seungmin menyentuh Jisung untuk mendapatkan perhatian lelaki itu.

"Uhm?"

"How's America?"

"Not bad."

"Kau tak cerita dekat aku lagi."

"Aku kan dah cerita. Ada Jeongin lagi."

"Jisung. Kau tahukan kau tak boleh tipu kalau depan aku. Jangan lupa aku ni doctor psychologist." Jisung membuang nafas dalam memandang Seungmin.

"Kau ingat waktu kita umur 15?" Seungmin cuba membawa memorinya ke umur 15 tahun lalu.

"Ouh hah! Waktu kau baru bercinta dengan Eric."

"Dia bukan orang yang ada dalam album tu." Seungmin berkerut dahinya.

"Tapi kau cakap dengan aku kau dah jumpa. Sebab tu kau bercinta dengan dia." Jisung menggelengkan kepala perlahan. 

"Aku cuma tak nak pening kepala."

"Jadi...dia siapa?"

()()()()()()()()()()()()()()()()

Seungmin memandang Jisung dengan kerutan di dahi.

"Jadi orang yang bercinta dengan kau dan cinta pertama kau Hwang Hyunjin. Waktu umur kau 13 tahun?" Tanya Seungmin. Jisung menganggukan kepalanya.

"Tapi apa yang jadi waktu tu sampai kau lupa dengan dia?" Seungmin menghirup kopi panasnya dengan perlahan.

Jisung mula menceritakan semuanya. Seungmin nampak mendengarkan dan tidak ada niat untuk mencelah. Reaksi nya juga hanya tenang tidak menunjukkan apa-apa. Jelas seperti seorang doctor dengan pesakitnya.

Perlahan tangan Seungmin memegang tangan Jisung yang menggigil. Bahkan dia memberikan elusan yang sangat lembut.

"Jadi macam mana kau boleh ingat?" 

Jisung masuk ke dalam bilik Hyunjin secara senyap. Dia cuba bertindak dengan cepat mencari sesuatu yang boleh dia tahu. Jisung melihat sebuah dairy yang ada di meja.

Perlahan dia membuka buku itu dan mula membaca dengan tenang. Namun saat sudah membaca kesemuanya dirinya menjadi sangat tidak tenang.

Dia memegang kepalanya yang kesakitan. Tentu saja dia merasakan sakit kerana semua memori berputar seperti roda. 

"Kau menyesal kau ingat?"

"Aku menyesal sebab aku lupa. Aku menyesal sebab aku biarkan dia siksa diri sendiri dan aku kecewa dia tak ceritakan hal yang sebenar/

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 17 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CulikWhere stories live. Discover now