YENGEÇ

638 5 0
                                    

Sırtında taşıdığı evi ile bunu çok iyi ifade eden yengeç elde tutma ve muhafaza etmeyi ifade eder. Koruma ve besleme arzusu ile insan göğsünü anlatan bu işaret anneliğin, taşıyan, olgunlaştıran, besleyip büyüten annenin sembolüdür.
Yengeçin kıskaçları ve içe çekilişi doğadan ve çevreden gelebilecek zararlara karşı korunma içgüdüsünü sembolize eder. Yengeç dış kabuğunun sertliği sayesibde kendini koruyabilir, ancak içteki yumuşak ve hassas yapısıyla tipik yengeç özelliğini ifade eder. Çocuk ikizler aşamasındaki iletişiminde neredeyse bilinçsizdir. Çünkü burada kurulan iletişimin karşılıklı olup olmadığı, cevap alınıp alınmadığı pek önemli değildir. Ancak yengeç aşamasında kurulan iletişimin diğerlerinde pozitif yada negatif etkiler uyandırıp uyandırılmadığına bakılır. Diğer bir değişle çocuğun taklitçilikten kurtulup karşısındaki insanlarda duygusal etkileşimler yaratmak içi iletişim kurma aşamasına geçmesidir. Kurmaya çalıştığı iletişimin insanlarda olumlu yada olumsuz pek çok duygusal etki yarattığını kavrayan çocuk artık ev yapılmasının ve aileyle olan ilişkilerin baskın bir şekilde duygusal olduğunun bilincine varır. Aile, çocuğun destekleyen etkileri alabilmek için her türlü iletişimi kurup, beceri kazanması gereken bir kurumdur. Burada kurulan iletişimin yeterliliği ve yoğunluğu, hissedilen güvenliğin niteliği ve niceliği tamamıyla çocuğun kendine olan özgürlüğüne olan tutumunu etkiler. Henüz birebir ilişki kurmaya yetkin olmadığı için duygusal olarak aile içi ilişkilere konsantre olmakta ve düşüncesini burdan aşırtmakta zorlanmaktadır.
Bu aşamada aile ilişkilerinden kazandığı kavramlar en önemlisi bu tür olaylara bakışı geri kalan tüm hayatındaki ilişkileri etkiler.
Dolayısıyla kalıtımsal özelliklerin burada etkin bir şekilde gözlenmesi de mümkündür.

13. BURÇHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin