⚠1000++ WORDS⚠
FYI AKU MENANGIS BUAT PART NI. KENAPA AKU BUAT NI?!
Tahun di mana Hyunjin dan Jisung akan masuk pada umur 13 tahun. Keluarga Hwang dan Han benar-benar sepeti satu keluarga besar. Jisung dan Hyunjin memang sudah menjadi kawan daripada mereka kecil saja.
Hyunjin menghentikan basikalnya di depan sebuah kedai. Dia tersenyum melihat Jisung yang baru saja keluar membeli dua aiskrim.
"Dah?" Jisung menganggukan kepala dan mendudukan dikerusi belakang basikal. Hyunjin mula mengayuh basikal menuju ke sebauh taman.
Jisung dan Hyunjin sudah menjalani hubungan bercinta 2 tahun lepas. Kedua keluarga memberi restu kepada mereka berdua.
"Jin-ah! Kalau nanti aku kemalangan dan aku lupakan kau, kau nak pulihkan ingatan aku tak?"
"Kau cakap benda merepek apa ni? Gila?"
"Iesh! Aku kan tengah record, cuba kau sweet sikit dengan kekasih kesayangan kau ni." Hyunjin melihat handphone Jisung yang ada di sana. Dia memberikan senyuman.
"Aku tak nak pulihkan ingatan kau."
"Kenapa?"
"Aku nak kau bahagia dengan orang yang kau jumpa bila kau dah buka mata kau. Kau kena lupakan aku yang buat kau sakit."
"Kenapa pula!?" Hyunjin tertawa melihat reaksi itu.
"Ji, masa kau kemalangan dan kau lupa ingatan tu masa kau dengan aku. Itu bermaksud aku gagal jaga kau."
"Tapi...aku cuma nak kau."
"Dah makan." Hyunjin menyuruh Jisung menikmati aiskrim itu. Hyunjin tertawa melihat Jisung yang pout kan bibirnya merajuk. Dia hanya menggelengkan kepalanya perlahan.
Sehingga senja menunjukkan diri, akhirnya mereka ingin kembali ke rumah. Baru saja duduk di basikal tiba-tiba ada sebuah van berhenti di depan mereka.
"Dik, boleh tolong kami?"
"Tolong apa?" Hyunjin bersuara memandang 4 orang lelaki dewasa di depanya itu. Jisung tidak tahu kenapa tetapi dia mengeratkan peganganya di jacket Hyunjin.
Ada rasa takut di dalam dadanya.
"Jin...kita pergi jom." Bisiknya. Hyunjin mengangguk. Baru saja dia ingin meminta diri, mereka disemburkan sesuatu lalu diheret masuk ke dalam van itu.
()()()()()()()()()()()()()()()()
Matanya dibuka dengan perlahan. Benda pertama dia lihat adalah dia disebuah bilik kosong. Debu di mana-mana membuatkan dia terbatuk.
Hyunjin cuba mengeliat kecil namun apa yang dia rasakan tanganya diikat dengan tali. Hanya kakinya saja bebas, dia melihat sekeliling.
Jisung tidak ada di sisinya. Dia memandang ke semua arah untuk mencari Jisung. Namun yang dia hanya nampak adalah beg mereka di hujung sana.
"HAN JISUNG! HAN JISUNG KAU DEKAT MANA?!" Hyunjin memanggil nama Jisung namun tiada sahutan. Dia cuba bangun lalu melihat celah untuk keluar. Pintu biliknya tidak terbuka.
Saat dia keluar, dia melihat lorong dengan banyak pintu.
YOU ARE READING
Culik
FanfictionSLOW UPDATE LACK IDEA Aku cuma nak tahu apa yang jad. Kenapa kau culik aku?