12

37 2 0
                                    

"Maaf Eric tapi ini yang terbaik untuk kita." Setelah mengatakan itu, Jisung masuk ke dalam rumah dan menutup pintu. Dia membuang nafas dalam lalu memusingkan badanya.

"Kalau tak rela takpe. Kita boleh jadi kawan saja." Jisung menggelengkan kepalanya dan memeluk Hyunjin yang ada di sana. Memang agak berat untuk Jisung namun dia tidak merasakan sakit.

"Kita dah janji untuk mulakan semuanya." Kata Jisung kurang jelas kerana terendam pelukan itu. Dia membuang nafas dalam dengan perlahan.

Hyunjin membalas pelukkan itu sambil menganggukan kepalanya dengan perlahan. Mereka menuju ke dapur untuk mendudukan diri.

"Jin nak makan?" Tanya Jisung membuatkan Hyunjin berkerut dahi.

"Tak pandai masak kan?"

"Ck! Sudahlah!" Hyunjin tertawa mendengarkan itu. Dia menarik Jisung dan duduk dipangkuanya.

"Maaf okay. Sekarang ni kau tak pandai masak, aku tak pandai masak. Jadi kita makan luar." Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan.

Mereka berdua menyiapkan dirinya. Jisung dan Hyunjin lebih memilih pengangkutan awam. Mereka berdua masuk ke dalam salah satu pengangkutan awam di sana.

"HUAAM!" Dia menguap dengan perlahan. Hyunjin melihat itu membawa kepala Jisung ke dadanya sendiri.

Dia hanya bermain dengan handphone sementara Jisung menidurkan diri dalam pelukanya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia hanya bermain dengan handphone sementara Jisung menidurkan diri dalam pelukanya itu. Sehinggalah mereka sampai, Hyunjin mengejut Jisung dengan perlahan.

Keduanya berjalan dengan tenang sehingga ke sebuah restaurant. Mereka mendudukan diri dan mula memesan makanan.

"Meja 14 siap untuk dihantar." Hyunjin terdenger itu diselitkan dengan gelak ketawa. Hyunjin berkerut dahinya memandang sekeliling lalu menggeleng kecil.

Sekali lagi dia dengar suara gelak. Gelak yang sama terjadi 5tahun lalu. Hyunjin bangun lalu memusingkan badanya mencari sekeliling.

"Kau kenapa Jin-ah?" Dan dia terkaku kepada salah seorang lelaki di sana.

'D..dia masih hidup?'

Dalam sekejap mereka berpandangan satu sama lain.

"Eouh?"

()()()()()()()()()()()()()()()()

"EULK!" Jisung tidak menyudah mengelus belakang badan Hyunjin. Bahkan sudah sejam Hyunjin hanya mengeluarkan air. Mereka memang tidak makan selepas itu.

"Jin kau okay tak ni? Aku call hospital." Hyunjin memberi isyarat untuk tidak menghubungi sesiapa. Namun Jisung menghubungi seseorang.

Dia menghubungi Mark untuk memberitahu keadaan Hyunjin. Tubuh Hyunjin terasa lemah dan akhirnya dia terjatuh. Jisung dengan cekap menahan.

"Kau sebenarnya okay tak ni?" Dalam beberapa minit akhirnya Mark datang bersama dengan Haechan. Melihat Hyunjin dan Jisung berada di hujung sana.

Mereka membantu Hyunjin untuk masuk ke dalam kereta. Namun sayangnya dai sudah tidak sedarkan diri kerana pengsan. Terlalu penat mengeluarkan sesuatu yang tidak ada.

Mereka membawa ke mansion Hyunjin. Membaringkan Hyunjin di atas katil dengan perawatan rapi. Jisung menghela nafas dalam dengan perlahan.

"Aku pergi mandi dululah." Semuanya menganggukan kepala. Mark melihat ke arah Hyunjin yang masih tidak sedarkan diri lalu memandang Haechan.

"Boleh tolong hyung amikan kain basah dengan mintakan ahjumah masakkan bubur." Haechan menganggukan kepala dan berjalan pergi daripada sana.

Dalam 2 minit Hyunjin terbangun dengan perlahan.

"Kau okay?" Hyunjin melihat Mark lalu melihat sekeliling. Ini biliknya, tapi..mana Jisung?

"M-mana Jisung?"

"Hyunjin kau tenang dulu. Kau baru sedar, Jisung-"

"MANA JISUNG?" Hyunjin terus turun daripada katil dan berlari keluar daripada bilik. Mark mengejarnya daripada belakang. Dia cuba menahan Hyunjin namun-

"HYUNJIN! SABAR!" Hyunjin terlihat Jisung yang ada di depan biliknya sendiri. Lantas dia berlari dan memeluk Jisung dengan erat. 

"H-hyunjin..."

"Maaf maaf maaf maaf."

"Hey kau ke-kenapa?" Dan Jisung mendengarkan esak tangis seorang Hyunjin. Dan Hyunjin pengsan sekali lagi membuatkan semuanya panik. 

Mark terus turun untuk menghidupkan kereta. Haechan dan beberapa bodyguard yang lain membantu Jisung untuk mengangkat Hyunjin.

()()()()()()()()()()()()()()()()

Mark mengigit kulit ibu jarinya namun diturunkan oleh Renjun. Dia memandang doctor yang ada di depan mereka.

"Kami lihat dia seperti ada satu ketakutan."

"Kami doctor psychiatrist pesakit. Dia memandang ada mengalami trauma 5 tahun lalu. Ada effect pada mana-mana ke doctor secara fizikal ataupun kesihatan dalaman? Kalau untuk mental kami boleh buat perawatan sendiri."

"Macam nilah doctor..."

"Mark."

"Renjun."

"Mengikut laporan kesihatan dia takde mana-mana sakit. Jadi mungkin kerana trauma yang dia alami tu, dia akan merasa mual sebab terlalu banyak fikir. Dalam masa itu juga dia mungkin akan kerap pengsan kalau perkara itu berlaku kerana degupan jantung yang tak stabil."

Mark dan Renjun menerima nasihat itu dengan baik. Mark memandang ke arah Renjun lalu berjalan keluar daripada sana. Jisung terus menghampiri Mark dan Renjun.

"Macam mana?"

"Maaf Ji tapi boleh hyung jumpa dengan Hyunjin secara personal dulu?" Agak ragu namun Jisung menganggukan kepalanya dengan perlahan. Mark masuk ke dalam ward itu.

Hyunjin sudah bersandar memandang keluar. Keadaan di mana kali pertama dia berjumpa dengan Hyunjin sewaktu di Itali.

"Hyunjin-ah."

"Uhm."

"Aku tahu kau tak suka keadaan macam ni. Kau tak suka hospital dan lain-lain. Tapi kau kena bagi bantuan dekat aku dan Renjun." 

"Apa?"

"Ada yang menganggu kau malam tu?" Hyunjin diam seketika lalu memandang ke arah Mark. Dia memberikan senyuman kecil dan air matanya jatuh.

"Dia...dia depan mata aku."

"Huh?"

"Bangsat tu ada dekat depan mata aku hyung! DIA NAMPAK AKU DENGAN JISUNG! DIA-DIA SENYUM DEKAT AKU!"

Mark cuba menenangkan Hyunjin lalu mendudukan diri di sebelah Hyunjin. Perlahan dia memahami situasi kenapa Hyunjin merasakan seperti itu. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.

"Kau tahukan aku dan Renjun selalu ada dengan kau. Kalau kau dah bersedia untuk dibantu kami akan selalu. Pasal Jisung, kau jangan risau. Aku dah ketatkan lagi penjagaan dia." Kaata Mark sambil mengelus kepala Hyunjin.

"Kau nak jumpa Jisung?" Hyunjin menggelengkan kepala. Dia terus membaringkan diri dan kembali memandang keluar. Mark berjalan keluar daripada sana.

"Mana Jisung?"

"Dia jumpa someone."

"Someone? Siapa?" Haechan menggelengkan kepalanya. Mark melihat jam di waktu begini kenapa masih ada yang melawat. Dia terus berjalan untuk pergi mencari Jisung.

Di hujung sana dia melihat Jisung sedang bercakap dengan seseorang yang tidak dia nampak. Mark cuba menghampiri di sana namun nampak Jisung sudah berhenti berborak.

"Siapa?" Jisung menggelengkan kepalanya.

"Kenalan Hyunjin." Katanya dengan perlahan. Mark berkerut. Kenalan Hyunjin? Jisung terus berjalan masuk kembali namun Mark merasakan ada sesuatu yang tidak kena.

()()()()()()()()()()()()()()()()

CulikWhere stories live. Discover now