18

28 2 0
                                    

"Apa yang kami buat untuk kebaikkan kau." Hyunjin melirik kecil ke arah Felix. Dia mendudukan diri di sebelah Hyunjin. Menghulurkan semangkuk bubur dengan tenang.

"Aku tak lapar."

"Ini bukan sebab kau lapar atau tidak. Ni salah satu usaha untuk kau teruskan hidup kau dan keluar daripada lingkaran gelap." Hyunjin memandang Felix yang nampak benar-benar ikhlas memberikan nasihat.

"Jisung...macam mana?"

"Dia dengan Chan hyung. Kau jangan risau, dia selamat dengan Chan hyung. Sekarang kau kena berusaha untuk lupakan semuanya sebab kau akan selalu rasa serba salah bila dekat dengan Jisung.

Hyunjin membuang nafas dalam dengan perlahan. Dia sendiri tidak tahu apa yang harus dilakukan. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.

Perlahan dia menerima mangkuk bubur Felix dan menghirup bubur itu dengan tenang. Hyunjin menikmatinya dengan perlahan.

"Kau kena kuat Hyunjin. Esok therapy kau dengan Dr.Baekhyun dekat klinik dia. Nanti aku teman kau ke sana. Minho hyung ada kerja sikit nak kena buat."

"Thanks Lix. Tolong teman aku sampai berjaya okay." Felix menganggukan kepalanya dengan perlahan. Mengambil mangkuk itu dan diletakkan di tepinya.

Membawa Hyunjin ke dalam pelukanya. Perlahan dia mengelus bahu Hyunjin dengan penuh kelembutan.

"Kau tahu apa yang baik untuk diri kau sendiri, kau kena belajar untuk lepaskan sesuatu yang tak sepatutnya kau simpan. Aku, Minho hyung dan semua orang akan tolong kau. Tapi kau pun kena tolong diri kau sendiri."

Air matanya perlahan mengalir.

()()()()()()()()()()()()()()()()

"Jadi?"

"Worst." Dua cawan teh hangat diletakkan di atas meja. Senyuman diukir dengan sangat lembut. Tenang untuk dilihat dan menenangkan hati yang gelisah.

"I thought you already fine." 

"Jauh daripada kata okay tepatnya." Sekali lagi senyuman itu terukir di bibir.

"Macam mana dengan Jisung? Everything fine?"

"Again. Worst." Hyunjin melihat lelaki itu bangun dan mendudukan diri di sebelahnya. Tangan cantik dan lembut itu memegang tangan kasarnya.

"Masih melukis?" Hyunjin menganggukan kepalanya dengan perlahan.

"Can you show me your drawing?" Hyunjin mengeluarkan handphone nya lalu diberikan kepada sang doctor. Lukisanya diteliti dengan baik.

"Kau jatuh cinta."

"Aku selalu jatuh cinta." Hyunjin menerima kembali handphone nya.

"Jadi kau dah sedia dengan perubatan kita Mr.Hwang?"

"I don't think so Dr.Baek but I need to do that." Dia memandang ke arah Baekhyun yang nampak sangat focus padanya.

"Bila kau ready kau boleh jumpa aku balik. Kau boleh balik." Hyunjin menahan tangan lembut Baekhyun. Dia menggelengkan kepalanya dengan perlahan.

"Mulai sekarang, kau kena paksa aku doctor." Baekhyun memandang Hyunjin dan kembali mendudukan dirinya dengan tenang.

"Kalau macam tu, kita kena mulakan dengan step pertama. Tidur dan cuba untuk tenangkan diri."

"Aku tak boleh ti-"

"Untuk yang pertama, kau kena hadapi trauma kau. Take your medicine and sleep." Hyunjin memandang Baekhyun dengan pandangan sedikit memohon.

Baekhyun bangun dan mengambil bantal leher lalu diberikan kepada Hyunjin.

"Try."

()()()()()()()()()()()()()()()()

"Nah, termasin sikit tau." Jisung memandang Chan dan menerima mangkuk bubur itu. Perlahan tangan Chan diletakan di dahi Jisung. Merasa suhu badan Jisung.

"Kau dah makan ubat?"

"Belum.

"Kenapa belum?"

"Kan belum makan bubur." 

"Oh haahlah. Hah makanlah dulu." Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan. Jisung membuang nafas dalam dengan perlahan. Dia melihat Chan yang masih sibuk dengan handphone.

Dia menghabiskan buburnya lalu makan ubat yang sudah disediakan Chan.

"Hyung."

"Uhm?"

"Aku nak ke America." Chan memandang ke arah Jisung dengan pandangan yang pelik.

"Kenapa?"

"Aku nak jumpa someone dekat sana." Dia memandang ke arah Chan dengan senyuman kecilnya. Dia tidak tahu namun dia perlu untuk pergi daripada sini. 

Kehidupan ini benar-benar menyiksa luar dalam dalam dirinya.

"Okay. Bila kau nak pergi?"

"Esok."

"HAH?!" Jisung hanya memberikan senyuman kecilnya dengan perlahan. Dia membuang nafas dengan perlahan. 

"Aku dah fikir masak-masak. Aku akan tinggal dekat sana untuk beberapa bulan kedepan."

"Kenapa? Kau tak suka duduk dengan aku?"

"Chan hyung. Please." Chan membuang nafas dalam dan membawa Jisung ke dalam pelukanya.

"Aku faham. Nanti aku siapkan apa yang patut." Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia meletakkan kepalanya di bahu Chan dengan perlahan.

Perlahan Jisung memejamkan matanya dengan perlahan.

Kalau kau masih berkeras menganggap aku orang yang tak penting untuk tahu masa lalu, maka aku akan jadikan diri aku orang yang sangat asing di mata kau.

()()()()()()()()()()()()()()()()

Setibanya dia tiba di airport, Jisung menghirup udara dengan sangat segar.

"Hyung!" Jisung menoleh dan melihat seseorang berlari ke arahnya dengan senyuman yang sangat manis. Dia mendepakan tangan dan memeluk lelaki itu.

Dia bukan datang seorang diri, dia datang dengan seseorang yang membuatkan Jisung hampir menangis. Lelaki ini, yang selalu ada denganya dan selalu menjaganya.

"Jom balik." Keduanya membantu Jisung membawa beg dan menuju ke kereta mereka.

"Jeongin, Seungmin thanks sebab bagi aku tumpang."

"Apa kau cakap macam tu? Kau tu dah macam keluarga aku. Lagipun darah kau mengalir dalam darah aku dan sebaliknya. Tak perlu kau nak fikir pasal balas budi dalam bla bla. Kitorang selalu dengan kau."

Jisung tersenyum lega mendengarkan itu. Seungmin hanya melihat Jisung daripada cermin pandang belakang.

"Berapa lama hyung dekat sini?"

"Selama yang mungkin."

"Something happen there?" Jisung hanya membuang pandang keluar tingkap.

"How's America?"

"Nothing special. Tapi itu dulu, sekarang kau dah dekat sini aku rasa sekarang America special." Kata Seungmin membuatkan Jisung tersenyum. Mereka terus memandu untuk ke unit JeongMin.

Jisung kembali melihat keluar tingkap. Keadaan di sana sedikit membuatkan Jisung tenang. Tenang daripada banyak fikir.

"Kau boleh rehat dulu lepas tu kita makan malam."

"Umm."

()()()()()()()()()()()()()()()()

CulikWhere stories live. Discover now