Bab 5 : Kahwin paksa

4.2K 53 1
                                    

"Tiada siapa yang tahu akan keterlanjuran itu sehingga lah Sarip ditangkap." Ujar Jaafar.

"Siapa pula Sarip?" Soal Fariq.

"Salah seorang daripada tiga orang lelaki yang ada sekali masa tu." Jelas Jaafar.

"Kenapa Sarip kena tangkap?" Soal Fariq lagi.

"Lepas daripada malam tu, orang kampung tak tahu ke mana perginya Selamat. Jadi polis pun jalankan siasatan. Ambil masa bertahun-tahun lamanya juga untuk selesaikan kes ni." Jelas Jaafar lagi.

"Kes apa pula tu?" Soal Fariq lagi.

"Kes kehilangan Selamat lah. Lepas beberapa tahun, baru lah orang kampung tahu yang Sarip, Romzi, dan juga Meon dalang di sebalik kehilangan Selamat." Jelas Jaafar lagi.

"Tapi sayangnya hanya Sarip yang ditahan polis. Romzi mati dibunuh, manakala Meon berjaya melarikan diri dan meninggalkan Malaya ketika itu." Tambah Jaafar lagi.

"Kenapa Romzi mati dibunuh? Siapa yang bunuh dia?" Fariq ingin tahu.

"Yang tu tiada siapa yang tahu sebab polis pun tak dapat jumpa petunjuk sehingga kini." Jawab Jaafar.

"Macam mana pula dengan Embun? Apa yang jadi lepas mereka ditangkap basah pada malam tu?" Fariq semakin ingin tahu.

==================================================================================

Februari 1953 :-

Kelihatan perkarangan rumah Kamsan sudah dipenuhi oleh orang ramai. Kelihatan bakal pengantin lelaki sudahpun bersedia. Melihat lelaki itu sudah sedia, tok kadi kemudian menghulur tangannya.

"Aku nikahkan dikau dengan Embun Karina Binti Kamsan dengan mas kahwin lapan ratus ringgit tunai." Ucap tok kadi.

"Aku terima nikahnya Embun Karina Binti Kamsan dengan mas kahwin yang tersebut tunai." Balas Idris.

"Sah?" Soal tok kadi kepada saksi-saksi yang berada di sekeliling.

"Sah!" Balas saksi-saksi tersebut secara serentak.

Setelah semuanya berjalan dengan lancar, mereka semua mula membaca doa kesyukuran. Kelihatan mata Embun ketika ini mula berkaca. Air mata itu bukanlah air mata kegembiraan, sebaliknya kesedihan.

Kini dia sudahpun sah menjadi isteri kepada lelaki yang tidak pernah dia cintai. Sangat sedih kerana kini dia sudahpun berpisah dengan kekasih hatinya. Dia sendiri tidak tahu apa yang telah terjadi kepada Selamat.

Semenjak daripada malam itu, dia tidak lagi dapat berjumpa dengan lelaki itu. Dua bulan dia menanti lelaki itu untuk datang dan membawanya lari dari rumah, namun sayang kelibat lelaki itu tidak muncul-muncul.

Sehingga akhirnya dia tidak mampu lagi membuat apa-apa selain hanya terpaksa menerima pernikahan ini. Walau hatinya meronta-ronta, namun jasadnya hanya mampu menerima segala yang diatur.

==================================================================================

"Mulai hari ni, kamu sudahpun menjadi isteri Idris. Kamu akan tinggal di rumah ini selama mana kamu bergelar isterinya." Tegas Kamsan.

"Apa yang terjadi dekat abang Selamat bapak? Kenapa sampai ke hari ni Embun tidak dengar apa-apa berita mengenai abang Selamat?" Embun ingin tahu.

"Sudah, jangan kamu tanya orang yang tiada kena-mengena dengan kamu. Sekarang kamu sudah menjadi isteri Idris, jadi jangan kamu sebut-sebut lagi nama lelaki lain!" Tegas Kamsan.

"Bapak balik dulu. Ingat, kamu kena taat segala perintah daripada suami kamu. Jangan cuba-cuba derhaka kepadanya." Pesan Kamsan sebelum beredar daripada rumah itu.

Dengan wajah yang sungguh sedih, Embun melangkah menuju ke bilik tidur utama yang sungguh asing kepada dirinya. Di dalam bilik tidur itu, terlihat Idris sedang menanti dengan wajah yang sinis.

"Kenapa lambat sangat sayang masuk bilik?" Soal Idris.

"Aku berterus terang saja sama kamu. Mungkin kamu berjaya memiliki aku menggunakan bapak kamu dan juga bapak aku, namun kamu tidak akan sesekali memenangi hati aku." Luah Embun.

"Ketika ini memang kamu tidak akan menerima aku, tapi aku yakin sikit hari lagi kamu akan menerima aku sepenuh hati. Dengan harta yang aku ada, sudah pasti kamu akan bersyukur hidup denganku." Balas Idris.

"Tidak akan aku tunduk pada harta. Jiwa aku bukan murah seperti yang kau sangka." Tegas Embun.

"Sekarang kau boleh cakap begitu, namun kelak lain nada kau. Pasti kau akan gembira bilamana aku berikan kemewahan kepada kau setiap hari." Idris tidak mahu mengalah.

"Fikir lah apa saja yang kau mahu, namun aku tetap dengan pendirianku. Cintaku hanya pada orang lain, bukannya kau." Balas Embun.

"Aku tidak peduli dengan semua itu, apa yang aku perlukan adalah tubuh kau." Idris kemudian memeluk tubuh Embun.

"Kau boleh nikmati tubuh aku sepuas-puasnya kerna kau adalah suami aku yang sah, namun ia sesekali tidak akan membuka hatiku menerima kau begitu sahaja." Tegas Embun.

"Aku tidak peduli jika kau ikhlas ataupun tidak, yang penting aku dapat merasmikan dara kau." Ujar Idris sambil ketawa gembira.

Beliau kemudian membuka baju pengantin yang masih lagi bersarung di tubuh Embun. Satu persatu pakaian yang berada di tubuh gadis itu ditanggalkan. Maka kini tiada seurat benang pun menutupi tubuh Embun.

Idris hanya terlopong melihat keindahan permandangan di hadapan matanya. Tidak pernah beliau melihat tubuh wanita yang begitu cantik seperti Embun. Ini membuatkan nafsunya semakin meronta-ronta.

Embun begitu malu apabila tubuhnya direnung dengan penuh ghairah oleh lelaki yang tidak dicintainya. Dia cepat-cepat menutup payudaranya dengan tangan kanan, manakala farajnya dengan tangan kiri.

Idris yang semakin bernafsu itu terus sahaja mengalihkan tangan Embun. Setelah itu beliau terus mencium segenap tubuh gadis itu. Daripada dahi, pipi, sehingga lah ke dada Embun. Terasa empuk mencium payudara gadis itu.

Setelah itu beliau mencium pula bahagian lain tubuh Embun. Ini termasuklah bahagian paling sulit wanita itu. Embun hanya mampu mengetap bibir menahan geli pabila tubuhnya dicium oleh lelaki yang tidak dia cintai.

"Sekarang kau tanggalkan pakaian aku." Arah Idris. Namun arahan itu tidak dituruti oleh Embun, sebaliknya dia hanya berdiri keras.

"Aku ni suami kau yang sah, jadi kau tidak boleh menderhaka dengan kata-kata aku!" Tegas Idris.

Walaupun tidak rela, namun Embun tiada pilihan lain. Dia terpaksa taat dengan segala arahan yang diberikan oleh suaminya itu. Dia kemudian menghampiri Idris, lalu ditanggalkan pakaian lelaki itu satu persatu.

Kini tiada seurat benang pun menutupi tubuh kedua-dua mempelai baru itu. Embun mengalihkan pandangan matanya kerana tidak rela mahu melihat tubuh suaminya yang bertelanjang bulat itu.

"Kenapa kau pandang lain? Pandang aku sekarang juga." Arah Idris.

Embun tiada pilihan lain, lalu terus menatap tubuh bogel suaminya dari atas ke bawah. Walaupun tiada cacat cela tubuh itu, namun ia tetap tidak dapat memberikan rangsangan ke atas dirinya.

"Sekarang aku mahu kau sentuh zakarku." Arah Idris. Embun menuruti lalu memegang zakar suaminya itu.

Bersambung...

Embun KarinaWhere stories live. Discover now